Rustig paard op manege bokt opeens !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arlette_

Rustig paard op manege bokt opeens !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 21:38

ik rijd altijd op een super rustig paard ( een beginners paardje ) die bijna nooit bokt,
laatst had ie wèl gebokt, en ik was er af gevallen Clown
ben er natuurlijk wel weer op gestapt maar ik vind het heel vreemd... en vrijdag bokte ze weer ! deze keer viel ik er niet af, maar ik vind dat ze wel hèèl vreemd doet, is ze misschien hengstig ofzo ? maar hoelang duurt hengstig zijn ? want ik was er een paar maanden geleden af gevallen dus ik weet niet of ze hengstig is of niet...
tips van harte welkom !
-xxxxxx-

Djaleesa

Re: Rustig paard op manege bokt opeens !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:54

Mischien voelt het paard zicht wel beter in zn vel en laat ze dat lekker merken!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:35

Het komt weleens voor dat het zadel niet helemaal goed zit. Is er onlangs een ander zadel voor dit paard gekomen? Heeft hij last van zijn tanden?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:01

ja mss had ie ergens pijn? of duwde iemand achter je in de verkeerde bil ofzo dat weet je nooit zeker vraag eens aan je lesgever suc6

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 07:25

misschien heeft ie ergens last van, of hij heeft last van lentekriebels Tong uitsteken

KimWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:56

Het nadeel van een manege is helaas dat je zo'n oorzaak niet gemakkelijk kunt achterhalen...
Toen ik nog op een manege reed was er een renpaard bijgekomen, deze was natuurlijk uber snel tijdens de lessen en moest veel leren. Ik heb er een aantal keer op gezeten en ze werd steeds rustiger... van de ene op de andere les was ze sneller en weer heftiger.. en dat door 1 verkeerde ruiter! Je weet dus helaas niet welke andere mensen er op gezeten hebben en hoe ze gereden hebben. Daarbij kan een nu niet meer passend zadel, een nare ervaring met het zadel of hoofdstel ook meewerken. En tja.. hengstig zijn ze om de 3 weken maar meestal is dat niet ZO heftig en dan had je het denk ik al wel eerder gemerkt... het weer kan natuurlijk leiden tot enthousiasme.. maar zoals ik al zei is de oorzaak zo moeilijk te achterhalen. Hopelijk doet ze de volgende keer weer gewoon normaal!

allie_mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:00

tja, Bij de manege waar ik rij hebben de paarden allemaal welleens van die periodes en na een tijdje is het weer over en kan een beginnertje er weer vrolijk op los hoppelen. Meestal checken ze het zadel en zetten ze eerst al een uurtje buiten voor dat ze gereden worden kannen de paarden die gekke fratsen alvast kwijt. Ik sta er meestal ook van te kijken hoor dat ze opeens zo actiefjes zijn Clown