pony kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 09:53

Ik weet niet precies waardit moetstaan, maar als het hier verkeerd staat willen jullie het dan even zeggen?
Ik zit er al een tijdje overna te denken ommijn verzorgpony tekopen. Ze staat nu op een manege en staat daar in een hele kleine stal. Het is een beetje een rugprobleempaardje en soms is ze daardoor kreupel.. (Ze is zelden kreupel, 1x per 2 jaar ongeveer). het is een vrij eigenwijze pony en heeft met rijden nog wel eens zijn streken. (Als ik er lang op zou rijden zou het waarschijnlijk een stuk beter gaan). Als ik der zou kopen zou niet alles wat ik met der bereikt heb met rijden verpest worden door anderekinderen.. En dan zou de oude verzorgster, die er heel goed op kan rijden, ook dagelijks erop rijden, omdat ik het anders niet red i.v.m. school. Ze is af en toe wat lastig en 't is jammer dat ze manegepaard en rugprobleempaardje is. maarals je lang op der zou rijden zou het rijden zowieso beter gaan. Als ze nou Clinsh oke wordt gekeurd, zal ik der dankopen of niet? Der vraagprijs is ong. 1200.

Graag antwoord ja of nee, en wáarom:D
xx Debbie

Lolleke

Re: pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:56

Uuh, voor nu zou ik even nee zeggen.
Heb je fotos? wat is de leeftijd? wat voor pony is het verder? (shet..kwpn..)
voor een welsh met rugproblemen zou ik nooit 1200 euro geven.
en door die rug twijfel ik of ze er Klinisch doorheen komt.
Toch...
stel dat het een paard van je dromen is, je kan er nog jaren mee door.
waarom niet?

Ik wacht even fotos en leeftijd af Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 12:18

voor 1200 kan je denk ik ook wel een leuke gezonde pony kopen!
maar goed, als dit het paardje is dat je graag wilt, dan zou ik zeker met je dierenarts overleggen.
heb je verder al berekend wat het je gaat kosten? zijn je ouders het er mee eens?

succes er mee!

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 14:45

vaas schreef:
Ik weet niet precies waardit moetstaan, maar als het hier verkeerd staat willen jullie het dan even zeggen?
Ik zit er al een tijdje overna te denken ommijn verzorgpony tekopen. Ze staat nu op een manege en staat daar in een hele kleine stal. Het is een beetje een rugprobleempaardje en soms is ze daardoor kreupel.. (Ze is zelden kreupel, 1x per 2 jaar ongeveer). het is een vrij eigenwijze pony en heeft met rijden nog wel eens zijn streken. (Als ik er lang op zou rijden zou het waarschijnlijk een stuk beter gaan). Als ik der zou kopen zou niet alles wat ik met der bereikt heb met rijden verpest worden door anderekinderen.. En dan zou de oude verzorgster, die er heel goed op kan rijden, ook dagelijks erop rijden, omdat ik het anders niet red i.v.m. school. Ze is af en toe wat lastig en 't is jammer dat ze manegepaard en rugprobleempaardje is. maarals je lang op der zou rijden zou het rijden zowieso beter gaan. Als ze nou Clinsh oke wordt gekeurd, zal ik der dankopen of niet? Der vraagprijs is ong. 1200.

Graag antwoord ja of nee, en wáarom:D
xx Debbie

lotteke schreef:
Uuh, voor nu zou ik even nee zeggen.
Heb je fotos? wat is de leeftijd? wat voor pony is het verder? (shet..kwpn..)
voor een welsh met rugproblemen zou ik nooit 1200 euro geven.
en door die rug twijfel ik of ze er Klinisch doorheen komt.
Toch...
stel dat het een paard van je dromen is, je kan er nog jaren mee door.
waarom niet?

Ik wacht even fotos en leeftijd af Lachen

Ze word 23 mei volgens mij 11 jaar;)
Der ras is Welsh K
hier een aantal foto's met der oude verzorgster:
http://img158.imageshack.us/img158/8742 ... ar9ry3.jpg
http://img58.imageshack.us/img58/1654/zhiktamar4fq7.jpg
http://img58.imageshack.us/img58/9311/imgp1212jb7.jpg
http://img158.imageshack.us/img158/3885 ... r13sv6.jpg

Bij mij loopt ze meestal in stap wel aan de teugel, de rest is nog even oefenen..
k hoop dat de foto's het doen;)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:02

Ik neem aan dat de foto's redelijk recent zijn?
Dan zou ik gaan voor de klinische keuring en kijken wat daar uit komt!
Als ze verder volledig gezond blijkt te zijn zou ik even afwachten wat de rug doet en daar de rest van de prijs af laten hangen.

