Wanneer starten met wedstrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

Wanneer starten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:49

Wanneer vinden jullie dat je kan starten met wedstrijden? Moet je paard eerst thuis L klaar zijn? Of is B voldoende.
Mijn paard doet het thuis prima maar zodra er teveel om haar heen gebeurd en er staan een hoop dingen die ze niet kent, gaat die kop in de lucht en is alle ontspanning eruit.

Ik ben toch maar begonnen met wedstrijden omdat ze er toch aan zal moeten wennen.
Ik verwacht de eerste wedstrijden geen winstpunten en dat hoeft voor mij ook niet. Geduld is een schone zaak!

Ben benieuwd wat jullie mening hiervan is?

zidane96

Re: Wanneer starten met wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:00

hoi

Je heb gelijk ook dat je begint met wedstrijden anders went je paardje ook niet aan die drukte. Je kan ook buiten mededingen mee doen om je paard eraan te laten wennen de winst of verlies punten tellen dan niet mee. Ik ben met mijn pony ook begonnen toen hij B was en niet L klaar en ik ben er toch gekomen. Nu L2, dus het komt goed! Knipoog

Ik wens je veel succes groetjes Irene

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:02

Mij is altijd geleerd dat je thuis toch een klasse hoger aan het oefenen bent dan dat je op wedstrijden rijd.
Dit omdat het op wedstrijd bijna altijd minder gaat Lachen

Voor ervaring kun je natuurlijk je paard wel meenemen, maar als hij thuis maar net B klaar is vind ik het toch ook zonde van het geld. Dan ga ik liever wat later zodat ik ook kans heb op een wp als hij eenmaal gewend is Lachen

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:06

Wedstrijd is idd goed om ze de drukte aan te wennen. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je paardj thuis goed onder controle hebt en al wat basis hebt, dan heeft ie ook vertrouwen in je en dat is zoiezo belangrijk. Zo heb ik het mt mn Flower ook gedaan, heb haar in november gekregen en 10 maart mn eerste wedstrijd gehad. Voor die tijd had ik al op verschillende plaatsen gereden en ook in het bos. Ik verwachtte nog niet zo veel want ze is vrij gevoelig voor nieuwe dingetjes, maar ze was harstikke braaf en de tweede wedstrijd ook. Zo zie je maar het kan ook beter lopen dan je verwacht had!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:07

Ik ga met Runningkawa mee.

ik probeer ze altijd braaf te hebben, heel netjes kunne sturen en fijn nageeflijk kunne lopen, wil in alle 3 de gangn kunnen schakelen.
begin van het wijken moet er in zitten.
dus een thuis kunnen ze dan al een L1 proef lopen.

en prbeer ze altijd eerst een x op vreemd terrein ergens te rijden, zodat ze dat kennen. dan is een wedstridjterrein ook minder eng.