Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MissStynk schreef:Als de medische ookzaak is uitgesloten, proberen wanneer hij gaat steigeren op 1 teugel helemaal naar binnen stellen. Dan kan hij niet omhoog. Krijgt hij het toch voor elkaar onverwacht rechtop te gaan staan? Zou ik hem eens een goede klap tussen zijn oren verkopen! Zeker als je zelf al aangeeft dat het gewoon irritant doen is!

suc6 nog verder! 
Misschien zit het zadel hem niet lekker of heeft een oud zadel vroeger niet lekker gezeten. En steigeren kan gevaarlijk worden wanneer je er mee gaat experimenteren. Een paard dat op je valt is geen pretje. Loopt ie in de bak zonder ruiter wel lekker voorwaarts en graag?Dinopino schreef:Een vraag wanneer begint ie met stijgeren? Ik las in je start bericht dat hij het doet zodra je de bak ingaat of het bos ingaat, dus wanneer hij weet dat hij iets moet gaan doen. Waarom zou hij nou opeens gaan steigeren wanneer hij dat vroeger nooit gedaan heeftMisschien zit het zadel hem niet lekker of heeft een oud zadel vroeger niet lekker gezeten. En steigeren kan gevaarlijk worden wanneer je er mee gaat experimenteren. Een paard dat op je valt is geen pretje. Loopt ie in de bak zonder ruiter wel lekker voorwaarts en graag?
Om te voorkomen dat ie omhoog komt gebruikte ik bij mijn ene paardje een plastic fles cola met water wat ik tussen zijn oren mepte wanneer hij omhoog wilde komen misschien dat dat ook bij jou helpt.
of is dat voor het bokken? Henkjan schreef:Misschien een stijgerriempjeof is dat voor het bokken?
Nog nooit eerder van gehoord ?! coco25 schreef:en als niet jij maar een ander er op naar buiten gaat, doet ie het dan ook?
coco25 schreef:Als je naar buiten gaat he verwacht je dan al bij een punt dat ie gaat staan?
coco25 schreef:Ik vindt de adviezen om je paard maar tussen ze oren te slaan geen goed idee. Ik denk dat je dan nog beter een rauw ei mee kan nemen en als ie gaat staan tik je het ei op zijn hoofd leeg.

coco25 schreef:Ik vindt de adviezen om je paard maar tussen ze oren te slaan geen goed idee. Ik denk dat je dan nog beter een rauw ei mee kan nemen en als ie gaat staan tik je het ei op zijn hoofd leeg. Het gevoel bij je paard ; ik heb mijn hoofd gestoten en voel bloed (eigeel) langs me hoofd lopen. soms werkt het maar kijk wel uitr sommige paarden kunnen er van in paniek raken.