Naar aanleiding van mijn topic een tijd geleden 'Betaal ik te veel voor deze stal?'
zie topic ---> viewtopic.php?f=13&t=712505&hilit=betaal+ik+te+veel+voor+deze+stal+madeleine16
Heb ik besloten om eind van de maand naar een andere stal te vertrekken, waar ik ook nog goedkoper uit ben en een binnenbak heeft.
Nu het probleem, de eigenaresse heeft een van haar paarden een tijd mee laten gaan naar Deurne, nu pasen eraan komt, komt deze weer terug naar stal voor een paar dagen, samen met een logee paard die ook op deurne staat maar de paas dagen bij ons overnacht.
Het paard van de eigenaresse (even te noemen paard A). staat normaal naast mijn paard in de stal, het is een kleinschalige pensionstalling. Toen ik vertelde dat ik van stal ging wisselen was de eigenaresse niet echt onder de indruk, ze deed er nogal luchtig over en het was wel best. Terwijl ik er zelf best moeite mee had om het te vertellen. Terwijl ik nu denk van, gelukkig dat ik die keuze heb gemaakt om te verhuizen met mn paardje! Gistermiddag vertelde de eigenaresse aan iemand anders dat haar paard A en loggee B voor pasen terug komen. Ze hadden wel een schimmelinfectie opgelopen, 1 keer gewassen met die speciale shampoo en het is volgens haar niet meer besmettelijk.
Ik ving dit gesprek dus op en vroeg aan haar, hoe moet dit nou? Ik vertrek van stal 28 april en straks wordt mijn paard besmet, ze staan natuurlijk naast elkaar en kunnen elkaar aanraken door de tralies en in de paddock. De eigenaresse reageerde nogmaals luchtig hierover, mensen maken volgens haar heel veel ophef over schimmel maar het valt allemaal wel mee. En ja, als je paard schimmel krijgt, dan blijf je nog maar een tijd langer hier staat melde ze lachend. Ik had echt zoiets van
Discussie voeren met deze vrouw heeft totaal geen zin, altijd beter weten, en dit is ook één van de redenen dat ik er geen zin meer heb om hier te staan. Ik dus naar huis en met mijn ouders overlegd en hun op de hoogte gebracht. Op internet en bokt hebben wij informatie opgezocht over schimmel, paard moet 3x gewassen zijn , spullen ontsmet, eventueel stal, en 3x weken geen contact met andere dieren. Wij voelden ons gewoon in de zeik genomen! Mijn vonden het niet netjes van haar dat ze dit zo deed en besloten haar op te bellen. Natuurlijk was de eigenaresse het hele telefoongesprek weer aan het praten, altijd beter weten, ik had de keus om mijn paard naar de andere stallengang te verplaatsen, majah dit doe ik hem niet aan, even voor 20 dagen ergens anders staan en dan weer verhuizen. En het paard met de schimmel stond er nu toch al naast zei ze
Ook de opmerking: 'Het is mijn stal dus ik doe wat ik wil', vonden wij erg grappig.
Hierop antwoorde mijn moeder dat wij klanten zijn en dat als ons paard besmet word de rekening naar haar gaat en wij geen stalgeld zullen betalen voor de periode dat mijn paard ten onwille ergens langer moet verblijven!!
Wat vinden jullie ervan? Is het te doen wat de eigenaresse doet of is het niet rechtvaardig?
Ik zit te denken om al mijn spullen te isoleren, dus alles van mijn deken rek af, in mijn kast, buiten bereik van haren etc van schimmelpaard. Straks kom ik op de nieuwe stal en breng ik schimmel mee, lekker begin!