rij en stalschoen met stalen neus?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

rij en stalschoen met stalen neus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 09:11

Ik ben echt toe aan nieuwe schoenen. Ik heb namelijk gister een ongelukje gehad. Ik draag in mijn stalschoenen altijd een gelzooltje. Alleen is dit gelzooltje kapot gegaan. En alles zit nu onder de gel. Me sokken, me schoenen en mijn voet Clown Sokken weggegooid, me schoenen zijn niet meer schoon te krijgen dus die gooi ik ook maar weg. En het ergste nog is dat ik nu een groen/blauw voet heb van die gel. Ik krijg het er niet af.

Dus ik heb nu wel nieuwe schoenen nodig.
Liefst heb ik een rij en stalschoen met een stalen neus. Maar bestaan die wel? En anders een fijne rij en stalschoen zonder stalen neus. Eentje die lekker stevig is en waar je hele dagen op kan lopen.

lucifertje

Re: rij en stalschoen met stalen neus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:19

Ik zal je een stalen neus sterk afraden.. Als er een paard opgaat staan, dan heb je de kans dat de neus indeukt en die deukt niet meer uit.. Je kan dan bekneld komen te zitten.. Zelf heb ik de jodphurs van Imperial Riding.. Zijn ontzettend fijne schoenen.. Met rits en veters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:20

Protective jodphur van mountain horse, lopen ook fijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 09:23

Ik heb onderandere een belg die ik niet graag op mijn voet wil hebben. Ik heb een tijdje mijn werkschoenen aan gehad met een stalen/kunststof neus en dat beviel super. Geen last van pijnlijke tenen als mevrouw haar voetje iets verkeerd weg zet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:14

een stalen neus is echt gevaarlijk, kan je tenen echt afhakken als je Belg op je voet gaat staan.

Ariane120

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:33

Al eens aan kisten gedacht??? Knipoog

ilse18Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:38

volgens mij mag een stalen neus in geen 1 schoen meer, dacht dat alles nu een kunststof neus had? (kan me vergissen hoor!)

Katleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:43

ik heb rijschoenen met een stalen neus (ik veronderstel dat het staal is?)
als je wil, kijk ik ff na welk merk het is en welk type Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 11:45

blackstones.... dat zijn echt überschoenen!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:16

Urielle schreef:
een stalen neus is echt gevaarlijk, kan je tenen echt afhakken als je Belg op je voet gaat staan.

Wat denk je als er een olifant op gaat staan? Knipoog

Ik heb stalschoenen van Mountain horse met stalen neus.
Die wilde verhalen van het ombuigen moet je niet geloven, er zitten namelijk ook keurmerken aan verbonden. Als dit soort schoenen daadwerkelijk zo gevaarlijk waren werden ze niet verkocht als veiligheidsschoen Pling
Bouwvakkers dragen ze tenslotte ook en dat gaat soms om nog wel meer gewicht dan een paard wat op je voet gaat staan Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:19

lucifertje schreef:
Ik zal je een stalen neus sterk afraden. Als er een paard opgaat staan, dan heb je de kans dat de neus indeukt en die deukt niet meer uit. Je kan dan bekneld komen te zitten..

Precies hetgeen ik wilde zeggen Lachen
Je hebt ook fijne schoenen zonder stalen neus..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:24

Schoenen met stalen neus kan je zowiezo niet als rijschoenen gebruiken lijkt me. Veel te breed... Linke soep, straks blijf je hangen Tong uitsteken

En stel je paard gaat erop staan, en die plaat die erin zit knapt... Jouw tenen eraf Rolleyes Lijkt me niet echt een aanrader. Kan je je paard niet gewoon leren iets minder lomp te zijn? Tong uitsteken En verder.. ik heb cavallo schoenen, zijn erg fijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:26

Cynthy: Zo breed zijn ze niet hoor!

