Op zoek naar een betaalbare (lease) auto voor de trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klukka

Op zoek naar een betaalbare (lease) auto voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 08:44

Mijn vriend mag weer een nieuwe lease auto uitzoeken.
Nu wil ik een auto waarmee we ook met de trailer kunnen rijden.
De auto moet niet te duur worden in de lease.
Onze trailer is een Atec Starline met een max laadvermogen van 1600 kg.
Er komen 2 IJslanders op te staan.

Nu kom ik uit bij de volgende auto's
Hyundai Accent
Hyundai Sonata
Kia Magnetis

Zit ik nu goed te kijken en mag ik met deze auto's en een BE rijbewijs met mijn paarden en de trailer op pad?
Wie help mij, want ik kom er ff niet meer uit Gestoord

ikke

Re: Op zoek naar een betaalbare (lease) auto voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:58

Niet te duur in de lease en dan kom jij met van die koreanen aanzetten.

Beginnen bij het begin: Je hebt B-E rijbewijs.
Je gewenste trekvermogen is ongeveer 1500kg (ondergrens)

Voeg hierbij dat de volgende zaken wenselijk zijn:
motorvermogen min 100pk
koppel min 200Nm

Die accent mag maar 1100kg aan de haak hebben, exit.
De simpelste Sonata mag 1700kg hebben, heeft redelijke motorkentallen, maar eigenlijk bij te veel toeren, op de reservelijst dus.
De simpelste Magnetis heeft hetzelfde probleem, aardig, maar toerental veel te hoog.
Eigenlijk heb je gewoon drie waardeloze auto's uitgezocht voor dit doel.

Meer antwoorden dus, voordat je een goed advies kunt krijgen.
Welke brandstoffen zijn toegestaan (Benzine Diesel, LPG)
Wat mag de auto ongeveer kosten (aanschaf, op leasebedragen valt vrijwel niet te zoeken.) Denk hierbij ook aan je bijtelling!
Overweeg ook de leaseauto alleen voor werk te gebruiken (geen bijtelling) en privé een auto te nemen die kan wat je wilt. Tweedehands is zat te koop, voor redelijke prijzen ook in de heb en wat ook goed aan je eisen voldoet.

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 11:43

Sorry dat ik drie waardeloze auto's heb uitgezocht Bloos Zoals je leest heb ik er weinig verstand van. Bloos Blond
Ik had ook nog een Citroen Gr Picasso - LPG uitgezocht maar die zat volgens mij op die ondergrens van 1500 kg. Ik dacht dat die dan niet voldoende trekvermogen heeft.
Tweedehands is voor ons niet haalbaar op dit moment.

Benzine, diesel of LPG maakt niet uit
Een auto met een aanschaf waarde van ongeveer €23 000,- - €24 000,-
Mijn vriend maakt het niet uit, die geeft niet zo veel om auto's.
Als het maar fijn rijdt en niet te duur wordt per maand.

Misschien kan ik dit ook met jou via de mail over leggen?
Als ik het zo lees kan jij me heel goed helpen om de juiste keuze te maken.
Als je dat wilt natuurlijk Clown

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:18

Wij hebben een Kia Sorento, superfijne auto. Mag 2400 kg trekken.
We rijden op LPG. De auto weegt 1900 kg, de trailer met paard 1300 kg.
Ik rijd de combinatie met een B rijbewijs.
Ik weet niet wat de Kia Sportige mag trekken, die is goedkoper.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:30

De sportage 2WD mag maar 1400kg trekken en de 4x4-uitvoering ligt ruim boven de voorgestelde aanschafprijs.

Om heel eerlijk te zijn, ik heb niet echt een auto gevonden die het beter doet dan de wagens die je voorstelde. Diesels liggen buiten het budget en de benzinemotoren leveren het vermogen allemaal dik boven de 4000 toeren en daar wordt je niet blij van op grotere afstanden.
Maar ben je ook van plan om met enige regelmaat afstanden te rijden met de paarden?
Het is een beetje zoeken, maar op www.autotrader.nl vindt je alle gegevens van alle auto's.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 20:50

Klukka, wil je vriend niet in een bus gaan rijden?

