Hij blijft maar bijten!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Hij blijft maar bijten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:13

Mijn verzorgshetlandertje bijt heel vaak en dat is echt vervelend! Boos! Ik heb al vanalles geprobeert, een harde aanpak een zachte aanpak en er tussen in. voorbeeld: Laatst zat ik mijn verzorgwelshje en en mijn vriendin op Prins. De pony's sloegen op hol/gingen er vandoor, en prins kwam rechtsachter mij te lopen. Hij begon er te bijten, hij beet door me laars heen, waardoor ik een grote wond opliep. Ook trekte hij mijn been uit de beugel! Vroeger is dit ponytje verwaarloosd en daarna heeft hij een tijd in de tuin van de eigenaar gestaan om op te knappen. En oh ja, het is een hengstje. Hebben jullie tips voor mij?

viv77

Re: Hij blijft maar bijten!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:22

Lijkt erop dat die pony dominant gedrag vertoont en denkt dat hij boven je staat..of staat misschien ook wel boven je..Misschien les nemen om de rollen om te draaien.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:23

viv77 schreef:
Lijkt erop dat die pony dominant gedrag vertoont en denkt dat hij boven je staat..of staat misschien ook wel boven je..Misschien les nemen om de rollen om te draaien.

Mm, dat dacht ik al en wat voor les?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:25

Grondwerk les?

En ik lees dat het je verzorgshetlander is. Ik zou even met de eigenaar praten of hij niet gecastreerd kan worden. Anders blijf je tegen dit probleem aanlopen. Het feit dat hij vroeger verwaarloosd is geweest mag geen excuus zijn om dit gedrag toe te staan.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:27

Cassidy schreef:
Grondwerk les?

En ik lees dat het je verzorgshetlander is. Ik zou even met de eigenaar praten of hij niet gecastreerd kan worden. Anders blijf je tegen dit probleem aanlopen. Het feit dat hij vroeger verwaarloosd is geweest mag geen excuus zijn om dit gedrag toe te staan.

Ik heb het al best vaak met de eigenaar over gehad.. Hij wou het eerst ook doen, maar de dierenarts raadde het af, omdat Prins volgens hem dan een hele stille pony wordt..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:32

Les nemen of stoppen met deze ponies. Ponies kunnen duidelijk doen waar ze zin in hebben, jullie hebben geen overwicht en dat zul je van een paar tips hier op Bokt ook niet krijgen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:33

Waratje schreef:
Les nemen of stoppen met deze ponies. Ponies kunnen duidelijk doen waar ze zin in hebben, jullie hebben geen overwicht en dat zul je van een paar tips hier op Bokt ook niet krijgen.

Zeker niet allebij de pony's, de welsh is over het algemeen heel lief, hij bijt nooit, en trapt ook niet!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:36

saskiakefie schreef:
Ik heb het al best vaak met de eigenaar over gehad.. Hij wou het eerst ook doen, maar de dierenarts raadde het af, omdat Prins volgens hem dan een hele stille pony wordt..

Wat een onzin. Volgens mij is de DA bang voor die ukkies? Of is de DA bang voor zijn portemonnee? Moet hij iedere dag met zo'n niet opgevoedde etter omgaan?

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:41

Of is de eigenaar bang voor zijn portemonnee? castratie kost al snel 200 euro en dat zodat een paar meiden er af en toe op kunnen rijden, zou er eens naar vragen. anders kan het gevaarlijk worden, vooral met hengstige merries in de buurt, aangezien het voorjaar is kan dit ook best..

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 13:41

Ik kan met je meespreken.
Mijn paard heeft ook heel erg gebeten.
Je verzorgpony is gewoon heel erg dominant en staat boven je.
De rollen moeten net omgedraait zijn,jij moet boven je pony staan.
Hij is ook wel hengst,veel hengsten vertonen een moeilijk gedrag of kunnen heel erg dominant zijn.
Begrijp me nu niet verkeert,alle hengsten zijn niet zo.
Tja ik heb een merrie en een merrie kan ook vaak heel dominant zijn.
Misschien de pony laten castreren.
Wil de eigenaar dat niet,dan zul je veel consequenter met je pony moeten omspringen.
Bij mijn paard hielp een tik geven of schreeuwen helemaal niet.
Met behulp van een kort zweepje heb ik haar gezegt hoe het wel moest.
En nee ik ben niet op haar gaan slaan of weet ik wat.
Wijzen was nog maar genoeg.
Sinsdien is ze veel braver in de omgang.
Denk er ook wel aan dat je niet je paard alleen moet straffen maar ook moet belonen.
Bv wanneer ze braaf is geweest als je hem terug in zijnn box zet,als hij braaf is geweest bij de voetjes uitkrabben,...
Misschien dat jij geen zweepje nodig hebt en hem gewoon eens een flinke tik moet verkopen.
Jij bent de baas,niet je pony !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:44

