Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

mariettek schreef:ps. die foto van hierboven is inderdaad té erg, ik hoop niet dat veel ruiters zich zo gedragen!

Citaat:'Paarden zijn vluchtdieren'
'Paarden kunnen onvoorspelbaar reageren'
'Hou rekening met onverwacht gedrag want het blijven dieren'

Citaat:Tja, je moet ook rekening houden met de onberekenbaarheid van (andermans) kinderen in het verkeer.
elanor schreef:Citaat:Tja, je moet ook rekening houden met de onberekenbaarheid van (andermans) kinderen in het verkeer.
Dat is iets anders, kinderen kunnen zelf de situatie en het gevaar nog niet inschatten. Dat is ook de reden dat ze onvoorspelbaar gedrag kunnen vertonen.
elanor schreef:De ruiter op zijn rijdier kan het gevaar en de situatie wél inschatten, de onvoorspelbaarheid komt daar voort uit gebrek aan controle.
Maar op zich heb je gelijk en er zijn helaas veel mensen die met veel te weinig controle over hun dier op pad gaan.
) 'zijn' paarden helemaal geen 'vluchtdieren' en bovendien is het voor het verkeer irrelevant.
Tinkerloos schreef:HC,ik hoop dat je weet dat het niet is toegestaan om andermans foto's zomaar te gebruiken?
Ik geef dan ook geen toestemming voor het plaatsen van MIJN foto.
Dat je de nijging hebt om in elk topic je eigen foto's te showen is tot daar aan toe, maar om nu foto's van andere mensen zonder toestemming neer te zetten vind ik niet echt netjes.
En ook hou ik ruiters langs de weg in de gaten. Iedereen is onberekenbaar in het verkeer. Bienotje schreef:Ik ben daar ook weg nu.Maar is het soms niet beter een andere route te kiezen als je weet dat deze weg zo gevaarlijk is? En eigenlijk als ik eerlijk ben, als dit de enige route als optie is dagelijks dan denk ik dat het misschien goed zou zijn om de gehele situatie van stalling/ weide en uitrijmogelijkheid te herzien.