Dan kun je wel slagen binnen het gestelde budget en kan die trailer er ook nog achter.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:39

Wij rijden skoda octavia station, diesel. Fijne auto voor paardentrailer te trekken. Merk je niets van als er een trailer achterhangt, kost totaal geen moeite en toerental blijft net zo netjes laag als zonder trailer. Deze auto ligt ook ong. op 23000-25000 euro nieuwwaarde. Wat je zou kunnen doen is je trailer terug laten keuren in gewicht, dan is het wellicht handiger om een auto in die prijsklasse te vinden die de trailer mag trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:20

Valina schreef:
Klukka, wil je vriend niet in een bus gaan rijden?

Dan kun je wel slagen binnen het gestelde budget en kan die trailer er ook nog achter.

Zal eerst de baas het nog goed moeten vinden.......

Maare, aangezien de keuze beperkt is, hierbij een lijst van autotrader tussen 20.000 en 25.000 en min 1500kg trekgewicht:
Chevrolet Epica (voorheen Daewoo) 1700kg trekhaakgewicht
Chevrolet Tacuma 1500kg.
Citroën C4 (ook Picasso) 1550kg.
Fiat Croma 1500kg.
Hyundai Sonata 1700kg.
Kia Magentis 1700kg.
Mitshubishi Outlander 2WD 1500kg
Nissan Primera (Estate) 1500kg
Subaru Impreza plus 1500kg (!!!!!!! deze dus hè, 4x4)
Suzuki Grand Vitara 1600kg (motor wel erg licht)

In alfabetische volgorde. Overigens zijn het allemaal benzine-auto's, Diesels komen niet in beeld; te duur en/of mogen te weinig trekken.
Nou, ik wist het wel, ik ging linea recta naar de Subaru-dealer om een Impreza te bestellen. De rest is voor mietjes..........
Laatst bijgewerkt door ikke op 08-04-07 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:23

Esther28 schreef:
Wij rijden skoda octavia station, diesel. Fijne auto voor paardentrailer te trekken. Merk je niets van als er een trailer achterhangt, kost totaal geen moeite en toerental blijft net zo netjes laag als zonder trailer. Deze auto ligt ook ong. op 23000-25000 euro nieuwwaarde. Wat je zou kunnen doen is je trailer terug laten keuren in gewicht, dan is het wellicht handiger om een auto in die prijsklasse te vinden die de trailer mag trekken.

Lieve schat, TS heeft B-E, dan is terugkeuren niet meer relevant. Daarnaast mag een Octavia maar max 1400kg aan de haak hrebben; dat is te weinig om twee IJsco's mee te trekken........

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:52

Ikke je hoeft niet zo hoog van de toren te blazen, je komt een beetje alwetend (lees verwaand) over!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:00

Esther28 schreef:
Ikke je hoeft niet zo hoog van de toren te blazen, je komt een beetje alwetend (lees verwaand) over!!

Dat ben ik ook. Ik verdiep me pas een jaar of tien - vijftien in deze materie................
En ja, als dat verwaand vindt, dan ben ik dat. Ik heb Range Rovers in meervoud om voor m'n trailers te zetten, maar m'n vrachtwagen heeft nog altijd de voorkeur.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:11

Ikke... ik vind het super dat je deze informatie deelt... Het blijft vaak een lastig onderwerp om goed uit te komen.. Wij zitten een beetje in hetzelfde vaarwater als TP..

We hebben nu geen auto voor de trailer.. De ideale situatie zou zijn (en tegelijk niet financieel haalbaar) om een terreinauto te hebben voor de trailer.. Een puur zakelijke auto voor hubbie.. en een gezinsauto voor mij.. Maar aangezien dat niet kan.. zijn we nu aan het puzzelen wat het goedkoopste is...

Ik denk dat we uitkomen op een Land Rover voor mij.. en een gezinsauto leasen, die we dan ook prive gaan rijden.. Zo gebruik ik de Land Rover alleen als ik hem nodig heb en rijden we het meeste in de leasebak...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 11:15

die chevrolets kun je ook meteen weg strepen...
wij hebben zelf een Daewoo gehad, mn ouders hebben gezworen dat er nóóit meer zo een auto binnen kwam bij ons!!
Ze zijn vrij "goedkoop" in aanschaf, maar dat is in de kwaliteit héél goed te zien... de problemen die wij ermee hebben gehad, wil je ECHT niet hebben als je met je trailer op pad bent...

