paard leasen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gmc

paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:52

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier.
Dus heb geen idee of dit bericht hier goed staat.
Maar ik waag een poging.
Wie heeft er ervaring met een paard leasen?
Ik wil een paard gaan leasen (pony 215 ero per maand of paard 260 per maand)
Alles is er van 2 bakken tot aan stapmolen.
En kan op verschillende rijterpaden rijden. Haha!
Wat betalen jullie?
Wat zijn de positieve dingen?
En wat de negatieve?

Alvast bedankt!!

Groetjes

LadyElmira

Re: paard leasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:40

Hallo,

Een pony leasen is bij ons in charlois een stuk goedkoper. Zeker wel de helft van de bedragen dat jij zou moeten betalen. Je hebt bij ons dan een eigen paard in principe. Het wordt neergezet in een eigen stal naar keuze (voor zover die leeg zijn) en alles zit erbij. Niemand mag er meer aankomen want het is een echte leasert dan. We mogen van alles, op de manege rijden, in het park rijden. Wedstrijden mogen ook maar je pony mag niet mee naar huis e.d dacht ik. (ik zit trouwens zelf niet op deze manege meer).

Wat mag jij allemaal? Daar bedoel ik mee, wat zijn de mogelijkheden bij jou?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:56

Ik heb jaren terug ook een tijdje een pony geleast.
Maar dat ging er toen echt anders aan toe hoor. Die pony moest ook nog gewoon meelopen in de lessen, dus niks alleen van mij... Ik weet niet meer hoe duur dat toen was. Maar de prijzen die jij noemt vind ik wel erg hoog hoor!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:59

De prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant.
Kun je beter niet een bijrijdpaard of verzorgpaard zoeken?
Ik heb verschillende verzorgpaarden, als ik wil kan ik dagelijks rijden en hoef er niet voor te betalen.
Een van de adressen heeft zelf een goede buitenbak erbij en het bos is op 10 min rij afstand. Knipoog
Ga je wel leasen, in ieder geval zorgen voor goede afspraken en een goed contract.
En even navragen hoe het zit met de verzekering ed.
Laatst bijgewerkt door foetsie op 11-04-07 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:40

Ik heb geen ervaring met leasen maar misschien kan je beter een verzorgpony zoeken of bijrijdpaard zoals foetsie zegt.Soms moet je iets in de stallingskosten meebetalen maar meestal is dat wel goedkoper.

gmc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 23:25

bedankt voor jullie reactie's!
Ik moet er bij zeggen dat wij niet een hele hoop weilanden in de buurt hebben.Dus misschien vandaar de prijs.
De stal heeft wel alles.En is dan ook echt "mijn paard" er komt verder niemand aan.
Bos is op 5 min in stap.
Verder hebben ze alles wat je je maar kan wensen.
En wat ik ook erg belangrijk vindt ze gooien de paarden elke dag los in de paddock.in het weiland zetten moet je zelf doen.

groetjes

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:30

Voor dat geld kan je ook je eigen paard stallen..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:02

BrittKitt schreef:
Voor dat geld kan je ook je eigen paard stallen..

ja idd ik vind het ook erg duur hoor maarja

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:06

Ik heb, voordat ik mijn eigen paard kocht, ook een poosje geleasd. Ik betaalde 150 euro per maand en mocht eigenlijk alles met het paard. Ik moest op den duur wel zelf tuig aanschaffen. Va kosten ed. waren voor de eigenaar.

Opzich vond ik dit een mooie manier om te wennen aan het idee van een eigen paard. Ik koos overigens al wel snel voor een eigen paard, alhoewel ik er veel mee mocht voelde het toch niet helemaal als eigen. Ik had verder ook geen inspraak wat de verzorging betreft.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:03

waar woon je. ik vind het wel een heel bedrag hoor. Hier in de omgeving hoor ik stalgeldprijzen voor het leasen van een paard op de manege.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:54

Voor wie zijn de DA kosten en de hoefsimd? Als die door de verhuurder op zich wordgen genomen dan zijn de prijzen aarig in de riching..

Ik ken ook mensen die een paard leasen voor een kleine 300 per maand.. En dat zoner HS en DA.. Tis wat je graag wil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:54

VSW --> TAO.

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:39

een leasepaard staat dat op manege??
moet je zelf voeren?+kopen?
moet je ook de stal betalen?
moet je zelf hooftstel hebben en zadel enzo?

moest di effe wete aangezien ik geen eige paard ga krijge enzo kan ik het proberen met leasepaarden Lachen

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:45

ik lease ook een paard op de manege en kost €85,- exl. de lessen.
Staling en voer zit er allemaal al bij. Ik hoef alleen zijn stal schoon te houden.
Maar hij rijdt wel 5 dagen 1x per dag een uurtje mee in de les. Dus ik kan de hele dag komen rijden op dat uurtje na.

