Wat te doen 's nachts?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Wat te doen 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:57

Om maar meteen de vraag te stellen: Wat zouden jullie 's nachts doen met dekens in mijn geval?
Het is een paar dagen erg warm geweest, toen heb ik de deken gewoon afgelaten. Maar ik vind het nu toch wel frisjes, vooral'in de nacht en in de ochtend. Mijn paard heeft eigenlijk al een zomervacht, iig heel erg dun. Toch maar een deken op en misschien ook overdag? Of gewoon nog even 'volhouden' tot het weer wat warmer word....
Groetjes!

Oliebollie

Re: Wat te doen 's nachts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:58

die van mij staat gewoon zonder deken.. ze zit al heer erg dun in haar vachtje..

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 17:00

Merlinde schreef:
die van mij staat gewoon zonder deken.. ze zit al heer erg dun in haar vachtje..

oke...maar het zal ook een paar graden schelen waar je woont...ik woon in Noord-Holland, vlakbij zee. Knipoog En hier is het ongeveer 6 tot 8 graden

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:15

Ik zat ook met dezelfde vraag, maar toen ik de vooruitzichten zag heb ik besloten dat mijn paard lekker zonder deken blijft staan. Aan het einde van de week wordt het namelijk weer warm.
En om elke keer deken op en af te doen, daar ben ik geen fan van

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:18

Vannacht wordt het 5 dan 3 en er is kans op nachtvorst verderop in de week.
Mijne heeft afgelopen weken onder een zomerdekje gestaan, laatste week bloot maar vannacht gaat er toch even een zomerdekentje op.

Ik laat de dekens af als het snachts rond de 10 graden is.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:35

ik heb de deken ook afgedaan met het warme weer. maar ik laat hem nu ook af... op en af doen is niet goed. en je paard went er zo weer aan, ze maken wel weer een extra vetlaagje... je zult zien dat het over 2 weken weer bloedheet is en dan blijf je bezig...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:38

Mijne heeft hem nu al iets van 3 weken af, maar hij staat in een redelijk goed geisoleerde stal waar het een lekker tempratuurtje is. Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:40

Zilly schreef:
Ik zat ook met dezelfde vraag, maar toen ik de vooruitzichten zag heb ik besloten dat mijn paard lekker zonder deken blijft staan. Aan het einde van de week wordt het namelijk weer warm.
En om elke keer deken op en af te doen, daar ben ik geen fan van

zelfde hier Ja

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:40

Mijn paard staat van af een weekje op het land ..maar ik had haar de hele winter een dikke winterdeken op ..dus al laat ik haar nu al zonder deken staan zou het wel een beetje grote stap zijn ..Daarom staat ze s'avonds met zomerdekentje en overdag zonder .. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:41

Die van mij is geschoren, tot vorige week woensdag stond hij alleen s'avonds nog met een hele dunne deken.
Nu staat hij vanaf gisteravond weer met dunne deken s'avonds en overdag zonder.
S'nachts wordt het behoorlijk koud, rond de 2, 3 graden.

Dacht overgens dat de vooruit zichten niet zo goed waren, het zou toch rond de 14/15 graden zijn en s'avonds kouder. Maar goed Cloud heeft bijna geen vacht en krijgt alleen s'avonds nog wat op anders ook niet.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:42

als je toch graag een dekentje opwilt doe je gewoon een zomerdeken op Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:42

Mijn paard staat op dit moment 's nachts onder een licht gevoerde (regen)deken en overdag onder een zomerdeken. Zodra ik zelf in een t-shirt loop, doe ik de zomerdeken overdag op stal af. Als hij naar buiten gaat, krijgt hij hem wel op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:45

Als het 's nachts weer erg fris wordt zou ik gewoon lekker een dun dekentje opdoen.Ze zijn nu in de rui en hebben toch net iets minder weerstand dan normaal.
We hebben op het moment zeer grote temp. verschillen...niet normaal Tong uitsteken .Ik zou het gewoon lekker per dag bekijken en houd een minimale nachttemp. aan om de deken definitief af te doen.
Ik doe als het koud is op mijn bedje ook een extra deken hoor Haha!

Gelukkig hoef ik niet te dubben...heb 2 ijslanders en die hebben geen dekens op Knipoog

Groetjes,Tinky

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 20:00

oke, ik heb besloten: Tong uitsteken
de komende dagen alleen 's nachts een deken op, en overdag af. Als het volgende wek weer warmer word gaat de deken weer af. Ik vind het ook niet goed om elke keer de deken op en af te doen, maar Thijs heeft zo'n mega dunne vacht!! Gewoon zomervacht zou je kunnen zeggen, en om dan bloot te staan met 2, 3 graden.. Er waait een heel koude wind dus ik heb net zijn deken opgedaan. Hij staat in de wei (wel met grote, goede schuilstal)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:48

Ach zo zat ik ook... m'n paard loopt sinds 2 dagen weer 24/7 buiten, in eerste instantie zonder deken omdat ze die al een week niet meer op heeft. Maar gisteravond heb ik haar een ongevoerde regendeken op gedaan die ze ophoudt tot de nachten weer 10+ worden. Aan dikkere dekens begin ik niet meer, het is een ongevoerde regendeken of bloot int land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:45

aleida_thijs schreef:
Ik vind het ook niet goed om elke keer de deken op en af te doen, maar Thijs heeft zo'n mega dunne vacht!!

Dat hoor ik vaker, dat mensen het niet goed vinden om steeds dekens op en af te doen. Nu vraag ik me af wat hiervan de achterliggende gedachte is. Zelf kan ik me namelijk niet zo vinden in die stelling.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:31

Van de week geven ze weer nachtvorst op.
Die van mijn is geschoren en heeft nog niet echt een zomervacht.Overdag staat hij zonder(kan in de paddock)maar s'nachts doe ik hem toch een deken om.
Van +30 naar -1 vind ik toch een groot verschil.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:19

Miss_Shet schreef:
Van de week geven ze weer nachtvorst op.
Die van mijn is geschoren en heeft nog niet echt een zomervacht.Overdag staat hij zonder(kan in de paddock)maar s'nachts doe ik hem toch een deken om.
Van +30 naar -1 vind ik toch een groot verschil.

Helemaal mee eens Ja

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:34

Die van mij staat in haar blootje, sinds een paar weken.
doe nu ook geen deken meer op, dan blijf ik bezig.

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:55

Ik heb die van mij oo zonder deken staan... ze staan 's nachts gewoon op stal en daar is het zowieso al een stuk warmer.