finn2003 schreef:nieuwprijzen heb je niks aan voor een lease auto. Je moet echt een mnd/ leaseprijs hebben.
Niet? Het is anders wel bepalend voor wat je als berijder aan papa staat mag afdragen, omdat die van mening zijn dat dat het extra inkomsten zijn. Lijkt me dus als berijder wel een leidraad....
finn2003 schreef:Net zoals Tolstoj al zegt: Sommige merken zijn erg duur id lease. Zo is Fiat en Alfa ook erg duur om te leasen, vanwege hun lage inruilwaarde. En voor een nieuw waarde van een 23mille heb je tegenwoordig niet veel keus aan grote/ forse auto's. Een btje bus als een T5 of Vivaro gaat ook die kant op en een middenklasser gaat hier al over heen. De goedkoopste croma doet trouwens ook al 25mille. In deze prijsklasse kom je of op een middenklasser koreaan uit of een Golf als je europees wilt.
Ik heb gewoon de autotrader laten zoeken, wat daar uitkwam, staat in mijn lijstje, niet meer en niet minder. TS is duidelijk in haar wensen en eisen en ik heb daar een lijst auto's aan gekoppelt op basis van autotradergegevens.
Golf is dus geen optie, daar mag niet genoeg aanhangen! Busjes mag vrijwel nooit van de werkgever en als gebruiker wil je ook niet je blauw betalen aan extra inkomstenbelasting.
finn2003 schreef:Kijk anders eens op diverse site's van Leasemaatschappijen. Er zijn diversen die ook 2e hands modellen hebben voor een lagere maand prijs.
Dan moet je werkgever nog wel akkoord gaan met het feit dat je geen nieuwe auto least. Ik ken bosjes bedrijven die dat niet willen...........
Daarbij, je werkgever bepaalt waar die auto geleast mag worden, dus in dat opzicht valt er weinig anders te kiezen dan wat de werkgever voorschrijft. Uit die mogelijkheden zal TS dan een verantwoorde keuze moeten maken.