Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
erg van je rug, maar inderdaad niet zo slim van je.Helma_Amber schreef:Er staat toch dat ze er al langer mee bezig is? Ik vind het helemaal geen penny verhaal. Ze legt gewoon precies uit wat er gaande is, of mag dat niet.
@ TS; is er misschien niet iemand die met je paard aan de gang kan?
Citaat:@ TS; is er misschien niet iemand die met je paard aan de gang kan?
Joyja schreef:met rust bedoel ik niet zet hem stil maar gooi hem dan aan een longeerlijn voor even gewoon aan het halster even zonder zadel, hoofdstel en ruiter dat die dus wel energie kwijt kan tenzij die hele dagen buiten loopt dan vind ik het longeren weer minder nodig
) ging dit altijd met beleid, en de manier hoe je een paard aanvoelt is heel belangrijk.meisje23 schreef:hahahaha, sorry maar jullie snappen het verkeerd, even voor de duidelijkheid....
in het begin heb ik grondwerk met hem gedaan, toen zadeltje erop en longeren, dat heb ik een week gedaan en toen die het zadel helemaal normaal vond ben ik erover heen gaan hangen, beloont en weg gezet.
de dag erop weer eerst gelongeerd en toen erop AAN DE LONGE EN ALLEEN STAPPEN, toen beloont en weer weg gezet, de dag daarop weer erop en ook gedraafd aan de longe en ga zo maar door, dus eerst 3 dagen goed aan de longe gedaan, zelfs een galopje meegepakt ging allemaal super!!de 3e dag ook een stukje los in de bak, ging ook super, vanaf de 4e dag heb ik hem om de dag gepakt, ging helemaal super, wel eerst longeren maar wel direct los erop, ging echt super en dus zo ongeveer de 8e dag is het dus mis gegaan....
dus sorry echt geen penny verhaal!!
misschien dat er nu wel tips zijn?
Joyja schreef:Gaat het misschien niet te vlug voor het dier achter elkaar, dat was het eerste wat in mijn hoofd kwam hij heeft zoals ik het lees geen rust gehad tussen door en er is dagelijks iets nieuws met hem gedaan wat misschien even teveel van het goede is geworden voor hem en dit op deze manier laat merken!
Ik zou opnieuw starten maar dan wel met dagen rust er tussen dat die alles ook wat kan verwerken!
meisje23 schreef:ik denk om eerlijk te zijn niet dat het te snel is gegaan voor hem, er is al veel met de hengst gebeurd namelijk, heeft de KWPN en de AES keuring gelopen, dus al wel heel wat gezien
en daarvoor dus ook al getraind en van daaruit heel rustig het zadelmak maken opgepakt.eerst een week lang alleen zadel opgedaan, langzaam gaan hangen enz enz en dus niet zo het zadel erop en erop gaan zitten.
hij komt er nu natuurlijk wel iedere dag uit hij staat op een grote stal dus daar hoef ik verder niet achteraan!
en nimmerdor je hebt helemaal gelijk hoor, hengsten zijn echt een geval apart en ik denk dat ik op een gegeven moment gewoon iets te makkelijk werd, juist omdat het allemaal zo goed ging, en juist dan moet je op je hoede zijn!!
ik vind je tip van wegbrengen en zadelmak laten maken wel een heel goed idee maar dat moet de eigenaar natuurlijk ook willen, zal het er eens met hem over hebben.
echt bang ben ik niet geworden maar natuurlijk zal ik wel iets gespannen zijn als ik er weer op moet en dat zal hij natuurlijk direct doorhebben....lastig..
bedankt voor de reactie's!
superwoman schreef:meisje23 schreef:ik denk om eerlijk te zijn niet dat het te snel is gegaan voor hem, er is al veel met de hengst gebeurd namelijk, heeft de KWPN en de AES keuring gelopen, dus al wel heel wat gezien
en daarvoor dus ook al getraind en van daaruit heel rustig het zadelmak maken opgepakt.eerst een week lang alleen zadel opgedaan, langzaam gaan hangen enz enz en dus niet zo het zadel erop en erop gaan zitten.
hij komt er nu natuurlijk wel iedere dag uit hij staat op een grote stal dus daar hoef ik verder niet achteraan!
en nimmerdor je hebt helemaal gelijk hoor, hengsten zijn echt een geval apart en ik denk dat ik op een gegeven moment gewoon iets te makkelijk werd, juist omdat het allemaal zo goed ging, en juist dan moet je op je hoede zijn!!
ik vind je tip van wegbrengen en zadelmak laten maken wel een heel goed idee maar dat moet de eigenaar natuurlijk ook willen, zal het er eens met hem over hebben.
echt bang ben ik niet geworden maar natuurlijk zal ik wel iets gespannen zijn als ik er weer op moet en dat zal hij natuurlijk direct doorhebben....lastig..
bedankt voor de reactie's!
Je gevoel zegt meestal wel of het kan of niet. Elk paard is verschillend![]()
Zadelmak laten maken is misschien niet eens nodig, maar iig een paar x, zodat hij een goed gevoel krijgt/houdt . Als jij zelf denkt er morgen of langer niet op te kúnnen ivm je rug.