Aansprakelijkheid

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linda93

Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 16:53

Mijn buurman heeft 3 paarden Haha! . Ik rij nu zelf 6 jaar op pony's en en sinds kort op paarden op de manege. Nu mag ik wel op het paard van de buren Knipoog . Dat is natuurlijk geweldig. Nu maakt mijn moeder Blond zich een beetje zorgen. Het is allemaal leuk en aardig, maar het blijft een paard van een ander. Wat als ik er afval en ik loop (blijvend) letsel op Gestoord . Ben ik dan wel verzekerd. Of wat als er iets gebeurt en het paard ven de buren loopt letsel op. Hoe gaat zo iets als je op andermans paarden rijd. Kun je je daar apart voor verzekeren. Ik heb inmiddels al even rustig met hem door het land gestapt en hij is super braaf. Bloos!
Maar goed mijn moeder wil het weten, en ik ook wel een beetje.

Groetjes,
en alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

Urielle

Re: Aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:36

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:18

Volgens mij stond hier laatst iets over in de BIT.
Het had iets te maken met of het paard iets deed of dat het jou schuld was. Ik rijd zelf ook andermans paard en wilde het ook weten, maar helemaal duidelijk is het mij niet. Ik weet niet of je de BIT leest, maar mischien kun je die van iemand lenen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 21:21

Ik dacht dat je als eigenaar van het dier veantwoordelijk bent voor z'n daden, Bv Hond jaagt op een konijn, konijn dood, eigenaar aansprakelijk. Hoe het zit met een "bijrijder" weet ik niet precies, ik denk dat jullie daar ondeling afspraken mee moeten maken en het zwart op wit moeten zetten.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 10:31

Lees de link van Urielle nou even daar staat het correcte antwoord namelijk. Ja