En nogmaals maar lezen is schijnbaar moeilijk voor mensen, er zitten keurmerken aan verbonden aan veiligheidsschoenen Dus als er een paard op gaat staan deukt het niet zomaar in waardoor je tenen eraf liggen. Wat een cowboy verhalen worden hier weer gehouden zeg Nagelbijten / Gniffelen

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:26

ik heb schoenen met stalen neuzen gaat prima ik rij er ook mee en men paard een grote kwpener is er ook wel eens op gaan staan deukt echt niet in ofzo ik combineer ze gewoon met chaps

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:06

Stalenneuzen werken prima! Het deukt pas in bij heeel veel kilo's (je kan er met een auto iig overheen rijden, zonder dat er wat gebeurd). Het kan dus ruim 2000 kilo aan.
De echte werkschoenen hebben overigens een kunstofneus. Maar als daar een ton op komt, dan verspinterd dat (dus kun je alsnog je tenen kwijt zijn Nagelbijten / Gniffelen). Het is dus dikke onzin dat het indeukt als er een paard op gaat staan Lachen Dat is onmogelijk.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 17:14

Ik vond het zelf ook al zo'n raar verhaal. Ik heb in een magezijn gewerkt. En die veiligheidsschoenen heb ik ook een tijdje gebruikt op stal. Ik gebruik het liefst schoenen met een stalen/kunsstof neus om te mesten, paarden binnen te halen enz. Voor het rijden trek ik meestal mijn leren laarzen aan. En voor die ene keer dat ik zonder zadel rij hou ik dus mijn stalschoenen aan.
Maar rij/stal schoenen met een 'stevige' neus zijn er dus niet zo veel.
Welke schoenen zijn dan vrij stevig en zitten ook prima. Ik heb de MH gezien die hoge en die lijken me wel fijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:15

Die vond ik er inderdaad ook wel fijn uitzien Lachen Mooi stevig iig!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:19

Ik heb al een jaar of 3 schoenen van mountain horse met stalen neuzen. Ze zitten heel lekker, blijven goed (en ik ben niet zo poetserig Bloos ) en ik rij er ook mee. Ze zijn vrij breed, maar passen prima in een normale stijgbeugel.
Ik wil geen schoenen meer zonder stalen neuzen..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:28

Skilian schreef:
Ik heb al een jaar of 3 schoenen van mountain horse met stalen neuzen. Ze zitten heel lekker, blijven goed (en ik ben niet zo poetserig Bloos ) en ik rij er ook mee. Ze zijn vrij breed, maar passen prima in een normale stijgbeugel.
Ik wil geen schoenen meer zonder stalen neuzen..

Welke zijn dat? Klinken heel fijn.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 20:33

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:12

Poetsen doe ik ook niet aan en die van mij blijven er super uit zien! Ik heb die enkel model met veter ik heb getwijfeld tussen die jodphur en deze maar met veter geeft toch meer steun rond je enkels.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:35

Iemand heeft mij ooit eens gezegd, dat het vooral om het drukpunt gaat. Een auto eroverheen geeft een heel andere druk dan alleen die 2 cm van een hoefijzer op 1 plek. Ik heb het zelf nooit getest, maar ga me er ook niet aan wagen Knipoog

Die keurmerken, waar zijn die op gebasseerd dan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 14:42

Keurmerken net zoals met een veiligheidshelm. Ze moeten aan bepaalde eisen voldoen anders krijgen ze goedkeuring als veiligheidsschoen. Je hebt er verschillende gradaties in. Als ik me niet vergis zit het in G nummers, G1 is tot een bepaald gewicht. G3 is dan weer veel sterker dan de G1. Hoe het precies zit weet ik niet, weet alleen wel dat de schoenen niet zomaar het keurmerk veilig krijgen Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:24

Maar je kunt er wel vanuit gaan dat ze niet indeuken bij een paardenhoef (er staat niet gelijk 500 kilo op, omdat een paard zijn gewicht ook verdeeld over de 4 hoeven).

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:29

Filicity, de schoenen in je link lijken heel erg op die van mij.
Waarschijnlijk is dat het nieuwste model..
De prijs is ook hetzelfde in ieder geval.