Horseware/Rambo Sweet Itch Hoody Rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Horseware/Rambo Sweet Itch Hoody Rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 10:46

Wie heeft ervaring met deze dekens ??
Ik wil hem gebruiken als eczeemdeken, maar vraag me af:
-blijft dat hoofdding wel goed om de oren zitten als ze hun hoofd laag hebben met eten ??
-als je de buikstraps strak trekt sluiten de zijkanten dan ook goed de buik af

Het gaat om deze deken:

Afbeelding

Masada

Re: Horseware/Rambo Sweet Itch Hoody Rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:53

Voor mij geen andere dekens meer dan Rambo.
Zelf heb ik onderstaande deken in gebruik alls vliegendeken.
Dit is de Rambo dustbusterplus
Afbeelding

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:04

Ik heb hem voor Jagger aangeschaft en het is een ideale deken. Hij heeft een super pasvorm, ook voor de brede Quarterborst, en is heel mooi met satijn gevoerd om schuurplekken tegen te gaan. Ook in het halsstuk zit satijn, waardoor de manen mooi verzorgd er uit blijven zien en niet afschuren.
Ik heb Jagger nooit aangetroffen met die dingen van zijn oren af, en het hangt een beetje losjes rond de hals, in een soort van zak, zodat wanneer het paard zijn nek strekt het voldoende ruimte heeft om te grazen en dergelijke. Ik heb er vaak nog een Crusader overheen gehad, maar ook zonder halster of iets anders om de hood op de plek te houden, blonk de deken uit in een perfecte pasvorm.
Er blijft tussen de buikflap altijd een baan van ongeveer 20 centimeter over op de onderbuik van het paard, heb ik ondervonden. Het sluit dus niet volledig aan de onderzijde, maar omdat de deken van heel soepelvallend materiaal is en lekker wappert in de wind, zitten er amper vliegen op die plek onder de buik.
Het is alleen wel een deken die, wanneer deze nat wordt, veel tijd nodig heeft om te drogen. Ik heb er daarom altijd een Pagony Exceemdeken naast gehad voor de momenten dat de Sweet Itch Hoody nat was. Hij is wel erg makkelijk te wassen en blijft heel lang mooi. Ook het materiaal is stevig genoeg om tegen schuren e.d. te kunnen, want Jagger is vrij lomp in de wei wat paaltjes en dergelijke betreft, en hij heeft er nooit ook maar één haal in kunnen maken.
Wat mij betreft dus een enorme aanrader, deze deken. Ik wil niet anders meer, want ik heb met andere dekens alleen maar ervaringen met afgeschuurde manen, een kaalgeschuurde borst, een te strak zittende hals, te korte hals, draaiende deken of te smalle borst.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 23:16

perfecte deken... lange startflap, geen kale plekken, manen mooi glad en het belangrijkste geen vliegjesoverlast meer voor de paardjes.
nadeeltje: al die sluitingen, de kleur (snel smerig) wel makkelijk schoon
, voordeeltje deken droogt zeer snel na een regenbui (sneller droog op het paard)
Voor onze ene pony hebben we hem nu voor het 2e seizoen, voor het paardje het eerste seizoen...
Zou de deken helemaal naar de haaien zijn, komt er gelijk weer een nieuwe Ja
(rare is wel: er zit een masker bij maar die zijn zo verschrikkelijk groot, past never nooit niet)
ene shoppen, er zit ontzettend veel prijsverschil in Ja Bij de een 160 euro bij de andere 150, bij weer een ander 135... even goed zoeken, en houd de maat voering in de gaten, niet vergelijken met HH dekens... echt de maatvoering van horseware aanhouden Ja

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 00:05

Van die deken die hopla heeft koop ik er elk jaar ook een paar. Vindt het hele prettige dekens gaan helaas snel kapot bij mij doordat ze elkaar een beetje pesten,vandaar dat ik steeds weer nieuwe koop

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:12

Dinopino schreef:
Van die deken die hopla heeft koop ik er elk jaar ook een paar. Vindt het hele prettige dekens gaan helaas snel kapot bij mij doordat ze elkaar een beetje pesten,vandaar dat ik steeds weer nieuwe koop

Gebruik jij ze ook als vliegendeken of alleen voor op stal?

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 07:47

Ik heb m ook ! vorig jaar gekocht en ben er super tevreden over !
deken sluit wel redelijk onder de buik alleen is mn merrie dikker geworden omdat ze niet meer hoeft te werken, dus als ze in sportconditie is sluit ie wel mooi om de buik heen.

Ze krijgt dr oren wel uit de gaten hoor, maar de hals blijft op z'n plek.

Ook handig is dat ie na 1 keer wasmachine weer helemaal blinkend witgroenig is !

