Hoofd kantelen met wijken....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Hoofd kantelen met wijken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:57

Met wijken naar links, wil mijn paard nog wel es met z'n hoofd kantelen, richt ik hem weer recht is het over,heeft er iemand tips, start zondag 1e keer L1.

mammaslamma

Re: Hoofd kantelen met wijken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:44

Schreef het verkeerd, was wijken voor het linkerbeen, naar rechts..........

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:40

dan is je paard toch niet voldoende recht gericht. Een rechtgericht paard moet ook gewoon kunnen wijken. Dit is een kwestie van trainen en dan metname de achterhand.
Als je zondag moet starten ben je een knappe meid als je het voor die tijd nog voor elkaar krgijt. Probeer het niet te overdrijven en laat zien wat je wel kan. Liever iets te weinig maar wel een paar passen ggoed dan precies die 5 meter wijken.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:29

Ik weet dat mijn paard niet genoeg rechtgericht is, maar gelukkig gaat het steeds beter, vanochtend les gehad waarbij hij niet kantelde, het is ook niet altijd, maar ik verwacht het met de wedstrijd eerder, ook door spanning gaat hij dan vasthouden.........
Op voltes op de rechterhand merk ik het ook soms. teveel naar binnen kijken, ik moet zelf ook oppassen dat ik niet teveel met de teugels doe, op beide teugels rijden.....

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:23

Tja je weet dus zelf gelukkig al wat er mis is. Had je de 30 winstpunten al te pakken in de B dat je over gaat naar de L1? Anders had je misschien beter nog even kunnen wachten.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 19:48

oosterhoff schreef:
Tja je weet dus zelf gelukkig al wat er mis is. Had je de 30 winstpunten al te pakken in de B dat je over gaat naar de L1? Anders had je misschien beter nog even kunnen wachten.

30?
Met 5 wedstrijden had ik er 10, blijf niet langer in de B hangen, train liever door in de L1, zien wel waar we uitkomen, hij gaat per week beter lopen.......

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:37

alsof het tijdverspilling is om meer wedstrijdervaring op te doen.
juist als je al zegt datie door spanning gaat vasthouden...

is gewoon een heel moeilijk probleem dat kantelen. ik ben er al 1,5 jaar mee aan het worstelen en heb het nog steeds niet onder de knie...ach ja Haha! gelukkig is wijken niet het grootste punt en is de rest wel goed.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 22:07

Hoor je mij zeggen dat ik het tijdverspilling vind?
Ik heb nu eenmaal een heet paard, wat op vreemd terrein gauw spanning heeft, ik maak me geen illusie's dat dat ooit overgaat, zo is zijn karakter, moet ik daarvoor dan maar tot in den treuren doorrijden in de B,lijkt me niet...........
Ik verwacht in de L1 geen wonderen, zeker niet in het buiten seizoen, veel te zien/horen , maar wil voor ons uitdaging houden,vooruit kijken en niet blijven hangen, vandaar door naar de L1.
Als je al zo lang aan het tobben bent, ga dan es naar Marijke de Jong, van paardenbegrijpen, steek je een hoop van op!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:11

jeetje, je antwoord naar mijn idee nogal aanvallend op de gegeven tips.
Ik snap best dat als je in 5 wedstrijden 10 Wp haalt je daar niet blijft hangen, maar aan de andere kant ben ik iemand van "als ik weet dat iets niet goed gaat begin ik er nog niet aan op wedstrijd". Er zal alleen maar meer spanning in komen als je het kantelen persé op wedstrijd tegen wil gaan denk ik. Laat hem dan maar kantelen, dan maar wat minder punten op dat ene onderdeel.
Maar het lijkt mij persoonlijk een rijtechnisch probleem, aangezien hij het maar één kant op doet.
Of jij hebt moeite met die kant, of hij heeft moeite met die kant. In beide gevallen zul je dat rijtechnisch moeten oplossen..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 09:27

Aanvallend, aanvallend..........
Als het geschreven staat, komt het anders over dan wanneer het gezegd wordt, maar zo ben ik en kan wel es kort door de bocht zijn......(lol)
Hij heeft moeite met 1 kant, zoals de meeste paarden 1 favo kant hebben, dus daar wordt aan gewerkt, ga maar weer es met grondwerk beginnen, dan heeft hij geen gewicht mee te zeulen en kan hij makkelijker buigen om z'n moeilijke kant sterker te maken, komt best goed, en ik vraag morgen gewoon niet teveel, dan doet hij het ook niet, is een wisselwerking, ik teveel druk, hij teveel schuin........

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 09:49

Dan begrijpen we elkaar nu goed! Haha!
Veel succes en plezier met het grondwerk (doe ik zelf ook veel)
Het komt vast goed met jullie!