cooler deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

cooler deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:27

hallo
even een vraagje ik wil mijn paard een dken op hebben ook als het warm is voor in de wei dan.
Ik heb gehoord dat je dekens hebt wat als soort cooler werkt.
Dus ook al is het 30graden dat hij lekker cool blijft zeg maar.
weten jullie iets had al bij bucas gekeken want heb alleen bucas dekens en daar stond er zook iets bij maar was toch meer een zweet deken volgens mij.
groetjes moneik

Liselot

Re: cooler deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:29

zweetdekens noemen ze vaak cooler dekens, dus als je daar op gaat zoeken kom je idd bij een zweetdeken uit.
er zijn wel vliegendekens die UV refelcterend werken, deze schijnen verkoelend te werken

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:09

ahaa ok kan jij me vetellen welke merken hierin zijn of misschien iemand met ervaringen?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 21:06

een cooler deken is idd meer een zweetdeken, ze drogen er super snel op onder in de zomer.
maar voor op de weide zou ik het zeker niet gebruiken.

wel zijn de vliegendekens met uv-wering erg fijn.
ik ben zelf heel erg tevreden met mijn bucas.
mijn paard is donkerbruin (bijna zwart) dus heeft het eerder warm, met de bucas is hij altijd lekker koel. en daarnaast werkt het ook nog goed tegen de vliegen e.d.
het enige nadeel ervan is dat hij lkkr snel vies wordt, je moet dus vaak wassen Tong uitsteken

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 21:56

mmmmmmmm ik ben dus opzoek juist naar een deken omdat ik geen zin heb om mijn paard 3 keer in de week helemaal te moeten wassen.
Daarom een zomerdeken cq cooler om mijn paard toch schoon maar wel koel te houden.
bestaan deze dan wel?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 09:08

Ik denk dat je het deken vaak moet wassen. Mijn paard is niet vies maar het deken wel. MIjn vliegen deken was ik erg veel.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:05

De Bucas Buzz-Off blijft behoorlijk koel. Een vliegendeken moet je wel vaak wassen anders gaat ie enorm stinken en daar zit je ook niet op te wachten.

Een cooler is meer een soort zomerzweetdeken, ik heb er laatst 1 gekocht voor mijn jonge paard. Fijn ding