Ik vervloek die laarzen! :@

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Ik vervloek die laarzen! :@

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 18:18

Ohww grrrr wanneer zakken die stomme laarzen nou eens in! Ben ze ongeveer een maand aan het inlopen en nog zijn ze amper gezakt! Het doet ook echt zeer en het leer is veel te stug! Heb er spijt van dat ik geen Cavallo's gekocht heb! (heb Petrie Perfect)

Wat heb jij gedaan om je laarzen zo goed mogelijk in te zakken/lopen?

Mariekje22

Re: Ik vervloek die laarzen! :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:21

geen laarzenspanners (of hoe heten die dingen) erin, en de ritsen niet dichtdoen als je ze uit hebt, bij mij zijn ze daardoor heeeeel snel ingezakt, maar ik heb dan ook wel cavallo's, kan ook aan het merk liggen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:21

Toch maar die cavallo's hè Knipoog

Ik heb cavallo weltmeister... eerst weken af en toe met de hond gelopen (heel af en toe, en elke keer weer goed poetsen, dat helpt ook dan worden ze lekker soepel, toen een paar keer gereden en na een paar keer een keer of 2 voor het rijden rond de enkel nat gemaakt. En daarna zat alles als gegoten! Van het moment dat ik er voor het eerst mee ging rijden totdat ze goed zaten was denk ik ongeveer een week of 3 à 4 Lachen

vooral niet fietsen of traplopen ofzo want dan krijg je aan de achterkant zo'n lelijke kronkel! die heb ik haast niet, dat is echt veel mooier Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:23

Ik ook,, ik heb van die Cavallo dingen gehad,, maar die zaten echt vréselijk en wilde ook niet inzakken. Boos! Nu draag ik ze alleen nog maar op wedstrijden. Vingers aflikken (en dus niet meer tijdens de training en het vrij-rijden) Haha!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:25

vullen met natte kranten voor een paar dagen dan zetten ze uit en worden ze soepeler.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:27

Bij mij zijn ze met het lopen ook niet ingezakt. Ik ben er mee gaan fietsen. (wel zonde van de dressuurboog) Ze zakken toch het beste in als je gaat rijden, alleen moet je dan wel even pijn leiden.. Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:28

Ik heb 2 paar Petries (Perfect en Anky) en had met beide geen problemen met inlopen. Heb geen tips voor je.

X__Hardc0re_

Ik heb ook Petrie laarzen in het begin vond ik ze echt verschrikkelijk maar met rijden voel ik wel veel verschil ik zit nu veel netter en ik hou me benen stiller.
De mijne zijn ook nog nieuw en zakken ook amper in maar veel lopen en in vette en veel mee rijden.

naomi_jamir

k heb 1000 traptredes gelopen khad ze precies geteld hihi
en toen waren ze redelijk ingezakt...
ben er gewoon mee gaan rijden...
dus suc6 ermee;)

Orient1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:29

bij mij duurde het ook erg lang,
ik heb veel trappen gelopen en veel met de hand buigen.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:40

Fietsen! (Wel staan anders krijg je een lelijk stukje bij je knieholte)

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:41

gewoon je laarzen eens stukje open doen onder het fietsen

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:42

ik heb ze nu net een paar dagen de nieuwe met hoge boog maar moet ze nog inlopen en ik heb er hakjes inzitten die kan ik er later weel uithalen is echt een goede oplossing!
de hakjes van petrie 14 euro zoveel geloof ik..

