Iedereen komt weleens uit de ring met een super gevoel en krijgt daarna een protocol met een heel ander puntenaantal dan verwacht. Andersom heb je weleens superrot gereden en krijg je toch een winstpunt.
Daarnaast zijn er nog veel punten waarop juryleden en deelnemers niet op een lijn lijken te komen.
Ik rij ook veel wedstrijden en ben instructrice en ga graag eens mee met een lesklant naar de wedstrijd. Ik ken de frustraties bij eigen wedstrijden en die van leerlingen maar al te goed.
Voor mij een reden om de jurycursussen te volgen en actief zelf als jury te gaan fungeren. Momenteel ben ik bevoegd te jureren t/m Z2 dressuur.
Om mijn leerlingen goed voor te bereiden geef ik elk half jaar een onderlinge wedstrijd. Daarbij jureer ik op de video die we dan maken van de proef. Een leerling kan dan thuis het beeld met het commentaar en zijn gevoel van de proef combineren.
Misschien leuk voor jou om bij je op stal te organiseren....
Ik kan bijv. naar jou toe en een middag clinic op stal geven aan jou en een aantal andere geintereseerden. Ik kan de proef vanuit het juryhokje beoordelen en geef ik daarna mondeling een korte motivatie en een coupon met veel commentaar waar je wat mee kan. Er is ook een mogelijkheid om er lessen van te maken. Dan rijd je eerst een proef, die beoordeel ik. Je krijgt wat aanwijzingen naar aanleiding van die proef en dan rij je er nogmaals eentje.
Mail me anders maar ff of kijk op mijn site voor meer info. Ideeen altijd welkom.
http://www.mhstables.nl
Er is ook altijd een mogelijkheid om bij mij op stal een dergelijke les te volgen.
Eventuele opmerkingen en/of suggesties zijn ook welkom!