Paard verhuizen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 19:13

Mijn paard gaat binnenkort van pension stalling naar huis verhuizen. Ik heb vorig jaar Juni gekregen dus de 2e en eigenlijk 3e verhuizing kort achter elkaar. Alleen verhuist hij nu met zijn baas mee. Of eigenlijk naar zijn baas toe. Hoe kan ik dit zo soepel mogelijk laten verlopen? Wanneer weer te beginnen met rijden. Hij zal op een zaterdagavond gehaald worden.

MISTRAL94

Re: Paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:33

Ik heb mijn paarden gister verhuisd. Normaal doe ik de dag van aankomst even rustig aan zodat ze kunnen wennen. Maar de dag erop gewoon weer aan het werk het leven gaat tenslotte wel door Knipoog

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:39

De pony van mijn moeder is ook heel vaak verhuisd. Wel 4 keer ofzo. We hebben haar de eerste dag(en) even laten staan en gepoetsd enzo zodat ze een beetje kan wennen. En daarna toch weer gaan rijden. En dat ging erg goed Lachen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:41

Een halve week laten wennen aan omgeving en gewoon poetsen , daarna gewoon weer werken!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:45

ligt eraan hoe ze reageert, ik weet dat die van mij standaart minstens een week nodig heeft om te wennen. hierbij eet ze slecht en drinken ook erg matig. Na een week ongeveer gaat het de goede kant op.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:46

Je hoeft ook niet direct weer intensief te gaan trainen, je kunt het ook rustig opbouwen. Door bijvoorbeeld lekker laag en rond te rijden dus puur op de ontspanning Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 20:46

Hij is niet de moeilijkste in omgang. Hij vindt alles al snel wel prima, maar hij komt van een volle stal naar een lege stal. Ik denk dat ik hem gelijk in het nieuwe ritme zet.n Dan went hij gelijk goed

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 20:48

MISTRAL94 schreef:
Je hoeft ook niet direct weer intensief te gaan trainen, je kunt het ook rustig opbouwen. Door bijvoorbeeld lekker laag en rond te rijden dus puur op de ontspanning Knipoog

Hehehehe grappig dat je dat zegt, maar normaal train ik ook niet zwaar. Meestal 3 keer in de 20 min ofzo. Maar over een paarmaand wil ik dit wel opbouwen aangezien ik nu druk aan het bouwen ben en dus gewoon niet meer tijd heb. Die heb ik wel weer als hij aan huis staat. Dus zo heel veel doe hij eigenlijk ook weer niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:49

Nou dan moet het zeker geen probleem zijn, paarden zijn gewoonte dieren. Ik denk dat het direct weer oppakken het beste zal bevallen voor beide Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:03

mijn vriendin heeft dinsdag haar nieuwe paardje gehad, leid der rond! ga veel wandelen, en wacht tot je ziet dat ze zich thuis voelt! dat komt wel goed! suc6

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:46

ik lees ook ff mee,wij gaan ook verhuizen
ik dacht zelf aan een paar dagen laten wennen en ff over het erf wandelen enzo,ik ben benieuwd wat anderen denken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:18

Ik vraag me toch echt af hoe jullie dat doen als jullie een buitenrit gaan maken of op vreemd terrein wedstrijden gaan rijden...geven jullie je paard dan ook de tijd om te wennen?

Ik zou gewoon dezelfde avond, of anders de dag daarop gaan rijden hoor, niet zo moeilijk denken, gewoon doen!

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:40

Cassidy schreef:
Ik vraag me toch echt af hoe jullie dat doen als jullie een buitenrit gaan maken of op vreemd terrein wedstrijden gaan rijden...geven jullie je paard dan ook de tijd om te wennen?

Ik zou gewoon dezelfde avond, of anders de dag daarop gaan rijden hoor, niet zo moeilijk denken, gewoon doen!

eigenlijk klopt het ook wel wat je zegt,maar wedstrijden zijn toch maar momenten.
het is waarschijnlijk toch vreemd in een nieuwe stal,andere paarden ernaast en zeker als ze gelijk de wei op kunnen en in een andere kudde komen....
maar je hebt waarschijnlijl idd wel gelijk dat je gewoon moet doen wat je altijd doet want anders is alles helemaal vreemd

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:57

Ik zou ook niet zo moeilijk doen hoor.. natuurlijk moeten paarden even wennen aan hun nieuwe omgeving, maar hoe meer je ze betuttelt, hoe gestresster ze worden. Gewoon doen of er niks aan de hand is dan komt het vanzelf wel goed!

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:08

Ik ga 30 april verhuizen naar een andere stal. Aangezien mijn nieuwe stal niet ver van mijn huidige stal vandaan ligt ga ik er naartoe rijden. Een stukje door het bos rijden lijkt me relaxter als voor een kwartier op de trailer Knipoog

Ik ben van plan om haar na aankomst s'middags lekker even met rust te laten. S'avonds wil ik haar even op de wei zetten. Ik ben overigens wel van plan om haar de dag erna gewoon weer te gaan rijden. Ik denk juist dat vaste gewoontes/schema's alleen maar fijn zijn!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:13

Mijn paard gaat 1 mei ook verhuizen van mn ouders huis naar een kleine pensionstal, omdat ik ga verhuizen. Ik ga ook altijd direct rijden, toen ik hem kocht heb ik dezelfde avond nog gereden. Je moet gewoon het ritme erin houden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 16:33

in mijnopgen is wennen ook niet stilstaan. Ga er of dezelfde dag op of de dag erna. Ze is wel van slag dan maar met beweging houd haar wel in het ritme die je juist niet wilt veranderen. Met mijn wedstrijden ben ik wel bang (endurance) als ik haar een nachtje moet laten overnachten, is niet gustig voor haar hartslag is iets gestrester dan. Maar alles went, denk ik.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 22:09

Hij verhuist 's avonds dus dan rijdt ik hem die avond erna wel. dat lijkt mij ook beter

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:56

1e dag kan je in principe al rijden, maar je schrijft dat je haar 's avonds haalt, dus lijkt me niet zo praktisch. als paarden naar wedstrijd gaan worden ze ook meteen gereden en moeten dan nog presteren ook. ik neem mijn merrie regelamtig mee ergens heen en rijd dan meteen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:39

Ja dat klopt, maar de mijne heeft ook 0,0 wedstrijd ervaring. Hij is wel vaker op vreemd terrein geweest hoor en dat ging erg braaf. Op zaterdag rijdt ik hem zowiezo al niet. Maar hij krijgt gewoon echt een andere omgeving. Van een stal vol pony;s naar helemaal alleen. Er komt op den duur wel wat bij hoor, maar de stal moet dan eerst verder af gemaakt worden

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:25

Ik zou hem lekker aan alles laten wennen.
en alles aan de hand doen "Dus niet erop"
Zodat hij de dingen gaat vertrouwen omdat jij er ok gewoon heen loopt etc.
Verder ligt het eraan hoe dat beessie erop reageert.
en naar veel dingen toegaan, bijvoorbeeld een gebied dat 10 minuutjes ofzo van "zijn" huis ligt. maar neem wel iemand mee Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 10:16

Wino is zaterdagavond succesvol verhuisd. Gister de hele dag buiten. Hij heeft wel gehinnekt, maar zijn vriendjes gaven geen antwoord. Hij is lekker op zijn gemak. Gisteravond gereden en hij was erg braaf en ontspannen. Gelijk maar even het bos in gegaan. Wat ook de eerste keer voor hem was. Dat ging ook super braaf.

Bedankt voor de tips allemaal!