commentaar op je protocol

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

commentaar op je protocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 19:03

Ik kan me meestal wel vinden met de commentaren van de jury's maar de laatste tijd staat er commentaar op wat van geen klanten klopt. (Heb het terug gezien op de film namelijk) b.v. verkeerde galop, overkruisd dat soort onzin. Ondanks dat ik meestal mijn punten wel terecht vind, vind ik het commentaar dus niet altijd terecht. Tot nu toe is het ook maar bij een bepaalde jury.
Wat kan of moet ik hier aan doen. Het is overduidelijk dat die jury mij niet graag in de ring ziet, fair enough maar bljif wel eerlijk vind ik.

mammaslamma

Re: commentaar op je protocol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:32

Wat is daar fair aan, lijkt me nou niet echt..........
Belachelijk als je in je punten gekort wordt omdat de jury jou niet moet, nog ff.
Ik krijg liever veel commentaar op mijn lijst, daar kan ik wat mee, afgelopen weekend had ik 2 bijna lege protocolen,ook zoiets stoms, 1e proef verzorging een 7, 2e proef een 6, wat moet je daar nu weer mee?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 20:39

ja dat vind ik ook, en het commentaar wat erop stond klopte van geen kanten. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat er geen commentaar op stond maar wel 6 in overvloed. bedoel tips zijn altijd handig zodat je ook weet waar je aan moet werken thuis.
Maar afgelopen weekend toen ik dus de grond in gedrukt werd doordat de jury mij niet moet (waarom mag joost weten). Ging er een combinatie in rengalop door de proef heen, reed tot 3x toe verkeerd sprong met de middendraf beide keren in galop aan en die krijgt gewoon 201 punten. toen ik dat hoorde stond ik op ontploffen. Niet dat ik een ander de punten niet gun, maar dat het op zo'n manier moet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:53

Hoe kom je aan de veronderstelling dat de jury jou niet 'mot'. Heeft hij of zij dat tegen je gezegd? Of trek je zelf die conclusie uit de slechte punten bij deze persoon? Ben je al naar deze persoon toegeweest? Heb je gevraagd waarom dit of dat? Hoe rijd je bij andere jury's,wat zijn je punten en commentaar daar? En heb je ook de 'andere proeven van de andere personen zelf wel eens gezien?? 201 punten is gewoon mogelijk als de rest wel goed ging. van horen zeggen is makkelijk.

Het is wel makkelijk om de schuld af te schuiven om 'die jury mot mij niet' maar is dat wel echt waar?

Mhstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:10

Bij de laatste Z-jurybijscholing is er extra aandacht aan het geven van opmerkingen op de protocollen gegeven. Ook bij de KNHS een veel gehoorde klacht dat er te weinig of onduidelijke opmerkingen op staan....er wordt dus aan gewerkt.
Ik jureer zelf ook veel en probeer toch altijd een tip mee te geven, want dat vind ik zelf ook prettig als ik wedstrijd heb gereden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:12

Laatst weer een protocol met allemaal zessen, maar mijn mening onterecht, want hij liep erg lekker, beter dan de keerervoor, en toen had ik 190 en nu 176. Zessen vind ik zo irritant, want daar kun je gewoon niets mee, geef dan een 4 ofzo. (en er stond ook vrijwel geen commentaar bij)/.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:16

imd schreef:
Laatst weer een protocol met allemaal zessen, maar mijn mening onterecht, want hij liep erg lekker, beter dan de keerervoor, en toen had ik 190 en nu 176. Zessen vind ik zo irritant, want daar kun je gewoon niets mee, geef dan een 4 ofzo. (en er stond ook vrijwel geen commentaar bij)/.

Dan zal die jury het gewoon 'wel aardig' gevonden hebben. Maar zal er vast wel iets aan gezien hebben.
Dat er weinig of geen commentaar bij staat, vind ik niet kloppen, maar schuif het niet af op een jury dat je alleen maar 6-jes hebt gekregen!

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:36

Pashon schreef:
ja dat vind ik ook, en het commentaar wat erop stond klopte van geen kanten. Ik heb ook vaak genoeg gehad dat er geen commentaar op stond maar wel 6 in overvloed. bedoel tips zijn altijd handig zodat je ook weet waar je aan moet werken thuis.
Maar afgelopen weekend toen ik dus de grond in gedrukt werd doordat de jury mij niet moet (waarom mag joost weten). Ging er een combinatie in rengalop door de proef heen, reed tot 3x toe verkeerd sprong met de middendraf beide keren in galop aan en die krijgt gewoon 201 punten. toen ik dat hoorde stond ik op ontploffen. Niet dat ik een ander de punten niet gun, maar dat het op zo'n manier moet.

Misschien is het handig om de volgende keer naar de jury toe te gaan als je vragen hebt.
Het is altijd zo makkelijk om de schuld in de schoenen van een jury te steken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:14

Mystique94 schreef:
Misschien is het handig om de volgende keer naar de jury toe te gaan als je vragen hebt.
Het is altijd zo makkelijk om de schuld in de schoenen van een jury te steken.

Dit heb ik gedaan aan het einde en de jury wenste niet met mij in discussie te gaan.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:16

Pashon schreef:
Dit heb ik gedaan aan het einde en de jury wenste niet met mij in discussie te gaan.

Dan wil ik niet weten op wat voor manier je naar die jury bent toegestapt!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 18:18

ik heb het netjes gevraagd of de jury even tijd voor mij had, dit had ze tot ze hoorde wat ik te vragen/ melden had, dit heb ik overigens netjes gezegt/ verteld. daarna kreeg ik het nieuws dat ze niet met mij in discussie wilde..
Nu heb ik vandaag ook gehoord dat dit vaker voorkomt bij dit bepaalde jury lid.