blijft een losse hals zonder deken zitten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

blijft een losse hals zonder deken zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 13:04

Vraag staat in de titel:

Een gewone losse halsdeken die aan een deken vastgezet kan worden, zal die ook blijven zitten als je alleen de hals om doet?

Het gaat mij om een halsdeken tegen de vliegen/horzels etc.

Hebben jullie dan ook nog aanraders voor een losse hals?

tinka__

Re: blijft een losse hals zonder deken zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:06

ik denk niet dat een losse hals goed blijft zitten, dat gaat harstikke schuiven denk ik.. naar voor en naar achter of draait om..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:44

Die gaat idd schuiven. Als je hem goed aan het halster kunt vastmaken, is het misschien nog te doen, maar niet zonder toezicht!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:10

Je hebt bij de Paardendrogist ook losse halsdekens te koop. Die heet Ivanhoe, is vergelijkbaar met Boett, alleen is dit een hals, niet een hele deken (geen idee of boett ook alleen halsdekens heeft)

De deken is opzich ideaal als je paard lichte eczeem heeft.

De XL was voor mijn paard helaas te klein, dus heb m weer moeten verkopen.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:28

losse halsdeken lijkt mij idd niet echt handig, lijkt mij ook dat deze heel erg gaat schijven, mits hij idd aan het halster vastzit

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 21:10

hmm, dat wordt dan lastig. Mijn fjord heeft van ogen tot schouder zeg maar flink last van dazen. De rest van haar lijf niet zo, dus vandaar dat mij dat wel handig leek. Die boettdeken, bleef die wel gewoon zitten ineke?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 09:55

je kan een dekensingel gebruiken en hem daar aan vast maken op een slimme maier met elastiek. het belangrijkste is dat ie blijft zitten als het hoofd naar beneden gaat.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 14:55

fjordnina schreef:
hmm, dat wordt dan lastig. Mijn fjord heeft van ogen tot schouder zeg maar flink last van dazen. De rest van haar lijf niet zo, dus vandaar dat mij dat wel handig leek. Die boettdeken, bleef die wel gewoon zitten ineke?

Ik zet wel even een plaatje hier neer, is het wat duidelijker.
Afbeelding
al is dit wel een klein plaatje, maar die grote van de paardendrogist kon ik niet doorlinken.

deze blijft inderdaad wel zitten omdat hij met een singelachter de voorbenen langs zit.

verkrijgbaar bij de paardendrogist een maatje S kost ca. 60 euro oplopend naar 100 euro voor de XL

als je een fjord hebt is het alleen wat minder ideaal denk ik, omdat een echt fjordenkapsel er misschienwel niet in past
dus wat dat betreft kan je misschien toch beter een hele deken doen wil je niet alle manen hoeven kortwieken

Wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:59

zoals dat plaatje hierboven lijkt mij een goede oplossing, maar een hals die aan een deken vast hoort denk ik niet dat het blijft zitten

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:04

Normale hals blijft absoluut niet zitten, die gaat over zijn hoofd er vanaf ik spreek uit ervaring.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:24

Bovenstaande foto gaat idd wel goed. Misschien kun je zelf met was stof en een dekensingel hetzelfde maken?? voor 100 euro kun je best een eind heen prutsen (met misschien wat hulp van een kennis met kennis van de naaimachine Haha! )

eefyee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:19

Bij bovenstaande foto zal het idd goed gaan. Gewoon een losse niet, die gaat hartstikke verschuiven. Anders zelf wat in elkaar knutselen?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:08

een vriendin van mijn had een deken die alleen de hals en de staart bedekte dit leek ons de ideale oplossing omdat haar pony dan niet helmaal ingepakt hoefde te staan, maar niets was minder waar want een paar dagen later had de pony haar hele buik open geschuurt, echt ze had een wond op haar buik van wel 20 bij 30cm ( hiervoor schuurde zij nooit aan haar buik), dezelfde dag nog een boett deken gekocht en haar toch maar helemaal ingepakt.

Vliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:01

Ik heb ook een alleen een halsstuk van Boett voor m'n verzorgpony. En die blijft over het algemeen best aardig zitten. Af en toe weet hij zich er weer uit te wurmen. En dan is het vaak een kwestie van de singel wat strakker doen. En het op een vaste maat vast naaien. Alleen schuurde het elastiek wel tussen z'n voor benen. En daar heb ik nu dus zo'n bonte singel beschermer om heen gemaakt. En het schuurden op z'n schoft. Daar heb ik ook bont ondergedaan. Het nadeel is natuurlijk wel dat als het gaat regen dan die stukken langer nat blijven. Maar schuurplekken zijn ook niet alles natuurlijk. Het blijft wel elke zomer weer creatief zijn met de naaimachine. En de staartkoker van Boett blijft bij mijn pony dus niet zitten. Als het aan mij lag kreeg hij een hele boettdeken om maar de eigenaar wil dit niet.
Ik trouwens ook eerste een Ivanhoe halsstuk gehad maar de Boett vindt ik beter blijven zitten en die draait ook minder om z'n hals heen. De Ivanhoe zakt scheef, de boett heeft een elestiek tussen de voorbenen door en dat scheelt wel. En de stof van Boett is ook iets dunner en dus wat luchtiger.

vosfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:17

dan zou ik inderdaad voor een Boett halsdeken gaan! want anders gaat het verschuiven en lijkt me nou niet helemaal veilig... Zit er zelf ook over te denken om een Boett halsdeken te kopen

irisiloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:38

Dat gaat erg schuiven. Ja