viv77 schreef:
Of is de eigenaar bang voor zijn portemonnee? castratie kost al snel 200 euro en dat zodat een paar meiden er af en toe op kunnen rijden, zou er eens naar vragen. anders kan het gevaarlijk worden, vooral met hengstige merries in de buurt, aangezien het voorjaar is kan dit ook best..

Ja, daar heb je gelijk in, we moeten vaak andere paarden ontwijken, wat vervelend is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 13:45

Soniador schreef:
Ik kan met je meespreken.
Mijn paard heeft ook heel erg gebeten.
Je verzorgpony is gewoon heel erg dominant en staat boven je.
De rollen moeten net omgedraait zijn,jij moet boven je pony staan.
Hij is ook wel hengst,veel hengsten vertonen een moeilijk gedrag of kunnen heel erg dominant zijn.
Begrijp me nu niet verkeert,alle hengsten zijn niet zo.
Tja ik heb een merrie en een merrie kan ook vaak heel dominant zijn.
Misschien de pony laten castreren.
Wil de eigenaar dat niet,dan zul je veel consequenter met je pony moeten omspringen.
Bij mijn paard hielp een tik geven of schreeuwen helemaal niet.
Met behulp van een kort zweepje heb ik haar gezegt hoe het wel moest.
En nee ik ben niet op haar gaan slaan of weet ik wat.
Wijzen was nog maar genoeg.
Sinsdien is ze veel braver in de omgang.
Denk er ook wel aan dat je niet je paard alleen moet straffen maar ook moet belonen.
Bv wanneer ze braaf is geweest als je hem terug in zijnn box zet,als hij braaf is geweest bij de voetjes uitkrabben,...
Misschien dat jij geen zweepje nodig hebt en hem gewoon eens een flinke tik moet verkopen.
Jij bent de baas,niet je pony !

Tja, bedankt voor de moeite, maar zelfs dat heb ik al geprobeert.. Verdrietig

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:42

saskiakefie schreef:
Waratje schreef:

Zeker niet allebij de pony's, de welsh is over het algemeen heel lief, hij bijt nooit, en trapt ook niet!

Maar als hij er vandoor gaat, kun je hem dus niet houden, dus heb je geen overwicht. Die opmerking van de DA over stil worden van een pony door grondwerk vind ik vreemd, want als je het grondwerk goed doet, pas je de hoeveelheid "druk" aan op de persoonlijkheid en gedragingen van de pony, dus als de pony gevoelig is, zijn je aanwijzingen heel klein en rustig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:45

Of bedoelt de DA met een stille pony soms een dode pony? Dosering van de narcose bij die ukkies is nogal moeilijk....en heeft weleens de dood tot gevolg....

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 20:38

heej sas ik weet wat je hebt ik heb het ook (we verzorgen ze samme Pling )
gwn aan pakke

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:54

Als castreren geen optie is blijft duidelijkheid over.
Wij hebben ook een shet hengst op stal, en die staat nou net samen met mijn shetruin.

In het begin was het drama, naar je op steigeren en bijten, kon niet eens normaal hun stukje binnenkomen.
Maar het is een heel stuk verbeterd, alleen hoe we het precies gedaan hebben, geen idee.

Bij bijten hebben we iig terug gebeten, met je vingers zijn neus even draaien, moet je wel snel zijn anders is de neus al weg want ze zijn slim.
Bij steigeren heel makkelijk een tik tussen de oren gegeven, 1 keer, nooit meer gebeurd.

Ondertussen is het een lieve hengsten shet, heeft nog wel zijn dingetjes maar dat heeft de mijne ook, kroelt en knuffelt, maar het hardere werk doet hij met mijn shet, die hem ook een handje helpt als hij vervelend is (je kan dus ook mijn shet lenen Haha! )

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 08:33

Sily schreef:
Als castreren geen optie is blijft duidelijkheid over.
Wij hebben ook een shet hengst op stal, en die staat nou net samen met mijn shetruin.

In het begin was het drama, naar je op steigeren en bijten, kon niet eens normaal hun stukje binnenkomen.
Maar het is een heel stuk verbeterd, alleen hoe we het precies gedaan hebben, geen idee.

