hebben we pas nieuwe stallen gekocht, een containerstal. Maar nu wil 1 van onze pony's die stal dus absoluut niet in.
We hebben 2 pony's en de 30 jarige van me moeder loopt zo alletwee de stallen in, maar mijn arabische ruintje gaat er dus echt niet in, gisteren hebben we 2 uur lang geprobeert, van alles gedaan, gelokt met voer, heel lang wachten
bij de andere pony erbij, maar niks werkte. Vandaag hebben we de stal de hele dag open gehad en ze kunnen er ook ieder moment zelf in gaan
met voer, stro, hooi en water erin. Vanmiddag troffen we het oudje in haar stalletje aan (zij vind de stallen wel leuk
) en mijn pony voor zijn stal, met z'n voorbenen tegen de rand van de stal aan en het stro uit de stal etend
Maar verder dan dat gaat hij dus echt niet, we zijn weer uren bezig geweest maar d'r in gaat hij niet. Onze ideeen raken een beetje op en ik zou echt niet weten hoe we hem erin moeten krijgen,
snap ook niet waarom hij d'r niet in wil
Dus als iemand nog een geweldig briljant idee heeft, let me know
Op zich lijkt het me met dit weer zeker niet zo'n ramp als hij nog niet maar binnen wilt. Geef em wat tijd, misschin verrast hij je vanzelf. Ik weet niet hoe zijn ouder stal eruit zag (lichter? raam erin? groter?), maar misschien voelt hij zich gewoon nog erg ongemakkelijk. Zou het misschien ook kunnen dat hij de geur vreemd vindt? Het ruikt immers vast niet meer naar zijn vertrouwde stekkie. Misschien een gek idee, maar probeer eens wat hopen mest van hem in de stal te leggen zodat die naar hemzelf gaat ruiken. Succes ermee in ieder geval. Ik blijf je topic eens volgen. Ben benieuwd of het lukken gaat!