angst voor viaduct

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanderhulst

angst voor viaduct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:40

Hallo,
Mijn tinker durft niet onder een viaduct door. Dat is erg lastig, want van de 4 kanten die ik op kan, zijn er 3 met een viaduct.
We hebben het geprobeerd met ons andere paard ervoor, achteruit , aan de hand.
Maar tot nu toe helpt niets. We hebben deze tinker sinds een paar weken.
Bij de vorige eigenaar was er volgens hun geen probleem.
Voor de rest is hij heel braaf op straat.
Alle tips zijn welkom
Alvast bedankt

Tanja

Re: angst voor viaduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:07

Als het bij de vorige eigenaar geen probleem was zou ik gewoon nog even geduld hebben. Mijn paard is doorgaans minimaal een half jaar van slag na een verhuizing en is dan overal bang voor. Na ongeveer een half jaar wordt het steeds beter en durft hij weer meer.
Dit verschilt natuurlijk van paard tot paard dus bij jullie Tinker kan dat best sneller gaan maar ik zou hem nog even de tijd gunnen.

Ik verplaats je topic wel even naar RT-P gezien het rijtechnisch wellicht opgelost kan worden en daar zal je meer reacties en tips krijgen dan bij BRT.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:47

RT-P --> BRT

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 11:50

Ga gewoon lekker wandelen en loop gewoon alsof er niks is onder een viaduct, ook niet meters van te voren eraan denken.. gewoon doorlopen 'trlalaallaa''
heb geduld en word niet boos.

Succes!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:15

Misschien is het een idee om nog een aardig eind voor het viaduct af te stappen en er naast te gaan lopen.
Mijn pony had dit probleem als hij onder een brug door moest. En als ik er vlak voor afstapte kreeg ik hem echt niet mee en stapte ik een heel eind ervoor af dan liep hij zo mee Lachen

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:40

Geduld hebben en rustig blijven proberen, het liefst met een ander paard erbij Lachen

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:26

Je paard moet vast nog wennen aan jou. Hij vertrouwd je nog niet helemaal. Ik heb er ook weken over gedaan om mijn nieuwe merrie vertrouwd te krijgen. Alles wat ze bij de vorige eigenaar wél deed, deed ze bij ons niet.
Erg vervelend maar het is allemaal goed gekomen!
Laat je paard eerst even wennen, aan jou en aan de omgeveing. Probeer het dan nog eens.

Succes!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:11

Het beste lijkt mij.. Niet teveel denken.. maar doen.. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je paard voelt echt alles wat jij voelt..
Succes hoop echt voor je dat het snel gaat lukken!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:06

linda_walter schreef:
misschien als je der naast loop

Als je het verhaal van de TS goed leest, lees je dat ze dit al geprobeerd heeft.
Maar idd, niet denken, maar doen. En je paard heeft ook nog niet zoveel vertrouwen in je. Probeer het een tijdje te laten rusten, en rijd ook gewoon eens langs het viaduct, zodat je paard niet meteen denkt dat ie eronder door moet als jullie er in de buurt rijden. Houdt alles gewoon heel ontspannen, en het moeilijkste van allemaal (vind ik dan): beheers je eigen zenuwen Knipoog Succes!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:16

misschien stom hoor, maar mijn paard durfde maar van 1 kant over een brugje. Was er een ander paard bij, geen enkel probleem. Misschien moet je er gewoon eens langs rijden en dan niet eronder door. En dan wanneer je er neit aan denkt hopla omsturen zo het viaduct onderdoor. Niet gaan rijden met idee, NU ga ik dat viaduct onder. Het paard voelt de spanning, je gaat toch gespanner zitten ondanks je dat zelf niet wilt. Heb je nog contact met de vorige eigenaars? vraag anders eens aan hun om het te proberen. Is maar een idee hoor

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:44

Zorg dat ze vertrouwen in jou krijgt. Wees geduldig, straf niet als ze iets eng vind en beloon als ze het wel goed doet, dan komt de rest vanzelf wel.

Anouar was altijd vrezelijk bang voor water. Niemand kreeg hem erin. Ik probeerde het ook wel eens, maar nee hoor, meneer durfde niet.
Op een gegeven moment probeerde ik het weer eens en hij liep er zomaar in. Sindsdien gaat hij er zo in.
Op het moment dat hij er voor het eerst in ging had hij blijkbaar zoveel vertrouwen in mij dat hij het wel aandurfde en toen kwam hij erachter dat het helemaal niet eng is