wanneer starten met wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

wanneer starten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:21

Onze dochter heeft sinds kort een pony gekregen die M2 gelopen heeft. Zelf heeft ze altijd bij de manege gereden en zal dus starten in de B. Wat kunnen we nu het beste doen. Direct starten en aan de hand van de jury-rapporten kijken wat er nog verbeterd moet worden of wachten tot zij ook op niveau is en dan pas starten. Ze wil zelf heel graag wedstrijden rijden en de pony heeft totdat wij hem kochten ook altijd wedstrijden gelopen. Zelf heb ik zoiets van, wacht nog maar even.
Zijn er ook oefenwedstrijdjes te rijden zonder startkaart want we hebben nog geen startkaart aangevraagd dus het zal zowiezo nog wel even duren voordat ze kan starten.
Graag jullie advies!

OemmiejO

Re: wanneer starten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:40

In de B hoef je natuurlijk alleen de basis te kennen, dus netjes rijden (er worden nog geen zijgangen gevraagd). Als de pony netjes rond te sturen is, zou ik een keer onderling starten. Dan kan je het commentaar van de jury zien en het aantal punten. Als de punten goed zijn, zou ik gewoon officieel gaan starten.
Succes! OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:44

Op wedstrijden starten zou ik pas als alles thuis altijd goed lukt, zenuwen tijdens de wedstrijd kunnen het moeilijk maken alles op de wedstrijd zo te laten zien als het thuis wel lukt. Iedere wedstrijd die je start moet zowel voor je paard als voor jezelf een positieve ervaring zijn.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 17:23

Ik ben het met Cassidy eens, laat haar eerst wennen aan het paard, en vertrouwd zijn met elkaar voordat je start. Stress e.d. kan het moeilijk maken op een wedstrijd, en als je minpunten krijgt kan dit de-motiverend werken voor jouw kind. Kortom; laat het eerst even rusten, laat ze aan elkaar wennen, en start dan een wedstrijd. Lachen

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:52

aan je lesgever vragen

xLiekeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:52

en je hebt ook groene proeven voor zonder startkaart, maar die zijn er niet zo vaak

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:57

Ze vragen tegenwoordig ook al in de B proefjes toch wel een paard of pony die b.v nagevelijk loopt. Als ze de pony net heeft dan zou ik de "echte" wedstrijden even laten wachten tot het thuis helemaal voor elkaar is.Misschien kan ze op de manege waar ze heeft gereden een onderling wedstrijdje meedoen voor de ervaring?

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 16:33

Bedankt allemaal voor jullie reakties. Ik denk ook dat het inderdaad beter is om nog even door te trainen, wel gaan we een startkaart aanvragen want op de manege wordt maar één keer in het jaar een wedstrijd gehouden en dat is pas in september. Als ik kijk naar het startkaarten topic dan kan het zowiezo nog wel 3 maanden duren en dan zijn ze er zeker wel klaar voor.