voor het eerst naar buiten.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

voor het eerst naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 12:23

hoihoi,
vanmiddag ga ik voor het eerst met mn 4 jarige ruin naar buiten.
heb al redelijk met hem langs de weg gewandeld, en dat ging heel goed, ook gaat er nog een ander paard mee vanmiddag.
iemand ideén/tips?

bedankt..

Ninie

Re: voor het eerst naar buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:02

Heel verstandig dat je een paard mee neemt. Het is belangrijk dat hij of zij steun heeft aan een paard wat al verkeersmak is en al wat gezien heeft. Laat het verkeersmakke paard in het begin de leiding nemen, dan zal je paard al snel zien dat er niets is om bang voor te zijn. Zo bouwt hij vertrouwen op.

Vivianne___x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:21

Altijd rustig blijven!

ESShivan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:06

EN HOE IS T GEGAAN. IK BEN OOK AL MET MET 3 JARIGE AAN HET GRAZEN EN ZO HIJ IS SUPER COOL

ZorroMyLove_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:40

ik loop zelf al met mijn 2,5 jarige buiten.
je moet wel opletten dat hij weet dat er hardlopers of fietsers aankomen daar kunnen ze nog wel eens van schrikken !!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:44

Het is iig altijd goed om een verkeersmak paard mee te nemen als je voor de eerste keer echt gaat rijden buiten. Als je ze aan de hand meeneemt, hebben ze toch altijd nog steun aan jou, en kunnen ze achter jou als 'leider' wegkruipen, terwijl ze dat, als je op hun rug zit, niet kunnen doen.
Veel succes ermee!

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:49

goed om in het begin idd een ander verkeersmak paard mee te nemen maar ga ook na een paar keer alleen anders kan je strax miss niet zonder een ander paard naar buiten ik ken iemand en die heeft dat probleem nu ook dat is heel jammer en vervelend:)

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:02

Heel slim om een ander paard mee te nemen die erg verkeers mak is en nergens om geeft.

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:07

Als je paard het een beejte gewend is, ga dan inderdaad zoals winstonboy al zei eens in je eentje. Misschien is het dan handig om zo'n ruiterpad te nemen, met niet al te veel verkeer, zodat je het dan een beetje kunt opbouwen wat betreft verkeer enzo Lachen

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:58

Als je een buitenbak hebt kun je daar ook een soort kleine schriktraining gaan geven, met wapperende dingen, paraplus enz. Veel succes.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:19

Ik zit er ook al een tijdje tegenaan te hikken om met mijn 4-jarige merrie naar buiten te gaan. Idd dan wel met een betrouwbaar, ervaren paard erbij, maar ik denk toch ook dat ik er een martingaaltje of slof om doe, dan kan ze haar hoofd ieg niet omhoog steken en het op een hollen zetten (als het goed is... ben een beetje een bange poepert...)

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 02:40

Zelf rustig blijven is heel belangrijk.
Ik vind het goed dat je een ander paard mee neemt. Als deze ervaren is en kalm blijf heb je kans dat jou paard zo het gedrag overneemt en ook kalm blijft

Crazy_Tammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:05

wanneer je dus voor het eerst naar buiten ga met je paard moet je zorgen dat je gewoon ontspannen op je paard zit. Zelfs al schrik je paard van iets blijf rustig en geef ze de kans om te kijken wat er nou te zien is. Laat ze ook gewoon lekker doorstappen!! Veel succes buiten.