Ik ben nu een aantal keer met mijn 4 jarige paardje naar het bos geweest..
Het probleem is alleen dat er aan het begin van het bos een huis staat, de tuin is helemaal afgezet maar er staan veel bomen en struiken in..
Iedere keer als ik (of iemand anders) er met een paard langs kom dan beginnen die honden van die mensen te blaffen, dan word mijn paardje al wat zenuwachtiger..
Maar: dan komen de honden naar het hek gerend, de ene is een kleine hond die alleen maar wat blaft, de andere is een boxer die flink hard blaft en de derde....dat is een rottweiler die tegen het hek omhoog springt zn tanden laat zien en het liefst door het hek heenkomt!!
Als die honden dus naar dat hek komen gaat mijn paardje er vandoor omdat ze ze ,door die bomen en struiken in die tuin,niet aan ziet komen
Als ik het bos in wil gaan is dat niet zo'n probleem omdat het begin 1 lang breed zandpad is..
Maar als ik terug naar stal wil is het wel een probleem omdat ze dan een grindpad oprent waar vooral in de zomer 10-tallen auto's geparkeerd staan en wegrijden omdat er een tuincentum is..
Het is 1x gebeurd dat ik niet kon blijven zitten (op de terugweg) en mijn paardje bijna de weg opgerent is..
Bij ons op stal lopen ook honden, die vind ze niet eng..
Maar als ze de hond(en) niet ziet omdat ze uit de bosjes komen, of ineens van achteren achter haar aanrennen gaat ze er vandoor of trapt ze naar die hond(en)...
Als dat gebeurd dan verstijf ik helemaal omdat ik niet wil dat die hond getrapt word, en ik wil natuurlijk niet dat mijn paardje de weg op rent...
Op zo'n moment is ze dan ook heel erg sterk en lukt het maar met veeeel moeite om haar terug te nemen..
Hoe kan ik dit probleem oplossen??