Uit de baan, 2 verliespunten??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Uit de baan, 2 verliespunten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 17:17

Vandaag had ik wedstrijd (L1)en helaas zijn we buiten de baan gekomen tijdens onze eerste proef. Ik dacht dat dat betekende dat ik 2 verliespunten zou krijgen maar iedereen zegt weer iets anders Haha!

We moesten bij B afwenden en bij E op de linkerhand. Ik kreeg Zorro niet naar links (die wilde naar rechts) en uiteindelijk is hij 2 sec. met alle 4 zijn benen buiten de baan geweest. Uiteraard werd ik gediskwalificeerd want zo zijn de regels, ik heb alleen niet kunnen achterhalen hoeveel verliespunten we nu krijgen. Ik dacht 2 maar iemand anders zei 1. Wie het weet..... Vork

Sammie

Re: Uit de baan, 2 verliespunten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:18

2, maar dit staat ook in de regelementen dus je kunt het zelf op zoeken op knhs.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:23

Was de ring dan geheel afgesloten?

je krijgt bij uitsluiting idd 2 verliespunten

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:29

Neem aan dat de ring geheel afgesloten was want ze zegt dat ze gediskwalificeerd is:
ukkiepuk schreef:
Uiteraard werd ik gediskwalificeerd want zo zijn de regels

Zoniet had ze alleen strafpunten gekregen (vergissing in het programma ) Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 17:31

In principe wel. Het is een buitenbak zonder omheining. Wij zijn helaas op het gras beland Clown Regelement was wel aanwezig en ik heb het daar ook opgezocht, maar omdat sommige mensen opmerkten dat de regels veranderd waren was ik even aan het twijfelen Vork Helaas geldt het alleen voor vrijwillig de baan verlaten en niet voor uitsluiting.

Wel jammer want ik moest nog 1 wp voor de L2. Heb in mijn tweede proef wel winst (188) gereden maar sta nu toch weer op 8 Ach gut

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:14

balen zeg dat je weer naar 8 moet.
wel super datie weer loopt en nog steeds lekker scoort.
op naar de M met die zorro Haha! alleen dan ff zeggen datie niet buiten de baan mag Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:31

Ik denk niet dat je gediskwalificeerd bent, want dat wordt je alleen als je gewelddadig bent geweest tegen een official of tegen je paard. Het zal wel uitsluiting zijn Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 18:42

Is idd uitsluiting wegens het verlaten van een gesloten baan Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 20:28

Maar als er geen omheining is, is de bak toch niet afgesloten?
Hij is toch niet over een hekje gesprongen, of wel?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 23:24

goh, ik wist niet dat je daarvoor uitgesloten kon worden? dus stel je valt per ongeluk net een beetje de bak uit, dan heb je gelijk 1 of 2 verliespunten te pakken? Nagelbijten / Gniffelen

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 03:42

je mag ook niet op een grasbaan met alleen bordjes er buiten komen.
dusmaakt volgens mij niet uit of je hekjes hebt of niet.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 05:02

gekke_koei schreef:
je mag ook niet op een grasbaan met alleen bordjes er buiten komen.
dusmaakt volgens mij niet uit of je hekjes hebt of niet.

Bij een grasbaan met alleen bordjes krijg je een vergissing in het programma zogauw je achter een bordje langsrijdt. Dus -2 wat als aftrek op je punten tijdens je proef telt. ( Derde keer achter bordje/ programmafout is ook uitsluiting met de ondergeschreven voorwaarde er cadeau bij, dit is alleen een gevarenzone vanaf de L, in de B kan je géén verlies rijden)

Bij het verlaten van een afgesloten rijbaan ( dus een ring waar een hekje uit 1 stuk omheen staat) wordt je uitgesloten en krijg je twee verliespunten ( die worden van je eventuele al bestaande winstpunten afgetrokken) Ook als de rijbaan bij de A niet is afgesloten en het paard er daar uitschiet is het verlaten van de rijbaan. De deelnemer moet er namelijk zelf zorg voor dragen dat het hekje bij A wordt afgesloten tijden haar proef ( groom, voorleester)

De nieuwe regel is dat mocht je tijdens je proef denken dat het toch echt niet gaat, je vrijwillig de proef mag stoppen, dit kost vanaf 1 april GÉÉN verliespunten meer. Verder blijft de verliespunten regeling voor het verlaten van de baan tijdens de proef van kracht zoals hij was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:50

Dat maakt dus idd wel uit gekke koei Ja
Femiaans legt dat ook goed uit Ja

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 11:00

runningkawa schreef:
Maar als er geen omheining is, is de bak toch niet afgesloten?
Hij is toch niet over een hekje gesprongen, of wel?

Afbeelding

Het is deze baan (onderste foto). Bij A is de baan afgezet met witte hekjes, rondom de baan niet. Er zit om de baan een klein opstaand randje. Zorro is bij de E rechtdoor gegaan en net naast de baan het gras opgedraaft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:27

Omdat het een opstaand randje heeft zou je het idd als gesloten ring kunnen beschouwen?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 13:29

nou dan weet ik dat ook weer Haha!

als de desbetreffende bak gesleept is en goed recht geharkt is het randje zeker 20 cm. maja.. met al die starts ligt er veel zand tegen aan.. maar het lijkt me wel dat het dan als gesloten ring beschouwd mag worden, je kan immers die rand niet weghalen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 15:58

't blijft een rot randje, hij is ook maar 2 cm breed. Rond de achterste baan ligt een biels, die is hoger en een stuk breder. Daar zou hij nooit overheen gegaan zijn. Vork

Jammer maar volgende maand nog een poging om dan toch eindelijk, na 2 jaar niet kunnen starten, die 2 laatste wp voor de L2 te rijden. Haha!