Bij bijten hebben we iig terug gebeten, met je vingers zijn neus even draaien, moet je wel snel zijn anders is de neus al weg want ze zijn slim.
Bij steigeren heel makkelijk een tik tussen de oren gegeven, 1 keer, nooit meer gebeurd.

Ondertussen is het een lieve hengsten shet, heeft nog wel zijn dingetjes maar dat heeft de mijne ook, kroelt en knuffelt, maar het hardere werk doet hij met mijn shet, die hem ook een handje helpt als hij vervelend is (je kan dus ook mijn shet lenen Haha! )

Bedankt voor de reactie. Een tik tussen de oren gaat niet, hij is kopschuw. Wel kan ik proberen de neus te pakken/om te draaien Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 08:39

Dat jij dit nog zo pikt, ik had die van mij allang sterretjes laten zien.

Bijten kan bij mij niet door de beugel. Je moet echt heel consequent zijn. Als jij al voelt aankomen dat je pony begint te bijten dan zeg je gelijk: Eh eh of pas erop.

Dat moet wel gezegd worden zodat je het meent. Dus met forse lage stem (jaja, zo is het mij geleerd Knipoog). Mocht hij het dan toch wagen om te bijten, dan mag je hem best een flinke lel verkopen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 18:00

Siebjelover schreef:

Bijten kan bij mij niet door de beugel. Je moet echt heel consequent zijn. Als jij al voelt aankomen dat je pony begint te bijten dan zeg je gelijk: Eh eh of pas erop.

Dat moet wel gezegd worden zodat je het meent. Dus met forse lage stem (jaja, zo is het mij geleerd Knipoog). Mocht hij het dan toch wagen om te bijten, dan mag je hem best een flinke lel verkopen!

Ja ik weet het, ik kan er ook echt heel kwaad om worden, meestal krijgt hij een tik op zijn neusje.

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:15

Mijn pony heeft echt een hele vervelende gewoonte gekregen.Hij komt altijd eerst snuffelen en daarna probeert hij zachtjes te bijten/knabbelen.Het is niet gemeen bedoeld, maar wel heel erg vervelend .. Ik kan hem ook niet echt een tik verkopen omdat hij eerst gewoon komt snuffelen/duwen/wrijven en dan soms pas zachtjes knabbelen..Hij doet het ook steeds als ik zijn deken wil af/opdoen , dan gaat hij aan mn benen/voeten zitten snuffelen en dan knabbelen.

Ik verhef mn stem dan wel eens, maar hij komt gewoon élke keer terug, het houd niet niet op.Als ik dan mijn stem verhef, dan legt hij vaak zijn oren in zijn nek en draait zijn hoofd boos weg, of schudt zijn hoofd nijdig op- en neer.Wat betekent dit gedrag en hoe kan ik het hem eindelijk eens afleren ?

palmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 18:14

hoi tatt_x,
heb je een pb-tje gestuurd! Pling

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:29

saskiakefie schreef:
Siebjelover schreef:

Ja ik weet het, ik kan er ook echt heel kwaad om worden, meestal krijgt hij een tik op zijn neusje.

Als mijn paard mij zo in mijn been had gebeten, dan had hij van mij een enorme rotschop gehad! Dat vind ik echt niet door de beugel kunnen!

Als mijn Shetlander beet dan pakte ik een stuk vel en daar kneep ik dan hard in, bijvoorbeeld in de hals. Of even zijn bovenlip pakken. Hielp erg goed en hij wist gelijk dat hij moest ophouden!

Nu is het zo dat hij het nog wel eens probeert, maar ik hoef maar een keer : Je PAST erop! te zeggen en hij weet al dat hij het niet mag Lachen

Als jouw paard jou zo bijt, dan mag je hem best een harde lel verkopen in plaats van een tikje op zijn neus!

m0niiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:49

Hee, ik heb ook een shetlandertje die heel veel doet bijten, vooral toen we hem in het begin hadde, nu nog steeds trouwens, maar ben er wel aan ge wend geraakt en elke keer als hij dat doet tik ik um op zijn neus en gebruik mn stem het wordt steeds minder nu Knipoog je moet ze niet echt hard gaan straffen vooral niet als ie nog jong is zo zijn hengstjes nou eenmaal en als ej het vervelend vindt moet je um gwn castereren ( k weet niet hoe je het typt).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 12:30

Op dit topic mag een slotje