DRINGENDE VRAAG: wassen van je pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne01

DRINGENDE VRAAG: wassen van je pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:32

Hallo!

ik zou graag mijn pony vandaag eens wassen (de eerste x dat ik een pony was Ach gut ) maar is het een probleem als je je pony met koud water wast? (het wordt vandaag wel 27°...) .
en hoe moet je dan je pony wassen? beginnen bij de benen enzo?

Groetjes
Hanne

Maartje1990

Re: DRINGENDE VRAAG: wassen van je pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:33

Ik doe het gewoon zelf met de tuinslang (en dat is geen warm water Tong uitsteken ) en is opzich wel slim om dan eerst de benen nat te maken maar met shampoo begin ik nooit bij de benen. suc6! Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:35

wat je eerst kan doen is een emmer water pakken en hem met een spons wat nat maken
zodat hij er wat aan went dat er water om hem komt. ( kan je het beste met lauw water doen )
als je daar geen zin in hebt ofzo kan je rustig de tuinslang pakken en rustig op zijn benen spuiten ( wel met een rustige straal ) en dan steeds iets veder naar boven , in het begin zal die wel wat gaan draaien wantja this eng he Knipoog stel hem gewoon gerust en ga rustig veder. zo went hij er wel aan en blijft hij naar een tijdje wel staan.
ik spoel die van mij in de zomer ook gewoon af met koud water , in de winter kan je dat niet doen.

suc 6

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:35

ik heb die van mij vrijdag middag gewassen, daarna in het zonnetje gezet en eerst voor de zekerheid een deken op.
Kon prima, vandaag na het rijden meteen weer onder de (koude) douche gezet

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:26

Ik heb het vandaag ook gedaan. Ben begonnen bij de manen en heb ook een tuinslang met koud water gebruikt. (Hier gaf de meter zelfs 31 graden aan)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:06

Als hij wel gewent is om gewassen te worden, dan ist geen probleem

Wel altijd op de benen beginnen, zodat ze rustig aan de kou kunnen wennen, andes trekken alle spieren ineens samen (hetzelfde wat er met jou gebeurd als iemand n koude slang op je rug zet) en dat is slecht voor de spieren.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:31

ik was altijd met koud water, behalve vlak na het rijden, omdat ze dan door de kou op de warme spieren spierbevangen kunnen raken.

Als je paard nog nooit is gewassen, eerst bij de benen beginnen, dan langzaam omhoog. Goed belonen en op zijn gemak stellen in de tussentijd. Raar bang gedrag negeren tenzij hij gevaarlijk voor je wordt.

Mijn paarden confronteer ik zelf altijd met de slang, omdat ze het gewend zijn, gewoon gelijk op hun borst en rug. Als laatst doe ik hun hoofd, omdat ze dat het meest vervelend vinden.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 18:12

het hoofd kun je beter met een spons doen, aangezien de meeste paarden niet zo slim zijn hun ogen oren en neusgaten dicht te doen Tong uitsteken

Hanne01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 20:56

Bedankt voor de reacties allemaal!! Haha!

Het wassen is prima gegaan en Bofix (mn pony) blinkt weer helemaal Haha! Haha!

Groetjes
Hanne

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:07

ik was ze ook lekker met het weer van gisteren. Voor de wedstrijd even lekker gewassen en zondag na de wedstrijd heeft mijn vriend hem afgespoeld (en mij Tong uitsteken) en daarna lekker de wei in gegooid.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:11

mijn meissie heb ik zaterdag en zondag ook onder de slang gezet, daarna met zweetmes afgenomen en lekker weer buiten gezet
ze had het zo warm

kelly_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:46

vaak is het togh dat de mensen zeggen dat je boven aan moet beginnen dus bij de rug en het hoofd ens:D kelly

Purante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:37

Als het bijna 30°C is kun je je pony makkelijk met koud water wassen. Gebruik alleen niet te vaak shampoo, dat is niet goed voor de huid van de pony.
Waar je begint kun je zelf weten, ik begin altijd de benen wat nat te spuiten zodat ze voelt dat het koud water is. Daarna gewoon het hele lijf.
Pas wel op met de oren, ze vinden het niet fijn om er water in te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 15:44

VSW --> SV.