paard heel onrustig in trailer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xXPalerma

paard heel onrustig in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 20:55

Hallo,

Mijn paard is echt heel onrustig in de trailer. Als we naar de club gaan is het maar een klein stukje..hooguit 15 minuten..maar ze slaat echt de hele tijd tegen de klep aan..ze is nooit een moment rustig..ze heeft geen vervelende gebeurtenissen meegemaakt in de trailer..weten jullie wat het zou kunnen zijn? of misschien beter..wat ik eraan kan doen? of waardoor ik het minder kan maken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-04-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zinloze tag verwijderd.

__Joanna

Re: [TR] paard heel onrustig in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:00

die van mij is toevallig ook heel erg onrustig in de trailer, als ze hem al ziet vind ze hem al eng..
ze wilt er dus dan ook echt niet in.. Als ze erin staat loopt ze te snuiven en te draaien met d'r kont..
als ik haar eruit haal rent ze eruit.. maar het beste is wat je ken doen oefenenoefenenoefenen..
en dan veel belonen..

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:03

maar het is niet zo dat ze er bang voor is..ze loopt er ook gewoon in..maar als ze erin staat en je doet de stand erin trapt ze hem er soms uit..en als we rijden dan trapt ze ook tegen de klep aan..maar het is niet zo dat ze bang is voor de trailer ofzo

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:37

Misschien moet je je paard wennen aan zaken achter haar. Je zou dat kunnen doen door een smalle doorgang te maken langs een bakrand en dan oefenen met een touw achter haar, of een stang, een plastic zeil, allemaal zaken die haar kunnen leren dat iets achter haar niet eng of irritant is. Pas als dat zo in de bak goed gaat verder oefenen in de trailer. Zoals ik het lees heeft ze een hekel aan het gevoel van achter opgesloten te zijn.

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 11:05

Maar ze moet de trailer wel in. want ik rij ook wedstrijden enzo. en de selectie's beginnen nu. maar het zou wel kunnen ja..dat ze zich opgesloten voelt. want haar stal is wel heel groot enzo. groter dan normale stallen dus daarin is ze ook heel veel ruimte gewend.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:00

Er staat toch nergens dat ze de trailer niet in mag? Alleen als je het probleem opgelost wil hebben raad ik je aan om niet direct bij de trailer te gaan beginnen, maar eerst te oefenen in de bak. Zo kom je waarschijnlijk sneller tot resultaat.

Als je van je probleem af wilt moet je even je doel opzij zetten en eerst aan het probleem werken. Trainingstijd betekent: it takes the time it needs then it takes less time.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:27

Ik heb het zelfde probleem Verdrietig Mijn merrie van 4 jaar doet het ook Ach gut Maar nu komt de oplossing Vork
Hang er een hooinet in zodat ie bezig kan zijn;) als ie niet ophoud en je bent bij de club of thuis aangekomen dan laat je hem/haar eerst 5/10 minuten staan tot hij/zij gekalmeert is;) dat is de beste manier Haha!

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:28

Edit; Dubbelpost Vork
Laatst bijgewerkt door Sanne_Visser op 15-04-07 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:28

Mijn paard (4,5) doet ook een beetje zo... ze staat constant te schrapen en te stampen met d'r voorbenen, met d'r achter benen trapt ze ook wel eens tegen de laatklep..
Die van mij is niet bang op de trailer.. heb meer het idee dat ze zich verveeld ofzo.. Het is op de terug weg ook altijd erger dan op de heen weg.. Verward En dan denk je dat je paard moe is na een uur hard werken of een wedstrijddag... Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:57

mijn pony wilde ook niet de trailer op, en als ze dan eindelijk erin stond was ze verschrikkelijk druk. mijn oplossing was 1x een theorieavond volgen bij petra vlasbom. mijn probleem is opgelost en ik heb het zelf gedaan!! echt een aanrader dus!
succes nog groetjes