Maar sinds 2 weken ben ik eigenaresse van een haflingerveulen (hengstje) van 9 mnd en ben zo verliefd op hem.
In het begin toen hij van de manege afkwam moest hij per trailer richting mijn huis en dat was een nachtmerrie, hij raakte gewoon in paniek..........gelukkig waren er genoeg die mij hielpen om King in de trailer te krijgen.
Thuisgekomen heb ik hem gelijk in de wei gezet met trailer en al en langzaam kwam hij eruit en begon een beetje de weide te verkennen.
Mijn 3 shetjes (merries) moesten niets van hem hebben en zagen hem natuurlijk als een indringer maar gelukkig zat er genoeg stroomdraad tussen
zodat ze hem niet konden jennen want het zijn echt mutsen die drie
Ook ik had het gevreten want de eerste week moesten de meiden ook niets van mijn hebben en negeerden mijn gewoon
Het heeft ongeveer een week geduurd voordat hij zijn rust had gevonden en ik ging elke minuut van de dag even bij King kijken want hij was best zielig in het begin...........hij miste zijn vriendje waar hij hele dagen mee optrok en zocht toenadering bij de dames, maar hij kreeg een 0 op zijn request...............maar nu hoef ik maar naar buiten te lopen en hem te roepen en hij kijkt op en begroet mij
Nu wil ik dus beginnen met zijn vertrouwen richting mij wat uit te breiden door bijv zijn hoefjes te doen maar hij vindt het maar niets en stapt soms echt nog wel schrikkerig opzij.........wel laat hij zich aaien en knuffen door mij en hij legt zijn hoofd ook al echt tegen mijn aan...........maar nu is mijn vraag eigenlijk hoe kan ik hem het beste benaderen want ik merk ook wel dat als hij iets niet kent of eng vindt dan wordt hij echt dominant of wil een bokje geven of mij aan de kant duwen.
Maar ik tollereer dat uiteraard niet maar hij is soms echt sterk heb al wat spierpijntjes in mijn schouders gehad
Moet ik hem nog even met rust laten of kan ik al wat met hem gaan doen???
Sorry voor mijn lange verhaal en ik hoop een hoop tips en adviezen te krijgen.......
Alvast bedankt