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:22

Ik heb hem ook gehad, helaas was de deken iets te klein en heb ik hem naar een paar maal dragen waar verkocht. Het enige nadeel vond ik dat hij als hij nat was heel zwaar werd en dat de buikflap niet de hele buik omvat. Mijn merrie heeft zomerexceem het ergste op haar buik dus nu heb weer 2 exceemdekens een pagony en een itchoff. De oren bleven niet altijd in de gaten zitten overigens maar dat kun je met een masker wel oplossen. Doordat de kwaliteit van de stof zo goed is gaat deze deken zeker 2 seizoenen mee denk ik.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 08:45

@hopla gebruik de deken als vliegendeken Wel valt me op dat de dekens erg goed liggen op verscheidene paarden dus ik denk dat de bovenstaande deken ook wel goed blijft zitten achter de oren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 09:44

@morelia : ik vind dat een deken met die prijs wel wat langer als 2 seizoenen mee mag gaan.
Ik heb ook de oude flybuster (die groene harde) en die doet het ondertussen als 6 jaar, maar de hals is te kort en geen buikbescherming om voor eczeemdeken dienst te kunnen doen.

@hopla: die dustbusterplus blijft die wel goed hoog achter de oren zitten ?? en hoe sluit die de buik af ??

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:29

De dustbusterplus blijft goed zitten.
het zit om haar lichaam gegoten als het ware.
De hals zit met klittenbanden vast en blijft ook bovenin zitten.
Onder de buik zitten net zoals bij de sweet itch van die flappen.
Ik weet niet uit mijn hoofd of de buik helemaal beschermd is.
Maar je zou ook kunnen overwegen om deze deken te kopen. zie link
http://i177.photobucket.com/albums/w232 ... nactie.jpg
Dit is een echte ecxeemdeken.
Ik heb er één voor mijn shetje gehad.
Wel een orginele uit Zweden maar die beviel prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 13:01

Ik heb een nep-Boett liggen, maar ik vind die stof zo warm.
Is de dustbusterplus qua stof(dikte etc) vergelijkbaar, want ik heb altijd het idee dat bij die stofjes die zo soepel om het lijf sluiten de dazen er net zo makkelijk doorheen steken.
Die oude groene van Rambo is zo stug (en dik ondanks de grotere gaatjes) dat ie boven het paard blijft hangen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:54

de stof van de dustbuster kun je vergelijken met een goede kwaliteit T-shirt.
De stof is erg elastisch en dicht op elkaar geweven.
Volgens mij is deze eigenlijk bedoeld als een deken die het paard schoonhoud en niet echt een ecxeemdeken.
ik heb hem vorig jaar niet zo heel vaak opgehad omdat ik hem pas laat in het seizoen heb gekocht.
Zoals elke deken is het eigenlijk te warm met een deken op in de zomer maar de stof valt heel zacht en soepel en voelt niet zo polyesterachtig aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 15:22

Tja ik hou ze ook liever zonder deken, maar als je het bloed langs de hals ziet lopen (wit) en/of ze schuren de hele boel kaal/kapot dan moet je wat Verdrietig

heddeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 15:31

mij paard heeft zwaren exeem. en draagt deze deken 24uur per dag . het helept egt goed . vind het zelefs beter dan de boett dekens. om dat hij daar kalenplekken van krijgt. en van dezen deken niet. hep hem wel 1maat groter genomen zo dat hij ruim zit .

sorrie voor de stijf fauten ben deslexie

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:20

DD: De Dustbuster Plus heb ik ook geprobeerd voor Jagger, maar dat was geen succes. Voor een brede Paint/QH is deze deken vooral op de hals en borst simpelweg te smal en komt de boel daar teveel onder spanning te staan. Jagger is nog niet eens zo bizar breed, maar toch te breed voor de deken om hem lekker te laten liggen. Ook was die stof naar mijn mening veel minder stevig dan die van de Sweet Itch Hoody... die overigens echt wel langer mee moet gaan dan twee seizoenen bij normaal gebruik. De stof is ook supermooi stevig en valt lekker ruim om het lichaam, wat me comfortabeler lijkt dan bij de Dustbuster Plus, maar goed, dat kan ik natuurlijk niet inschatten.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:07

Kan iemand mijn wat vertellen over de maat van deze deken (ik heb weleens gehoord dat Rambo groter valt als de amigo)? Ik wil hem ook graag aanschaffen.... Ik heb van de amigo dekens een 1.90 voor mijn paard van 1.60m. En wat voor maat is aan te raden voor een pony van 1.45m ...

Alvast bedankt voor je reactie Lachen

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 20:36

Cuubje schreef:
Kan iemand mijn wat vertellen over de maat van deze deken (ik heb weleens gehoord dat Rambo groter valt als de amigo)? Ik wil hem ook graag aanschaffen.... Ik heb van de amigo dekens een 1.90 voor mijn paard van 1.60m. En wat voor maat is aan te raden voor een pony van 1.45m ...

