Bij mijn oom op de wei,niet zover hier vandaan,staan 3 Shetlanders.
En 's zomers 5,die van een vriendin van mijn oom en tante.
1 Shetlander is half van mij,maar ik kan helaas niet vaak naar hem toe.
Hij heet Beauty,zijn moeder heet Anouska,zijn vader heet Jan.
Jan staat niet bij hun op het weiland. Het weilandgenootje van Anouska en Beauty heet Semmie.
Ik heb helaas geen foto's. Semmie en Anouska zijn merries,en Beauty is een hengst,die zover wij weten,
nog nooit gedekt heeft. En in de zomer staan de 2 Bonte Shetlandertjes Angel en haar merrieveulen Misty
er ook.
Het probleem is dat Anouska heel schuw is,zodra ze je ziet rent ze weg. Haar veulen Beauty durft wel dicht bij je te komen,en een beetje aaien staat hij ook wel toe. Maar zodra je alles wat achter zijn hals zit wil aanraken,loopt hij ook van je weg. Sammie is daarintegen heel lief,en word graag geaaid. Soms vind ze het goed als je op haar gaat zitten. De shetties zijn namelijk niet zadelmak,en hebben nooit een halster om. Ook Angel en Misty zijn niet schrikachtig,en durven best bij je te komen,al willen ze nog wel eens bijten.
Hoe kan ik hun vertrouwen winnen?. Rustig praten en voorzichtig benaderen helpt niet echt,en Beauty dreigt mij ook te willen bijten. Als ik Halsters of dekens koop verklaren mijn oom en tante me voor gek. Ik kom daar namelijk nooit,en die dingen zijn hartstikke duur. Ook kan ik ze zelf niet zadelmak maken.
Hoe moet dit nou?