ik ben op zoek naar een leuk ponykamp, maar dan wel eentje die ook leuk is voor mijn leeftijd (17).
Wat ik sowieso wil :- Veel buiten rijden.
- Op verschillende paarden en pony's rijden ipv iedere keer op dezelfde.
- Meerdere mensen van mijn leeftijd of iets jonger (minimaal 14).
- Niet al om 11 uur slapen ofzo, géén leiding op de kamer !!
- Liefst ook wat dressuur, springen, dagtocht, proefje, voltige e.d.
- Binnen Nederland, niet op de waddeneilanden of buitenland.
- Een hele week van zat. tot zat. niet van zon. tot vrij. bijv.
- De mogelijkheid om 2 weken te blijven.
- Buiten de paarden ook andere leuke activiteiten zoals spelletjes, zwemmen, speurtocht, dropping enzo.
- En vooral : een kamp zonder zeurleiding en waar je lekker een week (in mijn geval 2 weken) lol mag trappen !!!
Ik ben al op een aantal ponykampen geweest, oa De Prinses Margriet Manege in Westerbork (Drenthe), 't Peerdespul in Havelte (Drenthe) en Erve Meenderinkboer in Markelo (Achterhoek).
Ik had voor deze zomer contact opgenomen met 't Fjordenpaard in Een (Drenthe), dat leek me erg leuk. Maar na verhalen van een vriendin van me die er een paar jaar geleden geweest is, haak ik af.
daar moet je nl. al rond 11 uur slapen (althans zij en de rest in haar week wel, ze was toen 10) en je slaapt met iedereen op een grote zaal + leiding, dat wil ik dus écht niet !!!
Ook rij je maar 1x per dag 1-2 uur, dat vind ik ook niet echt de moeite waard. Erve Meenderinkboer vond ik erg leuk, als ik niks anders kan vinden ga ik daar weer heen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen !!
Groetjes Anne-Sophie