Mijn naam is Andrea.
Vanaf 24 april ben ik een trots eigenaar van mijn paard. Hij moet nog vier worden en ik kochtem als hengst. Hij was 5 weken onder het zadel en super braaf. Was meteen en klik tussen ons. Voorheen had ik en 10 jarige merrie van Iglesias. Zij was heel erg rillelig maar verder braaf. En ik ben best bang tipe dus val ik meteen om die hengst omdat ie nerges gaf.
Vorige week heb ik hem laten ruinen. Niet omdat ie vervelend was alleen omdat ik ga toch niet er me fokken dus zo kan ie ook lekker straks tussen andere paarden zetten. Zo kan ie lekker paard zijn.
Maar de laatste 5 dagen hij verandert heel erg. Hij is nu meer hengst als ie voor was. Hij krijgt heel veel pratjes en hij is heel erg wakker. Ik weet dat die hormonen nog 1 1/2 manden in zijn lichaam zitten maar ik vind het toch vreemd.
Heb iemand ervaring ermee? Kan mij iemand vertelen hoe het komt? Of dit gaat straks anders worden?
Ik hoop het wel omdat ik ben echt gek op hem.
Vriendelijke groetjes,
Andrea
Hij mist wat, en probeert het met gedrag te veranderen. Het kan nog wel even duren, maar neem goed les en laat je zeker niet kennen. Een ruintje die ik ken gedraagt zich ook constant als hengst, maar heeft het gedrag ondertussen al wel wat afgeleerd. Het komt met beetjes, hij gaat zich 'aanstellen' om toch nog indruk te maken laat ik het zo zeggen
.
is ook bijgetrokken. Hij is bijna een jaar geleden geruind en heb daar nog maanden "last" mee gehad. Soms had hij nog wel eens zo'n uitspatting als ik hem uit de bak haalde bijvoorbeeld, vloog hij opeens weg! Of beet hij me als hij zijn zin niet kreeg... Maar het is nu allemaal over. Het blijft natuurlijk ook nog een jong dier dus die zal voorlopig proberen zijn grenzen te verleggen. Dat doet die van mij ook nog hoor! Het belangrijkste is dat je gewoon duidelijk en consequent bent.