Jaloers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sjouks

Jaloers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 18:15

Als ik met de pony aan het rijden ben/ of los aan de hand, en ik kom andere ponys of paarden tegen, dan heeft hij na een tijdje de neiging om met zijn voorbenen te klauwen richting het vreemde paard of pony. Dit is erger als zijn weidemaatje waar hij al een aantal jaar dag en nacht bij staat er bij is. Zou het kunnen zijn dat hij jaloers is of probeert duidelijk te maken dat het weidemaatje bij hem hoort?

Vivianne___x

Re: Jaloers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 16:55

Ik denk dat hij probeert duidelijk te maken van Dit is mijn vriendje en daar blijf je vanaf. Als je alleen met hem bent denk ik dat het is omdat hij wil laten merken dat hij heel stoer is

boghy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:56

ik denk dat het ook wel iets met dominantie te maken heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:59

Alleen maar maaien met een been kan ook een teken zijn van ongeduld. Om een uitsluitsel te kunnen geven of het ongeduld of dominantie is, zouden we de rest van de lichaamstaal van het paard moeten kunnen zien.

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:11

boghy schreef:
ik denk dat het ook wel iets met dominantie te maken heeft.

nja ik denk ook dat het zo iets zal zijn..

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:39

DOminantie, mijn merrie doet het ook als er een vreemd paard in de buurt bij mn veulentje komt.

Aardbeitjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:38

Jaa ik denk dat het niet echt jaloers is ofzo.. Ik denk ook iets van dat ze dominant wil zijn..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:09

Cassidy schreef:
Alleen maar maaien met een been kan ook een teken zijn van ongeduld. Om een uitsluitsel te kunnen geven of het ongeduld of dominantie is, zouden we de rest van de lichaamstaal van het paard moeten kunnen zien.
inderdaad en bovendien doet hij het ook als je alleen bent met het paard dus het hoeft niet met jaloersheid te maken hebben dan Knipoog