Sinds ruim anderhalf jaar verzorg ik een 26 jarige merrie. Hartstikke leuke pony, maar echt een kreng.
Vooral de laatste tijd heeft ze wat meer last van haar hormonen; ze is vaker en langer hengstig.
Als zij hengstig is, is er geen land mee te bezeilen, ze wil alleen maar knuffelen en hoeven uitkrabben is een ramp.
Ze loopt met allevier de voeten te trappen, ze loopt te pissen en kreten te geven. Gelukkig is dit alleen als ze op haar ergste punt is.
Maar tegenwoordig, ook als ze niet hengstig is, loopt ze moeilijk te doen. 3 voeten gaan goed, maar de linksachter is echt een ramp.
Ze loopt alsmaar te trappen en als je haar voet eenmaal hebt, begint ze te bokken en te pissen.
Nu wissel ik de volgorde van haar voeten regelmatig af, of ik doe eerst hoeven uitkrabben en dan poetsen of andersom, maar ze blijft kl.oten met die ene voet.
Ook bij anderen doet ze het, behalve bij de eigenaar, maar die heeft meer kracht dan ik en dan die voet gewoon vastpakken.
Nu ben ik al een paar keer bijna geraakt door een bok of door haar pis dat dan in het rond vliegt en ik ben het zat.
Iemand een tip hoe ik toch die voet kan pakken zonder dat ik een trap of pis over me heen krijg?
Alvast bedankt.