Tweepaardstrailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ursy

Tweepaardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 19:17

Heeft een van jullie een idee of een van onze auto's een tweepaardstrailer met twee paarden erin mogen en kunnen trekken?

Het gaat om een Saab 9000, op de trekhaak staat dat deze tot de 1700 kg mag trekken.

De andere auto is een Mercedes 190D, ik heb geen idee hoeveel deze auto kan en mag trekken.

We beschikken over een tweepaards HENRA trailer.

Ik vraag dit aan jullie omdat wellicht een vriendin van mij met haar paard mee zal reizen naar de wedstrijden, maar ik wil er wel 100% zeker van zijn dat dit geoorloofd is. Nu heb ik gehoord dat alleen een Landrover, Jeep etc. deze tweepaardstrailers met twee paarden erin mogen trekken, klopt dit?.

Bedankt alvast!

Wiesje

Re: Tweepaardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:18

raadpleeg de sticky eens bovenaan dit subforum, dan wordt je alles duidelijk Haha!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 21:41

Ok, dan zal het waarschijnlijk niet mogen.. Bedankt in ieder geval!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:57

100% zekerheid hebben? Dat is heel simpel: laad de paarden op en zet de trailer op de weegbrug; laat 'm aftikken en je hebt een bewijs dat het kan (of niet) Weegbriefje kost meestal enkele euro's.
Met kastelen van boven de 1,75 kun je je de moeite besparen, dat heeft de politie al gedaan en die kwamen op 2200kg uit met hun Westfalia's (en moesten de hele handel om laten bouwen!).

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:59

Als je de Mercedes ervoor zet, moet je wel op tijd van huis gaan.
Die heeft wel even tijd nodig om op snelheid te komen.

De 190 mag vast zeker minder trekken dan de Saab.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 09:00

tienus63 schreef:
Als je de Mercedes ervoor zet, moet je wel op tijd van huis gaan.
Die heeft wel even tijd nodig om op snelheid te komen.

De 190 mag vast zeker minder trekken dan de Saab.

Inderdaad ja, dat idee kreeg ik ook al.

ikke schreef:
100% zekerheid hebben? Dat is heel simpel: laad de paarden op en zet de trailer op de weegbrug; laat 'm aftikken en je hebt een bewijs dat het kan (of niet) Weegbriefje kost meestal enkele euro's.
Met kastelen van boven de 1,75 kun je je de moeite besparen, dat heeft de politie al gedaan en die kwamen op 2200kg uit met hun Westfalia's (en moesten de hele handel om laten bouwen!).

De beide paarden zijn in ieder geval geen kastelen, die van mij meet 1.62/1.63 en die van mijn vriendin meet denk ik 1.60.
Wellicht dat ik mijn vader zo ver krijg om eens naar zo een weegbrug te rijden.. Bedankt in ieder geval!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:24

Onze MB 220 CDI mocht 1500 kilo trekken, dus ik gok dat een 190 iets van 1200 mag trekken.

De Saab valt volgens mij wel na te zoeken op autotrack.