zijn dit slechte punten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

zijn dit slechte punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 12:31

Zaterdag heb ik voor de allereerste keer (zowel voor mij als mij paard) een dressuur wedstrijd gereden. Een proef binnen en een proef buiten. Alles was nieuw voor mijn paard en omdat het nogal een mieperd is kwamen we niet helemaal netjes rond.
Nu had ik 169 en 156 punten gehaald.

Is dit slecht voor een eerste keer??
Ben benieuwd naar jullie mening dus kom maar op!

Lielle

Re: zijn dit slechte punten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:40

ja, in zijn algemeenheid mag je dat slechte punten noemen. Ook voor een eerste keer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:02

Ja, dat zijn slechte punten
(maar ik had er 153 en 155 Clown )

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:32

Ja het zijn geen goede punten nee, maar opzich, je hebt iets om aan te werken toch:)

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:34

het zijn redelijk slechte punten maar het kan slechter Lachen

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:34

169 vind ik opzich voor de eerste keer nog wel mee vallen, maar 156 zou ik toch wel slechte punten noemen

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:35

Waarschijnlijk was je er nog niet klaar voor. Vreemd dat je hier moet vragen of je punten goed of slecht zijn. Kun je dat zelf niet inschatten naar aanleiding van je eigen gevoel en het jurycommentaar?! Maar ja, denk ook maar weer zo: veel slechter kun je de volgende keer niet scoren.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:35

Inderdaad 169 valt nog wel mee, maar 156 vind ik wel slechte punten.
Gaf de jury slechte punten of ging het bij je proef niet goed ?

_PaaRdJeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:36

nou zal ik eens wat zeggen.. bij mij op de manege werden met de onderlinge wedstrijden op een een of andere manier altijd zulke punten gegeven, terwijl als je met de pension hetzelfde reed je veeeel meer punten kreeg.. Vork

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:57

om eerlijk te zijn vind ik t ook idd niet echt denderende punten.. Neem aan dat je nog niet echt wedstrijdklaar bent?? Zou zelf met zulke punten ffies achter mn oren krabben en thuis nog iets meer oefenen. Maar ligt er ook aan wat voor een gevoel je zelf had met het rijden van de proeven?? suc6 iig nog Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 16:59

Ja ze zijn slecht
Maar aan de andere kant, je bent wel de ring rond gekomen dus dat is dan wel weer goed Lachen
Als ze volgende keer wat minder miept ga ik er van uit dat de punten ook omhoog gaan Lachen
Ik ga er tenminste vanuit dat hij thuis ruim B klaar is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:24

Roos_s schreef:
om eerlijk te zijn vind ik t ook idd niet echt denderende punten.. Neem aan dat je nog niet echt wedstrijdklaar bent?? Zou zelf met zulke punten ffies achter mn oren krabben en thuis nog iets meer oefenen. Maar ligt er ook aan wat voor een gevoel je zelf had met het rijden van de proeven?? suc6 iig nog Lachen

Mwah, mijn punten waren dus lager en de mijne liep dus gewoon zoals in mijn HAWtopic rond, alleen keek hij af en toe een keer uit een ooghoek opzij. Ik heb nota bene drieen en vieren op voltes gehad omdat mijn paard uit een ooghoek naar de kant keek (goh wat gek voor een vierjarige die voor het eerst mee op wedstrijd is Clown Het is maar B, hello Verward ) en ik kreeg een vier voor halsstrekken met de opmerking 'kan meer' (paard liep met zijn neus bij zijn knieen). Ik kan me herinneren dat ik dat met andere paarden kreeg omdat ze met vier voeten van de grond gingen Nagelbijten / Gniffelen
Overigens liep de mijne bij zijn tweede keer wedstrijd 178 en daar maakte ik zelf wat stomme fouten in de proef, anders had hij winst gehad.
Dus TS, niet gelijk de moed laten zakken nu he, als hij braaf wordt worden je punten al heel anders!

_Maurits_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:51

Ik denk inderdaad dat het wel beter kan, maar nu heb je weer wat om te oefenen!
Ze zijn niet al te hoog, okee, maar nu moet je juist proberen om de volgende keer hoger te halen!
Ik denk wel dat dat gaat lukken, geloof in jezelf en je paard!
Veel succes verder!

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:59

169 valt nog wel mee, maar 156 is nie so goed

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:04

Hoeveel procent is dat dan? Bloos In België werken we niet met punten, maar met percentages Bloos Ik weet enkel dat 180 winst is bij jullie.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:13

Celine_M schreef:
Hoeveel procent is dat dan? Bloos In België werken we niet met punten, maar met percentages Bloos Ik weet enkel dat 180 winst is bij jullie.

Oh ok 52 en 56 % ongeveer? Ja, da's wel vrij weinig.. Bloos

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:24

Dat zijn behoorlijk lage punten. Liep je paard zoals ongveer zoals hij thuis doet? In dat geval zijn jullie waarschijnlijk nog niet klaar voor wedstrijden. Als het in de ring een stuk minder ging dan thuis is het wel nuttig om daar toch wat ervaring op te doen.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:26

Wat maakt het uit of het goed is of slecht. Zolang je er plezier in hebt is er geen enkel probleem. Later kun je erom lachen Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:09

169 vind ik wel meevallen hoor.. begon mijn 1e L1 proef oude telling ook met 133 Haha!

voor een 1e keer vind ik het wel meevallen. niet iedereen heeft een paard wat het gelijk doet in de ring.

maar goed.. ik vind 180 punten dan al retegoed Haha! maar dat reflecteer ik dan op mijzelf en willem als combi. laatst had ik 173 punten, maar wel mijn galoponderdelen 7ens.. das voor mij de winst weer uit die proef. waren nooit 7ens

dus komt gewoon goed hoor Haha!

Paardje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:12

nou jah voor het eerst!!! kan slechter maar zo slecht is het ook weer niet h00r!!
Maar ik moet 8 april voor het eerst!!!! Zenuwachtig!!!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:12

Ach welja, mijn eerste dressuurproeven waren rond de 140(oude telling) die keer daarop was het 131 en 135....
Pony was nog niet helemaal wedstrijdklaar maar we hadden al zoiets verwacht dus mooi meegenomen, tegen de tijd dat ze echt goed liep kwamen de WP's ook omdat ze al wel mooi gewend was.
Idd even kijken of je paard/pony thuis fatsoenlijk loopt, event. goed overleggen met instructrice, niet gelijk de moed opgeven hoor!!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:16

Het is niet echt goed.
Maar het was de eerste keer, dus is het ook wel logisch.
Als je paard meer gewend is aan wedstrijden rijden gaat het vast beter Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:02

joh, ook al zijn de punten niet denderend, het was voor allebei de eerste keer.
gewoon een paar keer starten zodat je allebei wat meer gewned raakt en als je na pak hem beet nog 5X starten rond deze punten zit, zou je even kunnen stoppen met concoursen en verder trainen.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 23:07

Net wat de rest al zegt, 169 is echt niet verkeerd voor de 1e x! En ach als je maar plezier met elkaar heb toch? Das het allerbelangrijkst!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:40

De punten zijn niet goed, maar de 169 vind ik ook niet slecht. Tenminste, het ligt ook aan hoe streng de jury was. Waren er veel mensen die geen winst reden, maar toch nette proeven neerzetten?? dan is het redelijk. Ging de rest met winst naar huis (ook bij een fout in de proef)? dan was het waarschijnlijk echt onder de maat.