Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

KiWiKo schreef:Respect krijg je alleen maar als je het ook geeft
Nettieejj schreef:Geef hem recpect, en vooral: wees duidelijk, en als je gaat wandelen het NIET voorbij je laten lopen! Heb ik ook moeten doen met een manege-pony die niemand als zijn baas zag, en binne 2 weken had hij respect voor mensen! ( en dat was dan 2 keer per week half uurtje wandelen )

! Ik denk dat je paard je ook moet vertrouwen want anders denk ik niet dat het zal lukken
!!KimWelsh schreef:Helaas is er niet 1 vaste regel die jou zomaar even leider maakt, was dat maar zo...
Een leider van de kudde bepaald wanneer er wel en niet gegeten of gerust wordt, en loopt altijd voorop...daarbij is zij de baas over alles wat de onderdanige wel en niet mogen en heeft zij eigenlijk altijd de laatste "slag".

Saskia1987 schreef:En ik ga zeker dat boek van Inge Becktil kopen. Weet iemand misschien of het ook in gewone boekwinkels te krijgen is? Of alleen via haar site.
Saskia1987 schreef:KimWelsh schreef:Helaas is er niet 1 vaste regel die jou zomaar even leider maakt, was dat maar zo...
Een leider van de kudde bepaald wanneer er wel en niet gegeten of gerust wordt, en loopt altijd voorop...daarbij is zij de baas over alles wat de onderdanige wel en niet mogen en heeft zij eigenlijk altijd de laatste "slag".
Misschien is het handig om erbij te vertellen dat het om een hengst gaat. Want die lopen toch niet voorop in de kudde?
En ik ga zeker dat boek van Inge Becktil kopen. Weet iemand misschien of het ook in gewone boekwinkels te krijgen is? Of alleen via haar site.
KimWelsh schreef:Nee, dat klopt, maar zelf voor je pony lopen heeft nog meerdere voordelen. Je kunt op deze manier gaan trainen en dan bijvoorbeeld veel bochtjes lopen, tussendoor stilstaan en versnellen. Omdat jij voor hem loopt, moet hij zijn tempo/richting aan jou aanpassen en wordt hij dus oplettender. Dit is ook meteen erg handig. Zo leert hij dus zijn aandacht op jou te focussen en ben je ook nog lekker bezig!
Cassidy schreef:Het boek is ook in de gewone boekhandel te koop, maar het zou al helpen als je de naam van de schrijfster goed zou spellen. Het boek heet "Grondwerk"en de auteur heet Inge Teblick...
O.a. te verkrijgen via http://www.paardentips.com
http://www.paardentips.com/kk_500092.html
Saskia1987 schreef:KimWelsh schreef:Nee, dat klopt, maar zelf voor je pony lopen heeft nog meerdere voordelen. Je kunt op deze manier gaan trainen en dan bijvoorbeeld veel bochtjes lopen, tussendoor stilstaan en versnellen. Omdat jij voor hem loopt, moet hij zijn tempo/richting aan jou aanpassen en wordt hij dus oplettender. Dit is ook meteen erg handig. Zo leert hij dus zijn aandacht op jou te focussen en ben je ook nog lekker bezig!
Is het dan de bedoeling dat hij aan een halster met touw, hoofdstel of gewoon los loopt?