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 13:41

Ikke, bedankt voor al je tips. OK dan!
Ik ben daar heel blij mee!

Helaas die Subaru had ik zelf heel leuk gevonden en een 4x4 zou helemaal geweldig zijn.
Maar die Subaru is te duur voor ons om te leasen en helaas is een 4x4 helemaal niet haalbaar Huilen
En helaas komen busjes en bedrijfswagens niet voor in de leaselijst.

Zoals het er nu naar uitziet is een de Citroen C4 (picasso) het meest geschikt.

Het blijft toch heel moeilijk om een geschikte combi te vinden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:20

Ben je ook nog gebonden aan bepaalde merken?
Ehm, die Subaru IS een 4x4, maar mogelijk is ie juist daarom zo duur in de lease, omdat er meer bewegende delen op zitten, meer risico op stukken (of wordt er door anderen lomp mee gereden??).
De nieuwe C4 Picasso ken ik nog niet, dus ik kan alleen maar afgaan op papieren cijfers. Let erop dat de 1.6 Diesel maar 1300kg mag hebben!! (volgens autotrader), de 2.0 Diesel en de benzine-versies mogen allemaal 1500kg aan de haak hebben. Kogeldruk is met 60kg wat magertjes, maar het kan.

Die Croma geen optie? Luxe bak hoor, maar misschien wel duur in de lease, geen idee. Fiat staat niet echt bekend om z'n waardevastheid.......

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:29

De Croma is erg duur in de lease. Catalogusprijs ligt ver boven de gestelde grens van TS.
Ik zou dan als TS toch overwegen om prive een gebruikte auto te kopen en de leaseauto niet prive te gaan gebruiken. Haar vriend zou bijvoorbeeld een kleine auto kunnen leasen en niet prive te gebruiken. Het geld wat je dus uitspaart met bijtelling zou je kunnen gebruiken voor een gebruikte auto die wel geschikt is om de trailer mee te trekken. Dan kan je bijvoorbeeld op zoek gaan naar een gebruikte Landrover of andere 4x4.

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:06

Da's een heel leuk idee en daar hebben we zelf ook aangedacht, maar dan moet je wel het geld hebben om iets aan te schaffen Haha! Bloos
Zoals het er nu naar uitziet gaan we voor de Citroen C4 Gr. Picasso - LPG

Maar iedereen super bedankt voor het meedenken en jullie tips OK dan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:17

karijn schreef:
De Croma is erg duur in de lease. Catalogusprijs ligt ver boven de gestelde grens van TS.
Ik zou dan als TS toch overwegen om prive een gebruikte auto te kopen en de leaseauto niet prive te gaan gebruiken. Haar vriend zou bijvoorbeeld een kleine auto kunnen leasen en niet prive te gebruiken. Het geld wat je dus uitspaart met bijtelling zou je kunnen gebruiken voor een gebruikte auto die wel geschikt is om de trailer mee te trekken. Dan kan je bijvoorbeeld op zoek gaan naar een gebruikte Landrover of andere 4x4.

Ik heb Autotrader.nl opdracht gegeven alle auto's tussen 20.000 en 25.000 euro te tonen, dat staat ook zo in mijn bericht en DUS valt de Croma binnen die grenzen!!
Enne, een eigen auto rijden voor de prijs van de bijtelling, zeker een Land Rover, lukt je alleen als je er eentje van 25+ jaar neemt EN alle onderhoud zelf kunt doen.
En ja, ik weet niet alleen het nodige van rijbewijzen, ik bezit ook al 10 jaar Range Rovers EN heb ik 8 jaar een auto van de zaak gehad! Bovendien gaf TS al op mijn optie aan dat het niet haalbaar was voor hen.............

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:04

Moet het lease bedrag per maand laag blijven of moet de bijtelling van de belasting laag blijven?

