naar het strand met een jong paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissStynk

naar het strand met een jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:34

WAt vinden jullie ervan om met een jong paard naar het strand te gaan? Mijn ruin wordt bijna 4 en straks na het landseizoen wil ik toch wel eens met hem naar het strand eigenlijk. Volgens mij vindt hij het geweldig om even de benen te strekken..

Wat vinden jullie?

Roxx

Re: naar het strand met een jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:37

Als jij je jonge paard voldoende onder controle hebt en de bodem is niet te zwaar zie ik geen enkele reden om het niet te doen! Is juist leuk en goed voor die jonge dieren om eens wat anders te zien dan alleen maar de bak. Veel plezier!

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:45

Roxx schreef:
Als jij je jonge paard voldoende onder controle hebt en de bodem is niet te zwaar zie ik geen enkele reden om het niet te doen! Is juist leuk en goed voor die jonge dieren om eens wat anders te zien dan alleen maar de bak. Veel plezier!
Zoiets heb ik dus ook! ik rijd nu al regelmatig met hem buiten en hij vindt het geweldig! Weet natuurlijk niet hoe hij reageerd op het strand of hij aan de kletter gaat bijvoorbeeld, maar dat zien we dan wel weer. UIteraard blijf ik zoveel mogelijk weg uit het zware zand.

Daanntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:50

Als jij idd je paard goed onder controle kunt houden enzo, zou ik het gewoon een keertje doen!!
Ook voor je paardJ lijkt het me leuk!! OK dan!
Alvast veel plezier!!! Haha!

Muiltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:08

als je je paard ondercontrole kan houden en als hij er plezier in heeft zou ik het zeker doen!!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:10

Als er een rem (ook in paniek situaties) op zit zal ik het zeker doen Ja

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:11

idd, als je hem genoeg onder controle heb, waarom niet? Lachen

ik wil zelf ook dolgraag deze lente/zomer met mijn 4 jarige een keer naar het strand.... Knipoog

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 07:47

Er zit gelukkig een rem op!! haha voor de zekerheid doe ik denk ik toch een martingaaltje om. Voor het paard ook rustiger als ik niet zo hoef te sjorren als hij aan de haal gaat.

Denk dat hij het geweldig vindt! ga nu regelmatig naar buiten met hem over de weg, stukje door het bos en het is altijd oortjes naar voren en lekker vlot doorstappen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:52

ik zou het ook gewoon doen als je er zelf zeker van bent! zou dan trouwens wel een rustig moment uitkiezen Knipoog fijner om te wennen en mocht ie aan de kletter gaan heb je tenminste minder kans dat je "obstakels" tegen komt Haha!

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 09:21

Rianneke schreef:
ik zou het ook gewoon doen als je er zelf zeker van bent! zou dan trouwens wel een rustig moment uitkiezen Knipoog fijner om te wennen en mocht ie aan de kletter gaan heb je tenminste minder kans dat je "obstakels" tegen komt Haha!
Nou inderdaad! niet dat ik mijn nek breek over de koters met zandkastelen Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:54

Waarom zou je paard aan de haal gaan en aan de kletter Verward

Je zegt dat hij nu ook regelmatig buiten komt, een strandrit is niet anders dan een gewone buitenrit.

Met een 4-jarige op het strand zou ik de eerste keren zelfs gewoon rustig aan doen. Normaal stappen, draven, galopperen, zodat strand niet gelijk staat aan "gaaaaaaaan" voor het paard. Daarmee maak je het jezelf alleen maar makkelijker in de toekomst.