Heeft iemand misschien DE tip voor me?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Heeft iemand misschien DE tip voor me?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:15

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem..
Elke keer als ik een dressuur wedstrijd heb.. Bereid ik me goed voor. Mijn paard en ik kunnen dit allemaal makkelijk en altijd gaat het proefje oefenen perfect. Alles gaat goed en ontspannen.
Maar zodra ik de wedstrijd ring binnen kom.. gaat het helemaal fout.. Ik sta opeens helemaal stijf van de zenuwen en ben heel heel erg gespannen.. Mijn handen zijn gespannen, mijn benen, mijn rug.. alles.. Mijn paard merkt dit en gaat bokken, aan de kletter of luistert niet naar mijn ( onduidelijke, door zenuwen) hulpen. Alles gaat mis..
Ik heb dit bijv. op school ook.. Tijdens een belangrijke toets dat ik opeens niks meer weet en haast niet meer kan schrijven omdat ik tril.

Tijdens paardrijden is dit nog erger, omdat het paard het voelt en zelf ook gespannen wordt. Ik heb nu al heeeel wat wedstrijden gereden, iedereen zei namelijk dat ik gewoon veel wedstrijden moest rijden dat ik dan vanzelf wel minder zenuwachtig ging worden.. Maar niks is minder waar.. Ik ben nog steeds heel erg zenuwachtig en verpest daardoor elke keer alles.

De volgende dag zit ik weer op me paard en gaat alles helemaal perfect. Ik baal hier zo verschrikkelijk van.. Want we kunnen het wel! Alleen mijn zenuwen zitten ons in de weg..

Wie o wie heeft de gouden tip?

Groetjes,
Agnes

Bonaire

Re: Heeft iemand misschien DE tip voor me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:17

Klinkt als faalangst, omdat je het ook op school hebt. Zijn medicijnen geen oplossing? Er zijn genoeg pillen tegen zenuwen en de meeste werken echt goed! Ik weet alleen niet of je ervoor naar de Huisarts moet..

Een vriendin van mij heeft hier ook erg veel last van. Zij is echter de medicatie aan het 'afbouwen' om te kijken of je ook zonder kan.

Succes! en ik hoop dat dit een beetje helpt!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:19

Ik denk dat je waarschijnlijk soort van faal angst hebt.
Een vriendin van mij heb het ook, je kan bijvoorbeeld naar je huisarts gaan, en geloof me het KAN helpen!
ik hoop dat je hier iets aan hebt, Haha!
x iris

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:19

Klopt, ik heb ook faalangst.. altijd al gehad.. kwam even niet op het woord. Knipoog

Wat voor medicijnen heb je er dan voor? Nooit van gehoord..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:23

Je hebt van die homeopathische druppels van de bach, van die rescue remedy. Volgens mij moeten die helpen bij stress enzo. Staat op het doosje, ik heb geen idee of het echt helpt. Jij kan ze innemen maar je paard ook (op een stuk brood of een stuk banaan, paard dan Knipoog ). Volgens mij zijn er ook nog wel andere homeopthische tabletjes of druppels. Ga eens vragen in een goede drogist.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:24

Ik heb de medicijnen zelf niet. Misschien even googlen?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:27

Jaa de rescue remery is echt brillant. Mijn paard is een stuk neurotischer dan dat ik ben maar ik heb het een tijdje terug ook gebruikt. Mijn paard een grotere dosis dan ik. Of het bij mij heeft gewerkt weet ik niet maar mijn paard was wel super relax. In ieder geval zeker het proberen waard

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:29

Ik heb dat ook heel erg ik word er zelfs misselijk van soms.
Ik heb rescue remery zoiets te koop bij de drogist.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:29

Oke die tip neem ik mee.. super.. ik onthou het

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:32

rescue remedie werkt echt!
Ik wilde het niet eens geloven maar na proberen moet ik wel.
Succes enne...wedstrijden zijn ook leuk hoor;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:48

Ja maar ik vind wedstrijden niet leuk doordat het elke keer fout gaat.. Ik wil het leuk gaan vinden en gewoon rijden,zoals ik elke dag rij..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:23

Ik heb daar ook erge last van gehad ook met rijexamen idd faalangst Scheve mond

Wat mij hielp was een pilletje Nervovit van Bional (is op kruidenbasis) te verkrijgen bij drogist Knipoog
Je voelt je echt van binnen rustig worden heel vaag maar helpt wel *LOL* begint na ca half uur te werken Knipoog Er staat op dat je er ook 2 mag gebruiken maar daar werd ik erg onverschillig van Bloos en gaf er dus niks om als iets niet goed ging = erg slordig worden = ook niet de bedoeling Haha!

En probeer ook e.e.a. te relativeren: wat is er erg aan als er een keer iets mis gaat Knipoog we doen gewoon ons best en idd gewoon willen rijden zoals je thuis rijdt en als je dus spanning voelt opkomen overdreven proberen te ontspannen (diep ademen enzo) en denken kom op gewoon zoals we thuis doen en genieten Haha! en dus vooral nietdenken O jee moeten we weer/ daar gaan we weer want idd dan gaat het zoals je verwacht Knipoog
Door dit laatste heb ik nu geen pilletje meer nodig, maar heb er regelmatig baat bij gehad Ja

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 22:38

ik heb zelf ook hele erge last van faalangst en dit is er ooit op school eens uitgekomen (moest een soort toets doen)
bij mij was het zo erg dat ik er een cursus voor heb gedaan maar helaas heeft dit niks geholpen
als ik op school een toets had dan was ik zo gespannen dat ik helemaal dicht klapte
ook als ik wedstrijden heb met mijn paardje dan heb ik hier hele erge last van
en ik heb het zo erg dat ik er gewoon slapeloze nachten van heb
als ik er nu al veel aan denk dat ik 27 en 28 april een onderlinge wedstrijd heb dan begin ik al zenuwachtig te worden en kan ik al amper in slaap komen
daarom hou ik me druk bezig met andere dingen
maar 1 a 1,5 week voor de wedstrijd dan word ik gek van mezelf
dus wil het ook eens gaan proberen met 1 of ander middeltje waardoor ik gewoon rustig blijf en niet zo zenuwachtig word Lachen