Opzich zou ik voor een 11 jarige welsh die verder goed loopt zon 1000 euro geven. Ziet er ok uit en is beleerd.

ga toch nog even vragen:
- wat zijn de precieze rugproblemen? (kissing spines, artrose..maakt grote verschillen)
- wat kan ze en hoe heeft ze gelopen?, springen dressuur premies enz
- is ze gechipt en heeft ze papieren?

Het hangt voor mij altijd van zulk soort dingen af wat ik er voor zou geven.
Als het er een is zonder papieren, die alleen kan stappen draven en galloperen en een leuk rondje kan hobbelen.
zou 1200 euro ongelofelijk zonde zijn (ook nog bekijkend dat je dan niet weet hoe het met de rug zit)

ik wacht je antwoord af Knipoog

Edit: zie nu net in een andere post van je dat je toch wel wat problemen hebt met rijden? kop omhoog en dr vandoor? gecombineerd met rugproblemen en de rest van je posts ziet het er nou niet zo rooskleurig uit.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 16:30

lotteke schreef:
Ik neem aan dat de foto's redelijk recent zijn?
Dan zou ik gaan voor de klinische keuring en kijken wat daar uit komt!
Als ze verder volledig gezond blijkt te zijn zou ik even afwachten wat de rug doet en daar de rest van de prijs af laten hangen.

Opzich zou ik voor een 11 jarige welsh die verder goed loopt zon 1000 euro geven. Ziet er ok uit en is beleerd.

ga toch nog even vragen:
- wat zijn de precieze rugproblemen? (kissing spines, artrose..maakt grote verschillen)
- wat kan ze en hoe heeft ze gelopen?, springen dressuur premies enz
- is ze gechipt en heeft ze papieren?

Het hangt voor mij altijd van zulk soort dingen af wat ik er voor zou geven.
Als het er een is zonder papieren, die alleen kan stappen draven en galloperen en een leuk rondje kan hobbelen.
zou 1200 euro ongelofelijk zonde zijn (ook nog bekijkend dat je dan niet weet hoe het met de rug zit)

ik wacht je antwoord af Knipoog

Edit: zie nu net in een andere post van je dat je toch wel wat problemen hebt met rijden? kop omhoog en dr vandoor? gecombineerd met rugproblemen en de rest van je posts ziet het er nou niet zo rooskleurig uit.

hahaha iedereen zegt dat ze me uitprobeert, omdat ik gewoon te lief voor der bent en der eigenlijk nooit slaa met de zweep.. de foto's zijn ong. 1 á 2 jaar geleden, maar ze zou bes tkunnen lopen bij iedereen, als je maar lang genoeg oefent en de pony een beetje kent. De oude verzorgster is ermee gestart, heeft 1 winstpunt dressuur gehaald (Daar ook maar 3 dressuurwedstrijden gereden) En geen winstpunten bij het springen.. Ze heeft 2 of 3 springwedstrijden gereden maar is in totaal neit meer dan 3 hindernisse overgekomen:P Ze kan makkelijk 1.20 springen mjaa in een onbekende bak zonder al je vriendjes is toch wel eng vind ze:P
Papieren heeft ze wel en ze is optijd geënt etc... Volgens mij is het met der rug niet zo heel erg, maar ik zou dat inderdaad wel even navragen bij de dierenarts:) Als er een goed zadel opligt valt 't volgens mij wel mee.. Alleen met een slecht zadel heeft ze er heel erg last van.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:02

Nou, dat te lezen..zou ik er voor gaan
laat die klinische keuring maar komen!
(las dat je moeder het toch niet meer goed vond? doe daar ook even je best voor Knipoog )

Als ze er doorheen komt, zou ik haar kopen voor 900 - 1300 euro..hangt eigenlijk af van wat die keuring doet met haar rug en de rest doet.
Verder, alle papieren en entingen..ik hoor ook niks raars over gezondheid.
De oude verzorgster doet het er goed op.
Ga ervoor dan!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 17:35

ik sluit me bij lotteke aan.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:04

Tja, toch idd maar eerst vragen aan de dierenarts wat het precies is, en als je iedere dag wilt (laten) rijden, hoeveel kwaad dat op de lange termijn zou doen. Hoewel, als ik eerlijk moet zijn, als het een manege pony met rugproblemen is, het me een stuk fijner voor haar lijkt als ze minder kan lopen. Lijkt me een heerlijk paard, maar 1200 is toch wat veel denk ik.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:06

Hou wel rekening met DA kosten en altijd laten keuren!

Als je haar niet keurt en het lbijkt dat ze een ernstigere aandoening heeft ben je de pineut met DA kosten..