Petrie Hampshire/Glasgow -> wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Petrie Hampshire/Glasgow -> wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 10:26

Nadat ik hier van verschillende mensen klachten lees over de Petrie Perfect, open ik toch maar even een topic.
Mijn trouwe Petrie laarsjes zijn echt toe aan vervanging na 4 jaar dagelijks gebruik Ach gut

Ik zit te denken aan de Petrie Hampshire (of wellicht Glasgow, met veter). Ik wil graag laarzen die mooi smal zijn bij de enkel. Het liefst bruin, maar gezien mijn portomonnee zit ik nu dus aan bovenstaande types te denken.
Geen echte dressuurlaars, maar in principe is ie voor de training.
Heeft iemand ervaring met deze laarzen? Heeft deze laars ook een coating die snel los laat o.i.d.?
Laatst bijgewerkt door Annash op 07-04-07 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lydiia

Re: Petrie Hampshire -> wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:33

Ik heb ook naar deze laars gekeken, maar vond zowel de enkel als de voet echt te grof. Ik heb gekozen voor de Cavallo met veter en rits. (www.ooteman.nl)

Alytje

Re: Petrie Hampshire/Glasgow -> wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:50

Ik heb de Petrie Glasgow nu net een dag. Heb er 1 keer mee gereden dus kan er niet veel over zeggen. Ik voel alleen nog maar pijn van het inlopen, haha. (al had ik die pijn erger verwacht) Maar goed ik vind het erg mooie laarzen. Ik ben ook erg bang voor de loslatende coating, maar ik heb de gok gewoon gewaagd. Mensen zetten toch eerder negatieve ervaringen neer dan positieve, dus wie weet hoeveel mensen wel probleemloos rondrijden met deze laarzen?
Deze laarzen zijn iig wel heel mooi smal rond de enkel en sluiten goed aan, de ritsen zijn handig en ik vind ze erg mooi met veter. Je voet gaat alleen wel snel groter lijken door de smalle enkel, maarja daar is niks aan te doen.
Afbeelding

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:45

Ik zocht ook een laars die smal om de enkel viel, die petries zaten bij mij evengoed niet helemaal lekker. Heb de Derby Softjumper genomen. Ook met veter en rits dus, en die heb je ook in het bruin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:50

Mooie laarzen zo op de foto's. HEb er zelf geen ervaring mee.
Zijn ze stugger dan de softjumper?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 16:54

Ik vind ze er erg mooi uitzien, ziet er netjes uit zo nauwsluitend rond de hiel. Zeker een overweging waard denk ik.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:06

Oh ik vind ze op de foto leuker dan toen ik ze zelf zag!! Ja

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:11

tja het is inprinciepe dezelfde laars als de perfect.

wij verkopen ze en hebben ze standaard op voorraad, we verkopen ze redelijk veel, maar raden ze wel af voor iemand die ze dagelijks gebruikt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:52

marloezzke schreef:
tja het is inprinciepe dezelfde laars als de perfect.

wij verkopen ze en hebben ze standaard op voorraad, we verkopen ze redelijk veel, maar raden ze wel af voor iemand die ze dagelijks gebruikt.

haha leuk, ik ga ze bijna dagelijks gebruiken Clown Mij werd verteld dat ze zo'n 4 a 5 jaar mee zouden gaan, dus daar ga ik maar vanuit.

Germie, Ik zat te twijfelen tussen deze laars en de soft jumper, maar de soft jumper leek me te slap. De Petrie is iig niet slap.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:11

De softjumper is wel slap, mij te slap om eerlijk te zijn. Ik heb ze alleen op springwedstrijden aan.
Toen ik de softjumpers kocht had Petrie dit model nog niet. Ik vind het wel een mooi model hoo de softjumper. Maar die van Petrie zijn ook niet lelijk. Coating of niet, ik zou ze rustig voor dagelijks gebruik kopen. Mijn perfects zijn de oudste laarzen die ik heb en ik loop er veel op, mest er mee uit, enz.
En geen loslatende coating. Dus als ik laarzen zou hebben waarvan de coating wel loslaat, dan ga ik er gewoon weer mee terug. Ik onderhoud m'n laarzen wel goed, ze zullen dus nooit smerig weggezet worden. Misschien dat dat ook meespeelt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 20:47

Met oog op de coating heb ik toch besloten om geen Petrie te kopen. Ga nu voor een Lipica veter/ritslaars, 160 euro. En zonder coating.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:36

Lipica laarzen lijken me ook fijn en mooi, helaas was Raamdonksveer te ver reizen voor mij. De Petrie Glasgow is er trouwens helemaal niet in het bruin lees ik net op de Petrie site Vork

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 23:02

zijn de petrie standaard laarzen goed?

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:27

ja dat is een goed model.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:09

mooi Lachen

kimm91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:43

Alytje schreef:
Lipica laarzen lijken me ook fijn en mooi, helaas was Raamdonksveer te ver reizen voor mij. De Petrie Glasgow is er trouwens helemaal niet in het bruin lees ik net op de Petrie site Vork

ik heb petrie perfect! en ik heb ze nu zeker al wel 4 jaar!
de zolen zijn nu voor de 2e keer aan vervanging toe! ze worden nu dan ook vaak gebruikt, en ik slijt mn zolen verkeerd af,,,
(het zijn fijna laarzen! wel last bij het inlopen gehad,, maar nu super veel plezier!!

Ik raad ze aan!! Cavallo en derby hebben soms dun leder, dat veel sneller kapot gaat!

groetjees!!

rectiligne NIET DOEN!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:41

Topic is een jaar oud --> slotje Lachen