staart

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Knollboll

staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:07

Ik zie bij veel mensen de staart van hun pony mooi helemaal uit de klit, "slagen" erin.
Maar hoe doe je dat nou?
Als ik de staart van mijn pony uitelkaar haal (met me handen) dan zwiert hij een keer en zitten er weer "dreds" in Huilen.

sorry als het verkeerd staat, wist niet waar ik het moest zetten

merith_ezra

Re: staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:09

je hebt glansspray, dit maakt de staart lekker zacht Knipoog
miss een keer wassen,,,, is het een dikke staart???

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:10

eerst wassen, droogwapperen/natuurlijk laten drogen/droogwrijven, vervolgens antiklit erin (cowboy magic is superspul!) dan haar voor haar uitpluizen en eventueel in een vlecht wanneer het paard an het buitenspelen is.
ik hou de staart van noob goed bij. 2x in de week antiklit erin en uitpluizen en wassen is dan nauwelijks nodig.
succes!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:12

als je er slagen in wilt voor bijv een wedstrijd..
Wassen uitpluizen en er dan een aantal vlechten inmaken nachtje laten zitten en tadaaa mooie slagen/krullen...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 15:12

Misschien een tip om te wassen met een antiklitshampoo? Je kunt trouwens een staart ook wel voorzichtig borstelen. Pak de staart bovenaan met je hand vast en glijd voorzichtig naar beneden tot je het eind van de staartwortel voelt. Houd de staart even daaronder vast en til 'm op. Vervolgens kun je er met een harde borstel fijne klitten eruit borstelen en als die er dan uitzijn kun je nog even borstelen om 't mooi glad te krijgen.
Het ligt denk ik ook aan de staart zelf. Sommige paarden hebben een hele dunne staart met hele dunne, fijne haren en die zijn gemakkelijk mooi te maken, maar een paard met een dikkere staart hebben vaak dikke, ruwe haren en die gaan sneller klitten en dat is ook veel moeilijker om mooi te krijgen.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 15:23

Hij heeft een erg dikke staart, ik zal het eens gaan proberen te wassen en antiklit erin!
Hij staat dag en nacht buiten, met schuilstal dus vlecht als hij buiten is lijkt me voor hem niet zo fijn.