Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

TeeGee schreef:Daarnaast valt het buiten de periode van 6 maanden.
)

crossmonster schreef:hoe groot is ze?
als het om een klein prijsje gaat, ben je haar zo kwijt aan een manege

muts_x schreef:crossmonster schreef:hoe groot is ze?
als het om een klein prijsje gaat, ben je haar zo kwijt aan een manege
Ik zou mijn paard nooit aan een manege verkopen
_spirit_ schreef:Maarr, ze hadden gevraagt of ze zomerexceem heeft en jij had 'nee'gezegd. en 3 kwart jaar heeft die het. Heeft die pony het wel eens eerder Zomerexceem gehaD? Want anders vind ik het wel vreemd, Want tuurlijk kan je pony het opeens krijgen maar toch ook door slecht voer+Andere pony's of ben ik dan gek?
Cassidy schreef:Je hoeft de pony niet terug te nemen, sowieso zou ik hem niet terug willen als er al driekwart jaar op is geragd (want zo klinkt het wel)
Of een paard aan zomerexceem lijdt kan zich pas openbaren als er verhuisd wordt van een kustprovincie naar het binnenland, maar jullie hebben niet geweten dat ze (als ze daar echt aan lijdt) zomerexceem heeft. En zomerexceem valt toch echt niet onder de koopvernietigende gebreken...
TeeGee schreef:Je hoeft de pony niet terug te nemen, het gaat niet om een verborgen gebrek. Daarnaast valt het buiten de periode van 6 maanden.
Cassidy schreef:En zomerexceem valt toch echt niet onder de koopvernietigende gebreken...
Citaat:Een bij de koop verborgen gebrek is ALTIJD reden tot koopontbinding, maar je moet wel aannemelijk maken dat het gebrek al vóór de koop bestond! Dierenarts van de vorige eigenaar benaderen? Ik weet niet of die wel gegevens mag geven, of dat er een zelfde soort ethiek/zwijgplicht is als bij mensen...
Ook als de vorige eigenaar er niets van afwist is een verborgen gebrek reden tot koopontbinding. Overigens gelden alleen ernstige 'de waarde verminderende' gebreken als koop ontbindend.