Paard wil stal niet in???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carmax

Paard wil stal niet in???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 21:47

Omdat onze oude stallen wel erg oud zijn Clown hebben we pas nieuwe stallen gekocht, een containerstal.
Maar nu wil 1 van onze pony's die stal dus absoluut niet in. Verward We hebben 2 pony's en de 30 jarige van me moeder loopt zo alletwee de stallen in,
maar mijn arabische ruintje gaat er dus echt niet in, gisteren hebben we 2 uur lang geprobeert, van alles gedaan, gelokt met voer, heel lang wachten Knipoog
bij de andere pony erbij, maar niks werkte. Vandaag hebben we de stal de hele dag open gehad en ze kunnen er ook ieder moment zelf in gaan
met voer, stro, hooi en water erin. Vanmiddag troffen we het oudje in haar stalletje aan (zij vind de stallen wel leuk Tong uitsteken ) en mijn pony voor zijn stal,
met z'n voorbenen tegen de rand van de stal aan en het stro uit de stal etend Sigaar Maar verder dan dat gaat hij dus echt niet, we zijn weer uren bezig geweest
maar d'r in gaat hij niet. Onze ideeen raken een beetje op en ik zou echt niet weten hoe we hem erin moeten krijgen,
snap ook niet waarom hij d'r niet in wil Verward Dus als iemand nog een geweldig briljant idee heeft, let me know Knipoog

Jana_en_Ik

Re: Paard wil stal niet in???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:54

Tjonge ja, dat is een lastig probleempje Nagelbijten / Gniffelen Op zich lijkt het me met dit weer zeker niet zo'n ramp als hij nog niet maar binnen wilt. Geef em wat tijd, misschin verrast hij je vanzelf. Ik weet niet hoe zijn ouder stal eruit zag (lichter? raam erin? groter?), maar misschien voelt hij zich gewoon nog erg ongemakkelijk. Zou het misschien ook kunnen dat hij de geur vreemd vindt? Het ruikt immers vast niet meer naar zijn vertrouwde stekkie. Misschien een gek idee, maar probeer eens wat hopen mest van hem in de stal te leggen zodat die naar hemzelf gaat ruiken. Succes ermee in ieder geval. Ik blijf je topic eens volgen. Ben benieuwd of het lukken gaat!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 06:57

geduld. steeds blijven voeren in de stal en hij loopt er vanzelf wel een keertje in.
denk als je gaat dwingen dat het dan nog langer duurt,hij moet even vertrouwen hebben dat er niks gebeurd

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:03

hoi,

jeutje das lastig pff

ik zou het voer zo ver in de stal neerleggen dat hij er zo niet bij kan. op een gegeven moment gaan ze heus wel naar binnen.
Een paard laat zichzelf niet verhongeren en gaat vanzelf wel eten.

Ik hoop dat het lukt

gr

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:15

Ik denk dat je dit probleem al een heel eind oplost door een trailertraining te gaan volgen. Is je paard normaal makkelijk in de trailer te krijgen? Indien niet, is dit de reden dat hij nu ook die container niet inwil...het lijkt namelijk heel erg op een trailer.

Ga grondwerk doen, leer je paard wijken voor druk, aan zijn hoofd en op de rest van zijn lichaam. Leer hoe je door het wegsturen van je paard hem desnoods in de trailer kunt krijgen, en als dat lukt, lukt dat met die containerbox ook.

Afbeelding

Afbeelding

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:28

Bedankt allemaal Lachen
@ Jana_en_Ik: zijn oude stal was misschien iets groter, maar niet lichter, hij heeft nu alleen een opstapje voor z'n stal, dat vind hij ook nog een beetje eng.
Ik zal je idee ook eens proberen Knipoog
@ Ellepel: Denk idd dat dwingen niet helpt, t is al een beetje een zenuwpees, dat zou het alleen erger maken Knipoog
@ Casssidy: t is alweer lang geleden dat hij voor t laatst in een trailer is geweest, maar daar ging hij toen zonder problemen in.

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:05

tot zo ver durft deze dappere pony Clown inmiddels, maar verder komen we nog niet, t blijft bij dat ene voetje Slapen

Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:09

Hihi, wat een held. Enfin, het is iig al iets....denk zomaar dat dit ook wel vanzelf goed gaat komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:08

hij vertrouwd misschien de bodem niet?
kan zijn dat het wat wiebelt of een bepaald geluid geeft.
heb je al es geprobeerd om alle strooisel weg te halen zodat hij zelf heel goed kan kijken hoe de bodem is?
weet niet hoor,maar wie weet dat dat invloed kan hebben?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:47

Ik zat ook al aan de bodem te denken... is dat van ijzer?? dan is dat misschien wat ie eng vindt. en verder met veeeeel geduld. En de trailertraining is idd een goede!

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 22:21

Nog bedankt allemaal, de bodem is trouwens van hout, maar inmiddels staat hij gelukkig lekker in z'n stalletje Knipoog
Na heel veel gewacht te hebben en geduld, is hij er toch vanzelf in gegaan.
(ook het voer dat achterin de stal stond heeft daar denk ik wel aan meegeholpen Clown )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:56

Zie je wel dat het goed is gekomen? Liefde...eh vertrouwen gaat in dit geval toch echt door de maag...Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:49

typisch paard....doen de meesten toch wel he Haha!

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:04

Nou dat is mooi toch Lachen