Hij heeft die 4 jaar met allerlei paarden samen gestaan, merries, ruinen ect. Maakte allemaal niets uit. Tegen iedereen is meneer even aardig. Helaas snapte hij niet helemaal dat sommige paarden hem niet lief vonden en zocht die constant ( zonder dominante bijbedoelingen) weer op. Bij deze paarden staat hij dus niet meer.
Hij heeft van het begin af aan bij mijn zusje paard gestaan. Henkie een ex hengst die nu als ruin nog best dominant is en niet met iedereen samen kan.
Hij is de baas over randeux, altijd geweest en geen probleem.
Randeux wil heel erg graag nog spelen maar Henkie ziet dat als "bedreigend"en zet hem dan flink op zijn plaats. Op zich nog niet echt iets raars. Maar nu zie ik dat "dingen"die henkie bij hem doet. Hij die toepast bij andere paarden.
voorbeeldje: als henkie en deux los zijn en henkie wil niet naar binnen, dan gaat hij bumper kleven bij randeux om hem toch te laten lopen, luistert hij dan nog niet naar de baas, dan krijgt hij een hap in zn enkels.
Nou zou ik randeux dit een tijd terug ook bij een ander paard doen terwijl dat toch echt een "goede vriend" van hem was. (we zijn verhuist)
Maar wat nu echt pas het laatste half jaar speelt is dat Randeux achterop merrie;s springt hij toonde voorheen nooit interesse bij een hengste merrie, behalve een beetje kroelen en hinniken. Ok komt vaker voor denken jullie nu vast. Maar hij weer echt niet wat hij ermee aan moet! Hij HANGT alleen maar, hij doet dus verder niets
..Dit heeft hij op de andere stal een keer gedaan, en nu gister op een merrie uit hun groep weer. Ze staan nu in een groep van 4, 3 ruinen en merrie. Henkie is nog steeds de baas & en heeft als hengst gedekt, bij hem staan we niet raar te kijken wanneer hij ergens opspringt.heeft hij dit gezien en doet hij het na, want henkie is de baas en doet dat ook. Krijg hij nu pas sekuele prikkels wat ik wel erg laat zou vinden..? Wie heeft er een idee?