[PG] Utah 6- jarige vosmerrie (OlivixVulcaan)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gietepiet

[PG] Utah 6- jarige vosmerrie (OlivixVulcaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 21:08

Een aantal jaren geleden heb ik Utah verkocht een Olivi x Vulcaan, dit is een merrievos met een kolletje.
Verder heeft ze geen aftekeningen. Moeder van dit paard is het type tuigpaard. Ik kwam haar toevallig tegen op paardenfokken.nl en aangezien ik haar er niet op heb gezet was ik benieuwd hoe dat ze daar op terecht is gekomen,
dus ik neem aan dat ze nog leeft en ergens rondloopt. Dus misschien kennen jullie haar??

gietepiet

Re: [PG] Utah 6- jarige vosmerrie (OlivixVulcaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 14:39

Inmiddels alweer een tijdje verder maar paard nog niet gevonden en ik zag dat je dan het topic weer omhoog mag halen, dus bij deze.

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:23

gietepiet schreef:
Inmiddels alweer een tijdje verder maar paard nog niet gevonden en ik zag dat je dan het topic weer omhoog mag halen, dus bij deze.

Misschien staat dit paard bij stal de Heidehoogte Bloos
Ik weet het niet zeker maar dan moet U daar maar eens naar zoeken Bloos

Doegg Bloos

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:25

kijk eens bij op de site van manege s-hoeve daar heeft volgens mijn ook zon paard gestaan of mail er even naar

www.s-hoeve.nl
staat email bij. je kan het altijd vragen.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:24

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:39

Alweer een tijdje geleden dat ik mijn topic bekeken heb maar ik zag dat er toch alweer enkele gereageerd hebben, bedankt daarvoor. Levi je hebt gelijk, op die site staat inderdaad dat ze naar het buitenland verkocht is, dat stond er een tijdje terug nog niet op. Dat maakt het er niet makkelijker op om haar nu nog te vinden, het kwpn daar had ik al contact mee gezocht maar die mogen geen informatie doorgeven over de huidige eigenaren e.d. Op de site stond dat ze MI gelopen heeft, leuk om te
weten, ik had niet verwacht dat ze nog in de sport zou lopen, dus misschien zijn er toch bokkers die haar misschien ooit in de ring hebben gezien? .... en blingh, dat paard is inderdaad een ander Utah.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:33

Heb voor iemand uit Zweden destijds info opgevraagd bij het KWPN en kreeg naam en telefoonnummer van vorige eigenaren.
Heb jij misschien iemand aan de lijn gehad die niet zo'n zin had die dag.

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:16

Misschien dat je wel informatie kunt krijgen over oude eigenaren maar niet over de huidige, overigens ik had het kwpn gemaild Knipoog

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:24

kon deze merrie ook dressuur? mischien weet ik waar ze gestaan heeft . die merrie die ik ken heet ook utah en is een paar manded geleden dacht ik naar het buitenland verkocht.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:29

ik weet bijna zeker dat ze bij die mensen heeft gestaan. ze is een tijdje trug naar denemakeren verkocht (dacht ik kan ook een ander land zijn). en die vrouw reed hem M1 met winst. dus ik denk dat het haar is. die vrouw die hem reed rijd paard in de dressuur. en soms verkoopt ze ze weer

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:12

lauraenabe, zoals ik op paardenfokken.nl lees heeft ze inderdaad MI dressuur gelopen, dus het zou ze best kunnen zijn, dus mocht je meer weten dan hoor ik het graag!! Lachen

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:30

ehm... ze was volgens mij altijd wel lief maar ze wou wel veel aandacht hebben. als je lang haar stal liep trok ze wel vaak je aandacht. ze deet het erg goed in de dressuur en liep erg mooi. ze heeft een (als het haar is) een tijd bij een pension/dressuur stal gestaan (dat is waarvan ik haar ken) ik vond haar soms wel een beetje een tuigpaard loopje hebben. altijd als ikhaar zag vond ik dat je wel kon zien dat ze tuigpaard bloed in zich heeft. niet heel erg lang geleden hebben die mensen haar verkocht naar denemarken dacht ik. bij die pensionstal had ze het in ieder geval erg goed en ik dank dat waar ze nu staat het erg goe heeft want anders zoeden die mensen haar nooit verkocht hebben.

