Ik heb kortgeleden dan eindelijk mijn eerste eigen paardje gekregen.
Ik rijd er nu twee weken op en het gaat eigenlijk best goed. Het is een merrie en moet nog vier worden, dus over het algemeen is ze heel erg braaf. Ik kan zelfs met haar naar buiten, helaas is ze er dan niet zo van gediend dat er allemaal paarden achter haar aankomen.Het probleem is eigenlijk dat ze sinds vorige week is begonnen met buiten/happen met oren in haar nek naar mij toe. Dit doet ze voornamelijk als ik met het zadel bezig ben, ik ben niet zo groot en ben er daarom wat onhandig mee, maar ik doe het zo voorzichtig mogelijk. Als ze niet hapt tijden het zadelen, doet ze het erna als ik haar wil belonen! Aansingelen is niet zo'n probleem. Met hoevenkrabben doet ze het ook wel (voor), maar met de peesbeschermers weer niet zo.
Het vreemdste is nog dat ze het tijdens het opstappen ook doet. Dat vind ik toch een beetje onbegrijpelijk eerlijk gezegd.
Ik straf naar mijn mening goed af met een 'hee!' en tik als automatische reactie, de tik is niet altijd raak.
Daarbij heeft is ze helemaal niet het paard dat gauw bijt als je haar zo ziet, ze ziet eruit als honing en omdat ze ook nog zo jong is, is ze ook erg braaf tijdens het rijden. Ze wil wel eens flink hoog bokken, maar wat verwacht je anders van zo'n jong paard. Ik denk dus dat het ergens aan licht, maar ik zou niet weten waaraan. Misschien moet ze hengstig worden? Kan het dat zijn? Hoop dat iemand raad weet.
Xx Fleming!

Edit: P.S: Ik heb zaterdag nieuw tuig gekocht bij een zogenaamde zadelpasser, ik was niet erg onder de indruk maar goed. Maar daar licht het denk ik niet aan, want toen dit vrijdag daarvoor begon het eigenlijk al.

.