Het heeft niet zo veel zin om alleen naar de kostprijs van de auto te kijken als het lease bedrag laag moet blijven. Je moet kijken wat de restwaarde is van de auto. Een dure Duitser kan in de lease soms goedkoper zijn als een Japanner of Koreaan. Opties kunnen een maandbedrag ook lekker opkrikken. Leren stoelen zijn heel ongunstig in de lease maar airco en metallic lak juist weer heel gunstig. Dit om dat dit de eind waarde van de auto bepaald.

Als hij wel een hoog maandbedrag mag hebben maar je wil een lage cataloguswaarde (vanwege de bijtelling van de belasting) dan moet je inderdaad naar cataloguswaarde kijken.

Ford Mondeo (de station wagon)...Burgerbak tot en met maar snel en mag....1800 kilo trekken. Verhoudingsgewijs niet zo heel duur in de lease. Ik geloof gemiddeld genomen tussen de 700 en 1000 euro per maand in de lease (ook afhankelijk van alle opties. en hoeveel kilometers per jaar je er mee rijd) Maar wel rond de 30.000 euro.

BTW
Geef aan de lease maatschappij wel door dat je er een trekhaak op laat zetten anders kunnen ze bij ongelukken nog wel eens heel vervelend gaan doen. Niet alle lease maatschappijen vinden het goed.

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:38

nieuwprijzen heb je niks aan voor een lease auto. Je moet echt een mnd/ leaseprijs hebben.
Net zoals Tolstoj al zegt: Sommige merken zijn erg duur id lease. Zo is Fiat en Alfa ook erg duur om te leasen, vanwege hun lage inruilwaarde. En voor een nieuw waarde van een 23mille heb je tegenwoordig niet veel keus aan grote/ forse auto's. Een btje bus als een T5 of Vivaro gaat ook die kant op en een middenklasser gaat hier al over heen. De goedkoopste croma doet trouwens ook al 25mille. In deze prijsklasse kom je of op een middenklasser koreaan uit of een Golf als je europees wilt.

Kijk anders eens op diverse site's van Leasemaatschappijen. Er zijn diversen die ook 2e hands modellen hebben voor een lagere maand prijs.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 08:23

finn2003 schreef:
nieuwprijzen heb je niks aan voor een lease auto. Je moet echt een mnd/ leaseprijs hebben.

Niet? Het is anders wel bepalend voor wat je als berijder aan papa staat mag afdragen, omdat die van mening zijn dat dat het extra inkomsten zijn. Lijkt me dus als berijder wel een leidraad....
finn2003 schreef:
Net zoals Tolstoj al zegt: Sommige merken zijn erg duur id lease. Zo is Fiat en Alfa ook erg duur om te leasen, vanwege hun lage inruilwaarde. En voor een nieuw waarde van een 23mille heb je tegenwoordig niet veel keus aan grote/ forse auto's. Een btje bus als een T5 of Vivaro gaat ook die kant op en een middenklasser gaat hier al over heen. De goedkoopste croma doet trouwens ook al 25mille. In deze prijsklasse kom je of op een middenklasser koreaan uit of een Golf als je europees wilt.

Ik heb gewoon de autotrader laten zoeken, wat daar uitkwam, staat in mijn lijstje, niet meer en niet minder. TS is duidelijk in haar wensen en eisen en ik heb daar een lijst auto's aan gekoppelt op basis van autotradergegevens.
Golf is dus geen optie, daar mag niet genoeg aanhangen! Busjes mag vrijwel nooit van de werkgever en als gebruiker wil je ook niet je blauw betalen aan extra inkomstenbelasting.
finn2003 schreef:
Kijk anders eens op diverse site's van Leasemaatschappijen. Er zijn diversen die ook 2e hands modellen hebben voor een lagere maand prijs.

Dan moet je werkgever nog wel akkoord gaan met het feit dat je geen nieuwe auto least. Ik ken bosjes bedrijven die dat niet willen...........
Daarbij, je werkgever bepaalt waar die auto geleast mag worden, dus in dat opzicht valt er weinig anders te kiezen dan wat de werkgever voorschrijft. Uit die mogelijkheden zal TS dan een verantwoorde keuze moeten maken.