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:43

Ik heb de Derby soft jumpers, gewoon ingelopen, mee gefietst, trappen mee gelopen, en ze zijn netjes ingezakt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:46

Gewoon mee traplopen, fietsen, en veel op lopen.
Ben je thuis, doe je ze gewoon even aan. En veel lopen we mee..
Bij mijn vriendin, heeft ze net, die Petrie's zijn ze nu al aardig ingelopen en heeft ze vanaf zaterdag, die loopt er iedere dag, de hele middag op (als ze uit is van school. Knipoog )

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 18:50

als ik dit hoor ik heb ze amper aan moet ze snel gaan inlopen heb ze 3 keer 10 min aangehad vind ze nu als iets lekkerder zitten..

maar die hakjes zijn echt aan te raden!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 20:51

Hmm ik vind het een beetje zonde om 14 euro voor hakjes te betalen en ze daarna in de kast te stoppen als me laarzen ingelopen zijn. Al met al had ik dan een duurder merk kunnen nemen want er moesten ook al zooltjes in.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 21:04

zowiezo is de Petrie Perfect redelijk stug en duurt het even voor die is ingelopen. in het begin heb ik er ook veel stallen mee uitgemest en les mee gegeven, want daar loop ik mijn kilometers bij Knipoog
Maar echt, het is even doorzetten,maar daarna zijn ze zooo fijn Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:05

Je moet er gewoon heel veel op lopen/rijden/fietsen. Ik heb mijn Petrie laarzen de eerste keer aangedaan naar les, de volgende dag heb ik ze aangehad bij een rit van meer dan 25 km. En ja toen waren ze wel een beetje ingelopen. Ik heb mijn laarzen nu een week en ze zitten al best fijn Lachen Oke mijn knieholtes zijn wel blauw en de voorkant van mijn enkel is knalrood Clown maar toch kan ik er inmiddels pijnloos mee rijden Haha!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:05

Ik heb ook petries en ze zitten goed hoor Ja kan er zo uren op lopen Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:06

hebben ze ze bij de winkel niet vast voor je ingeknikt (met de hand) dan? dat deden wij wel altijd (heb ooit in een ruitersportzaak gewerkt). dat scheelt een hoop.

verder vind ik wel dat je een laars moet inrijden te paard, en niet op de fiets, omdat je op het paard in een andere houding zit.
je zou 'm verkeerd kunnen laten zakken door te (trap)lopen en te fietsen.

succes!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:09

dierfysio schreef:
hebben ze ze bij de winkel niet vast voor je ingeknikt (met de hand) dan? dat deden wij wel altijd (heb ooit in een ruitersportzaak gewerkt). dat scheelt een hoop.

verder vind ik wel dat je een laars moet inrijden te paard, en niet op de fiets, omdat je op het paard in een andere houding zit.
je zou 'm verkeerd kunnen laten zakken door te (trap)lopen en te fietsen.

succes!

bij mij hebben ze gezegt dat ik ze in moest lopen en niet rijden en ik mag er niet mee uitmesten want het dringt helemaal door(zie je gympen maar na 1x uitmesten Knipoog )

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:13

kranten met spiritus erin en heel veel fietsen dat werkt goed.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:24

Ik heb eindeloos trappen gelopen met mijn petrie perfects. Mijn vriendin had tegelijkertijd de anky's van petrie gekocht, maar omdat die op maat gemaakt moesten worden moest ze twee maanden wachten. Dat kleine kreng ( Knipoog ) gaat er één keer mee fietsen en stapt vervolgens op haar paard en rijdt er mee weg. We hebben precies dezelfde les voor het eerst ermee gereden. Er zat dus alleen 2 maanden verschil in inloop-tijd tussen.

conclusione: fietsen en gewoon gaan rijden. Natte kranten zou ik niet doen, dan kunnen ze ook (op de verkeerde plekken) gaan uitwijden.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:34

nee joh, door ze nat te maken worden ze echt niet vanzelf wijder hoor, dan moet je echt wel wat druk op het leer zetten wil het oprekken!
als leer nat word en je trekt ze dan aan gaat het wel wat sneller naar jouw been staan!
als je de laarzen in je knieholte voelt dan misschien toch een hakje er in, anders binnenkort gewoon mee gaan rijden.
opstappen zal wel wat lastiger gaan maar dan moet je gewoon even een voetje aan iemand vragen, als je ermee gaat rijden gaan ze ook naar je been staan en zakken ze ook in, duurt wel even voor je helemaal het gevoel terug hebt, maar gewoon volhouden!!!