[PG] : Bennie, 10/11-jarige bruine ruin.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_

[PG] : Bennie, 10/11-jarige bruine ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 18:38

Hier even het verhaal. Ik rijd op manege oostmoer daar stond een heel leuk welshje genaamd Bennie. Ik wou er heel graag op en dat mocht en zo ben ik een paar jaar veder gegaan met Bennie. Wedstrijden enzo en mijn vrienden deed er ook springwedstrijden mee en dat vond die geweldig. Bennie werd helaas meerdere keren kreupel en is toen nog een paar maandjes gebleven maar tot mijn schrik kwam ik is een keer en was die verdwenen verkocht. en nou ben ik al een tijdje opzoek naar bennie.

Naam op de manege: Bennie
Geslach: Ruin
Leeftijd: Rond de 10 denk ik
Goed in: dressuur, springen, racen
Karakter: valde aan in de stal en trapte soms naar andere ponys maar dat werd minder
Kleur: bruin

Als je weet van wie die is zou of waar die is zou ik het graag willen horen Ik hoef er niet naar toe ofzo maar ik zou graag willen weten hoe het met hem is en of die nog steeds aanvallen in stal doet enzo. PS: foto is al een beetje oud.

http://img123.imageshack.us/img123/492/p7090038ge5.jpg

meer fotos? pm me maar !

LBLGypsyCobs

Re: [PG] : Bennie, 10/11-jarige bruine ruin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 09:58

Bennie is van mij geweest voor de manege hem van me kocht.
Ik ben toen ie kreupel werd nog bezig geweest om hem terug te kopen, maar kan het gewoon niet betalen.

Hij is via de handel in Noord Holland terecht gekomen, ik werd toen gebeld (mijn naam staat in z'n paspoort) door een mevrouw die hem voor haar dochter had gekocht.

Rijden ging goed, maar was nog steeds kreupel en in de stal viel ie inderdaad dat meisje aan.

Dus die hebben hem terug gedaan in de handel.

Ik heb eind zomer 2006 nog contact gehad met het KNHS en die vertelden dat ie nog leeft, maar dat ie ook nog steeds op mijn naam staat.
Oostmoer heeft nooit het paspoort laten overschrijven en de handelaar(s) ook niet.

Bennie is overigens van 1994, dus nu 13 jaar.
1.10 hoog, vos, 's zomers stekelharig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:45

Hij staat nu misschien op manege de Delft in Assendelft !
Vandeweek is daar een welshje aangekomen die (volgens mij) Bennie heet, en hij lijkt er aardig op moet ik zeggen !

Ik ben er zaterdag weer, dan ga ik even voor je kijken of het 'm is Lachen
Heb je misschien nog wat foto's voor me, wil je die dan even PMen ?

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:28

Volgens mij staat Bennie al een tijdje op de manege, Juul. Ik zal vanaaf eens kijken waar hij staat (als hij er nog staat) en een foto maken, kun je zelf checken of het hem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:05

Marco vertelde dat die Bennie niet afgelopen zaterdag, maar die zaterdag ervoor aangekomen was Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:09

Ik heb contact gehad met Ron van de manege in Assendelft en het is inderdaad Bennie.

Ze hebben hem vorig jaar ook gehad, hij is een jaar gezelschapspony geweest en loopt nu in de lessen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:54

Ik heb gister foto's van Bennie gemaakt, ben alleen kabeltje vergeten Frusty dus kan ze hier niet neer zetten, maar het is hem inderdaad echt! Daarom dacht ik dus dat hij er al een tijdje was, had m, eerlijk gezegd, niet echt gemist, heb weinig te maken met de manege ponis, maar hij viel me op omdat het nogal een apart ponietje is, qua uiterlijk en noga lgeliefd is bij wat kinders Knipoog

Ben gister bij hem in stal gestapt, om wat foto's te maken, hij was erg braaf, niet aanvallen o.i.d. kon hem makkelijk aaien en liet het gewoon toe, als beloning een appeltje gegeven, ook zonder problemen, leuke ponie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:00

Leuk zeg, dan heb ik het idd goed gezien !
Ik vond hem ook apart qua uiterlijk idd Ja

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:56

Het is een leuke pony, geen volle Welsh, maar zeker niet minder leuk.

Is er al mee gesprongen?
Want dat vindt ie geweldig!
Tip: vasthouden, bijremmen en goed sturen Haha!

Maud_Tiesto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:56

heey , ik kom ff het bericht binne valleen maar ik stond altijd met mijn paarde op manege de elft en vraag meestal wel aan iedereen of er nog wat gebeurt is en ze zeiden dat bennie weer terug was ja maar volgens mij is er nog niet mee gesprongen want de meeste kinderen in de springlessen zijn te groot voor hem ik heb ook een hele tijd daar gesprongen op de manege maar sins kort dat ook niet meer Boos! maar ik heb hem nooit mee zien springen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:03

Misschien zijn ze nog wel wat voorzichtig met hem.

Toen Oostmoer hem verkocht was ie aardig kreupel, hij heeft nu een jaartje rust gehad, het is te hopen dat ie niet weer last krijgt.
Hoewel ik wel het idee had dat het op Oostmoer kwam door een zadel wat hem niet paste, je weet natuurlijk niet of dat blijvende schade heeft veroorzaakt.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 18:13

echt cool man dat jullie gereageerd hebben Haha! ik was op vakantie dus kan niet meer mijn eigen topic bekijken enz. maar echt tof Haha! ik zal nu even wat meer fotos uploaden

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 13:53

ben benieuwd naar de fotos van hetja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:40

Paard is gevonden --> slotje Lachen Verder contact kan per pb.