Alvast bedankt voor je reactie Lachen

Ik vind mijn Amigo juist groter vallen dan mijn Rambo. De amigo moet een 195 zijn maar vind het een beetje een soepjurk voor die maat ! Past m'n grote paard veel beter.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:15

Ik heb ooit de rambo zoals Hopla bovenaan plaatste gekocht.. ik vind de stof ideaal maar de pasvorm van die deken was waardeloos.. héle smalle hals in verhouding tot de maat van de deken, die dan eigenlijk weer te groot was en daardoor naar achter gleed en op de schouder ging trekken.. de overgang van hals naar borst was gewoon niet goed en doordat de hals ook te lang was 'bobbelde' de rits heel erg.
'kopstuk' vond ik juist ideaal, hals blijft zo ook als ze 't hoofd naar beneden hebben mooi aansluiten.
Ik was dus vorig jaar eigenlijk op zoek naar een deken van vergelijkbare stof en makelijk, maar dan niet uit één stuk...
Blijkbaar is die er nu, want zo te zien heeft die bovenste Rambo wel een losse of semi losse hals... Dan lijkt me dat de ideale vliegendeken die idd ook 'eczeem'proof is..
Ik had alleen bij de oude de stukken voeringstof op de schouders er uit gesloopt want dat zweette als een gek.

Ben dus érg benieuwd wat die Rambo kost... heb nu een HH set maar de hals is zo stug dat d'r nek de helft van de tijd onbedekt is omdat ze met d'r hoofd omlaag staat.. en juist voor d'r nék (manenkam) hád ik'em...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:19

Francis schreef:
Ik heb ooit de rambo zoals Hopla bovenaan plaatste gekocht.. ik vind de stof ideaal maar de pasvorm van die deken was waardeloos.. héle smalle hals in verhouding tot de maat van de deken, die dan eigenlijk weer te groot was en daardoor naar achter gleed en op de schouder ging trekken.. de overgang van hals naar borst was gewoon niet goed en doordat de hals ook te lang was 'bobbelde' de rits heel erg.
'kopstuk' vond ik juist ideaal, hals blijft zo ook als ze 't hoofd naar beneden hebben mooi aansluiten.
Ik was dus vorig jaar eigenlijk op zoek naar een deken van vergelijkbare stof en makelij, maar dan niet uit één stuk...
Blijkbaar is die er nu, want zo te zien heeft die bovenste Rambo wel een losse of semi losse hals... Dan lijkt me dat de ideale vliegendeken die idd ook 'eczeem'proof is..
Ik had alleen bij de oude de stukken voeringstof op de schouders er uit gesloopt want dat zweette als een gek.

Ben dus érg benieuwd wat die Rambo kost... heb nu een HH set maar de hals is zo stug dat d'r nek de helft van de tijd onbedekt is omdat ze met d'r hoofd omlaag staat.. en juist voor d'r nék (manenkam) hád ik'em...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:25

Nou, dat klinkt goed allemaal! Ik was ook naar die deken aan het kijken, vooral voor mijn oudste merrie, maar misschien moeten ze er allemaal aan geloven als ze weer naar het weiland aan de bosrand gaan ... daar schuren alle paarden, zelfs als ze geen zomerexceem hebben.

Een Friesch hier in de buurt heeft ook de Hoody op, vandaar dat ik op het idee kwam. Hij ziet er nl. heel comfi uit; ligt altijd goed en ik heb bij hem nog nooit gezien dat hij van de oren af was geschoten tijdens het grazen of met het spelen. Ik heb er vanochtend stiekem even aan gevoeld Bloos maar de stof is wel vrij dik, niet "mazig" zoals andere vliegendekens. Hier zal idd geen beestje doorheen komen, maar daardoor zal hij wel wat warmer zijn dan een gewone vliegendeken, vermoed ik. Of valt dat mee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 07:48

Dat is ook het probleem wat ik met veel eczeemdekens heb, dat de stof zo dicht geweven is dat het erg warm wordt.
Daarom was die HH ook zo fijn mits je hem een beetje verbouwde Haha!
Ik heb nu de oude groene (stugge) Rambo flybuster op en ondanks dat de hals niet helemaal goed bedekt, helpt ie ook wel tegen de vliegjes bij de staart.
Bij Boon schijnen ze echter een voorkeur te hebben voor de oksels en tussen de achterbenen Verdrietig en daar helpt geen enkele deken tegen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:12

Francis schreef:
Ik was dus vorig jaar eigenlijk op zoek naar een deken van vergelijkbare stof en makelijk, maar dan niet uit één stuk...

Francis,
Ik heb er geen last van terwijl mijn paard toch wel behoorlijk wat body heeft.
Ze is zeker niet smal en een flinke hals.
Maar ze is maar 1.63 cm. en misschien zit daar het verschil.
Hij past voor haar perfect.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:14

mijn weidegenootje (paard dan he) heeft er ook 1!
houd het goed vol en geeft zeer voldoening al zeg ik het zelf.
is ook een eczeempaardje Lachen
alleen af en toe zitten de oren er uit, verder zit hij eigenlijk altijd goed??

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:14

morelia schreef:
Ik heb hem ook gehad, helaas was de deken iets te klein en heb ik hem naar een paar maal dragen waar verkocht.

Vallen ze kleiner uit dan een "gewone" deken?