pony rent weg aan halster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missblonda

pony rent weg aan halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:45

Als ik met mijn verzorgpony aan een halster richtng de wij loop rent die na 5 meter heel hart naar het land toe, waardoor ik dus los moet laten. Heb al verschillende manieren geprobeerd om het op te lossen maar het wilt niet baten. Heeft iemand nog tips hoe ik het kan laten stoppen?

Cassidy

Re: pony rent weg aan halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:46

Grondwerk doen om wat meer controle over je pony te krijgen aan de hand. Als je naar de wei loopt halverwege omkeren en weer teruglopen. In het weiland een aantal rondjes lopen voordat je hem loslaat. Blijf hem verrassen. Paard moet naar jouw luisteren, en wachten op jouw teken dat hij los mag.

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 14:50

dat heb ik dus geprobeerd maar zodra ik stil wil staan halverwegen rent die dus weg als ik het land maar open maak rent die me omver.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:52

Om te beginnen moet je de pony leren om te wijken voor druk, ipv zijn kracht tegen je te gebruiken. En die kracht kan hij alleen maar tegen je gebruiken als je blijft trekken. Dus druk geven op het halster, geeft hij na, dan laat je ook los.

Ga oefenen met grondwerk. Zal je zien dat de rest ook beter gaat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:04

Wat ik zou doen is hulp zoeken... Iemand die je uit kan leggen hoe je dit op kan lossen.... En tot die tijd zou ik loslaten voordat hij zichzelf lostrekt. Het is misschien wel toegeven, maar iig ben jij dan degene die beslist waar hij los gaat..