Paard erg onrustig in de trailer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xXPalerma

Paard erg onrustig in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:34

Hallo,

Mijn paard is echt heel onrustig in de trailer. Als we naar de club gaan is het maar een klein stukje..hooguit 15 minuten..maar ze slaat echt de hele tijd tegen de klep aan..ze is nooit een moment rustig..ze heeft geen vervelende gebeurtenissen meegemaakt in de trailer..weten jullie wat het zou kunnen zijn? of misschien beter..wat ik eraan kan doen? of waardoor ik het minder kan maken?

xXPalerma

Re: Paard erg onrustig in de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:52

heeft niemand een tip ofzo?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:57

misschien een langere tijd met een ander rustig paard op de wagen zetten, met een netje hooi, van eten worden ze rustig. Succes ermee, op paardenbegrijpen.nl staat volgens mij ook veel info over trailerproblemen of andere sites.

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:00

we hebben een 1 paards trailer..en iemand anders op stal heeft ook een 1 paards trailer dus ze kan niet met een ander op de trailer..ik zal een proberen met een hooi net in de trailer. dankje

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:05

Hang dat hooinet dan wel hoog op en aan 2 kanten zodat het net niet 'hangt'. Ik heb verhalen gehoord van paarden die met de voorbenen (door onrustig te zijn, maaien) vast kwamen te hangen in het net en dan ben je verder van huis.
Maak je trouwens ook wel eens een ritje met de trailer voor een leuke buitenrit in het bos of naar het strand of ga je alleen naar de club (voor een 'vervelend' - want zo ziet je paard dat - uurtje trainen)?

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:11

Ja die verhalen ken ik ook..ik let ook altijd goed op dat ze er niet vast ik kunnen te komen zitten..nee ik ga tot nu toe alleen met de trailer weg om te trainen of naar wedstrijd..binnen kort ga ik wel met de trailer weg om een lange buiten rit te maken..met de club..buitenrit van in totaal 4 uur..dus dan is het wel een uitje.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:29

Heb je misschien ook de achterkant van de trailer afgesloten dmv zeiltje oid?
Mijne werd er erg onrustig van en hele combinatie auto/trailer ging op en neer...
Per toeval achter gekomen dat ie bang was in de trailer door het achterop komende verkeer en niks kunnen zien.
Nu we het zeiltje nooit meer dichthebben (en hem niet te kort vast hebben staan zodat ie achterom kan kijken) is er niks aan de hand en vernemen we hem niet eens meer. (zelfs laatst niet tijdens een bijna 3 uur durende reis)
En ik heb er idd ook altijd een netje/zak hooi in.

Suc6!

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:03

dat is wel een idee ja. dankje wel. ik zal het eens proberen Lachen