Als je iets in het bijzonder wil weten kan ik mischien er een andwoord op geven (ik weeet helaas niet alles van haar)

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 19:15

Leuk dat ze het zo goed gedaan heeft daar, tenminste als ze het is, misschien weet je toevallig of dat ze een bult heeft gehad op haar achterbeen, onderaan de kogel, dit had ze als veulen was volgens de dierenarts een galbult en kon verder geen kwaad. Ik denk dat ik het moeilijk voor mij wordt om haar in levende lijven te zien aangezien ze in het buitenland staat, maar als er misschien foto's van haar zijn dan zou dat ook al heel mooi zijn. Misschien zijn er ook wel ooit foto's van haar gemaakt op wedstrijden of zo. Ik ben wel benieuwd hoe ze er als volwassen paard uitziet.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:39

sorry ik heb helaas geen foto... die heeft een tijd op de site gestaan maar die is weg gehaalt toen ze verkocht werd Verdrietig. mischien als ik die mensen binnen kort weer spreek dat ik er ff naar kan vragen. het kan best zo zijn dat ze een bult had. ik zag haar niet erg vaak.zo sons daar denk ik als wel een jaar op 2 maar dat weet ik niet meer zeker want toen reed ik nog op een manege pony en toen zag ik haar vaak staan. ze had een heel mooi lief aansprekent hoofd door die aftekening op haar hoofdje.

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:53

Bedankt laurenabe voor je info, met jou info ben ik gaan googelen, en na een hele zoektocht vond ik dat ze inderdaad bij van den bunt heeft gestaan en dat ze ook mee heeft gedaan aan de pavo cup in 2006, bereden door Corina van den Bunt, en via via kwam ik bij melissen.nl terrecht en daar stonden nog foto's op van de pavo cup 2006 en daar stond ze tussen Haha! Haha! naam klopt e.d. dus dat moet ze wel zijn, ik heb er 2 foto's van besteld, kan ik ze mooi gaan bewonderen, nu waren het nog kleine fotootjes maar daar kon ik al op zien dat ze erg mooi is geworden. Toch mooi om te zien dat er van een gewone fokmerrie zonder predikaten of iets dergelijks toch zoiets moois uit kan komen. Het lijkt er dus op dat ik haar gevonden heb, in ieder geval op foto dan, maar ik wacht eerst de foto's maar even af, nogmaals bedankt.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:58

graag gedaan hoor. en idd is corina de vrouw die hem reed die ken ik best goed want daar heb ik vroeger les van gehad. ze was altijd erg geduldig met haar.
heel erg leuk dat je foto's van haar hebt gevonden OK dan!

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 16:39

Foto's zijn inmiddels binnen en ze is het echt, ik herken echt de moeder erin, ze is inderdaad erg mooi geworden, mooier dan ik had verwacht, goh waar bokt toch niet goed voor is, thanx. Haha! Jammer dat ze nu in het buitenland staat, maar ik heb gelukkig nu foto's van nu ze volwassen is en daar ging het uiteindelijk toch ook om.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:23

gietepiet schreef:
Foto's zijn inmiddels binnen en ze is het echt, ik herken echt de moeder erin, ze is inderdaad erg mooi geworden, mooier dan ik had verwacht, goh waar bokt toch niet goed voor is, thanx. Haha! Jammer dat ze nu in het buitenland staat, maar ik heb gelukkig nu foto's van nu ze volwassen is en daar ging het uiteindelijk toch ook om.

heel erg leuk dat je de foto's hebt.

Ps. stiekem vond ik haar wel erg leuk maar dat mag mijn pony niet weten Knipoog (word hij jaloers haha)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:44

Merrie is gevonden, gefeliciteerd!