Mijn nieuwe merrie is nu al zown 2 weken hengstig waarvan afgelopen week echt extreem!!!
Heb er nu wel weer genoeg van..
Ze piest konstant als ik der aai of poets en met rijden is ze erg traag voor het been want dan ook gaat ze staan piesen!
Hoe lang gaat dit nog duren? (en om de hoeveel weken zijn de meeste merries hengstig?)
Heb der nog maar net en daarvoor altijd mannetje gehad, dus heb der helemaal geen verstand van

wie weet hoe lang dit nog kan gaan duren?
En zou het karakter ook helemaal 180graden om kunnen slaan?
Mensen die haar van "vroeger" kennen maakten haar mee als een draak waar geen land mee te bezeilen was, wat sloeg en gemeen was...
Bij mij is ze nu echt ontzettend lief! toeval, echt veranderd of mede met hengstigheid te maken?
Groetjes Ans
bedankt alvast.

Mijn merrie is overigens altijd vrij duidelijk hengstig maar zodra het lente wordt is het altijd erg extreem. Haar hengstigheid duurt dan inderdaad ook langer als normaal, momenteel staat ze toch al een week echt zwaar hengstig. Bij mijn merrie is dit echter ieder jaar het geval.
. Mijn paard is in de winter altijd wat duidelijker hengstig als in de zomer. In het begin van de lente (zoals de afgelopen paar weken) bereikt het dan z'n climax: twee weken hengstig (waarvan een week heftig) en dan weer twee week
De tijdsduur ertussen verschilt meestal wel.. meestal 3 weken in de winter en 's zomers ook weer vaker.. 
hahaha..
Piesen, krijsen, likken, knuffelen, trappen, ze kan het allemaal dan..