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:46

oja zadel en de dierenarts kosten of hoefsmid hoef ik ook niet te betalen.

jumperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:24

dan kun je eigenlijk beter een leasepaard een jaar blijve huren dan kom je er tog goedkoper vanaf dan zelf een paard of pony kopen niet??

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 12:59

Er zit veel verschil in leasen zoals je hierboven kan lezen. Op de ene stal houd leasen in dat het paard ook beschikbaar moet zijn voor de lessen en op de andere stal is het paard helemaal voor jou alleen.

Ik heb zelf eind vorig jaar bewust de keus gemaakt om eerst te beginnen met leasen. Ik heb nooit een paard gehad en wist op voorhand niet hoe ik met mijn tijd uit zou komen. Mijn redenatie was: als ik nu een paard koop en het blijkt dat ik er toch niet genoeg tijd voor heb dan staat dat beestje eerst drie maanden op stal te verpieteren voordat ik me realiseer dat ik er te weinig tijd voor heb en dan duurt het vervolgens nog drie maanden dat ze op stal staat te verpieteren voordat ik haar verkocht heb. Wanneer ik een paard lease op de manege en het blijkt dat het niet werkt dan zeg ik gewoon de lease op en loopt ze de maand daarop ofwel met iemand anders ofwel in de manegelessen. Paard leidt er dan imo veel minder van.

Ik hoor wel meer dat mensen de kosten voor het leasen van een paard hoog vinden, maar dat begrijp ik neit helemaal. De kosten vind ik bij ons wel realistich.
De pensionners betalen bij ons 180 euro in de maand. Daarbij krijg je de beschikking over twee grote binnenrijbanen (ongeveer 25x50 en 20x50), twee grote buitenrijbanen (ongeveer 20/25x50 en 20x60), een springweide met longeercirkel en een achttal grote weides welke beurtelings gebruikt worden.
De leasers betalen 45 euro in de maand extra, maar dan krijgen ze naast bovenstaande wel een paard, tuig en worden de kosten van de DA en smid betaald. Het paard is hierbij in zijn geheel van de leaser, hij wordt niet in de manegelessen ingezet en als je er wedstrijden mee zou willen gaan rijden wordt je ook geen strobreed in de weg geleged. Mijn paard bijvoorbeeld heeft altijd in de lease gezeten en is door de vorige leaser tot het Z gesprongen en zo lopen er meer paarden rond die al hun hele leven in de lease zitten en hoog op wedstrijden worden uitgebracht.

Als ik kijk wat ik allemaal met mijn paard mag en dan qua kosten een vergelijking trek tussen wat ik betaal en wat de pensionners bij ons betalen dan doe ik het nog helemaal zo gek nog niet.

De keuze of je voor kopen of huren moet gaan is natuurlijk wel afhankelijk van je persoonlijke situatie. Ik vond in mijn situatie dat leasen een betere optie was dan kopen ondanks dat ik eigenlijk de voorkeur geef aan kopen en stallen op een pensionstalling waar je meer mogelijkheden hebt te rijden (ik moet nu iedere keer om de lessen heen rijden of voor een paar euro in de lessen mee rijden).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:36

Ja kijk bij jou valt het behoorlijk mee inderdaad als je smid en dierenarts meerekent (denk maar aan een verzekering eigenlijk). Maar bij jullie is voor dat geld het pensiongeld ook errug weinig! (welke manege? Tong uitsteken )

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:42

hoi falona
alles klopt zo ongeveer wat je zegt maar je
moet wel zelf de hoefsmid en de tandarts betalen,
wij leasen nu zelf ruim 2 jaar een pony daar met veel plezier,
Laatst bijgewerkt door vanalleswa op 14-04-07 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:44

Bij ons op stal is het 175 euro per maand, je mag dan 6 dagen rijden en er zit 1 les in de week bij inbegrepen. Is ook een stal met twee binnenbakken, stapmolen, 20x60 buitenbak, longeerring, paddock, weides, springwei, bos op 2 minuten afstand etc. Leasepaarden lopen bij ons ook nog 1 uurtje per dag in de lessen en kosten voor hoefsmid en dierenarts zijn gewoon voor de eigenaar.

Kortom: ik vind 260 euro per maand ook wel erg veel...

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:51

Uhm, voor het leasen bij ons op de manege moeten we geloof ik €395 per maand betalen. Het is dan echt je eigen paard, en je hoeft niets meer bij te betalen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:07

Pffff echt? Dan zou ik toch ergens anders gaan kijken Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:39

Ehm, is dit full operational lease, of is het financial lease om even in autotermen te blijven.
In het eerste geval zijn ALLE kosten voor de verhurende partij, je hebt dan verder geen kosten.
In het tweede geval heb je alleen het recht van gebruik en komen er nog allerlei kosten bij.

Graag even aangeven wat ze bieden voor die prijs, voordat je een zinnig advies kunt krijgen. Geef ook even aan in welk deel van het land dit speelt. Rotterdam is duurder dan Eesergroen-city.